Skocz do zawartości

najnowsze procesory Xeon 18 core- test wydajnosci


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Na prośbę jednego z użytkowników przeprowadziłem test najnowszych procesorów Xeon e5-2696v3 (18core/36 HT) korzystając z przygotowanej przez niego sceny.

Dokładny test procesorów oraz zbudowanej w oparciu o nie maszyny ( myślę ze jednej z najszybszych w tym momencie stacji roboczej dwuprocesorowej ) już niebawem na stronie gpucomputer.pl

oto wynik:

Time: 59.7s.

CPU: Dual Xeon CPU E5-2696 v3 @ 2.3GHz

Vray: 3.0

Max: 2014

Win: 7sp1 x64

 

 

sama scena przygotowana przez kolegę Bastiana do pobrania tu:

https://www.dropbox.com/s/krzxwo9fwrxualq/FRACTAL_interior_test_01.rar?dl=0

960e69a515d4727am.jpg

 

zachęcam wszystkich do przeprowadzenia testu na własnej maszynie i publikacji wyników w tym wątku.

Edytowane przez matszklar
  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmm, właśnie poczułem się niezwykle zadowolony z niedawnego nabytku, a nie było łatwo go dostać ;)

 

1815846

 

Time: 2m 00,9

Płyta: EVGA SR-2

CPU: Dual Xeon X5650 @ 4.2GHz

Vray: 3.0

Max: 2014

Win: 7sp1 x64

 

Tylko 2 razy wolniej, ale za to 20 razy taniej :D

Napisano
Na prośbę jednego z użytkowników przeprowadziłem test najnowszych procesorów Xeon e5-2696v3 (18core/36 HT) korzystając z przygotowanej przez niego sceny.

Dokładny test procesorów oraz zbudowanej w oparciu o nie maszyny ( myślę ze jednej z najszybszych w tym momencie stacji roboczej dwuprocesorowej ) już niebawem na stronie gpucomputer.pl

oto wynik:

Time: 59.7s.

CPU: Dual Xeon CPU E5-2696 v3 @ 2.3GHz

Vray: 3.0

Max: 2014

Win: 7sp1 x64

 

 

sama scena przygotowana przez kolegę Bastiana do pobrania tu:

https://www.dropbox.com/s/krzxwo9fwrxualq/FRACTAL_interior_test_01.rar?dl=0

960e69a515d4727am.jpg

 

zachęcam wszystkich do przeprowadzenia testu na własnej maszynie i publikacji wyników w tym wątku.

 

A możesz rendernąć te przykładową scenę Benchmarkową z LW?

Napisano (edytowane)

no cóz... ale niestety vray ( nieraz o tym pisałem) jest fatalnie skompilowany. Wyniki niestety są zaniżone ponieważ powyżej 64 wątków vray ...rozkłada się na łopatki.Zresztą problem ten dotyczy róweniż mentalraya, silnika Vue , lightwavea itd.

Innymi słowy testy można wykonac albo na 2x16 rdzeni z właczonym HT czyli wyłączając w biosie 2x2 rdzenie albo wyłączając zupelnie HT.

wynik powyzej jest własnie zrobiony przy wszystkich rdzeniach włączonych czyli 2x18 core i HT OFF.

Przy wyłączonych 2 rdzeniach na procesor ale właczonym HT czyli 2x16core HT ON czas renderingu to 56,5 s, co pozwala mi wierzyć ze po przekompilowaniu softu i uruchomieniu obsługi więcej niż 64 wątki (w tym wypadku 72 ) wyniki będą o 15%. % lepsze

Niestety... ale jedynymi silnikami jakie sobie radzą z taką ilościa watków są silnik Cinemy oraz pixar renderman i pochodne ( Mantra, 3dlight), postaram się sprawdzić jeszcze Arnolda.

 

aha...

Marcolini, chyba troszkę przesadziłeś z tym że zestaw oparty o 18rdzeniowe cpu jest 20 razy droższy od zestawu z jakiego korzystałeś... no chyba że za swój zapłacileś okolo 1400 pln ;)

 

artzgodka... postaram się zrobić test dla lightwavea

Edytowane przez matszklar
Napisano

Marcolini, chyba troszkę przesadziłeś z tym że zestaw oparty o 18rdzeniowe cpu jest 20 razy droższy od zestawu z jakiego korzystałeś... no chyba że za swój zapłacileś okolo 1400 pln ;)

Hehe, nie przesadziłem Mateusz, ta stacja kosztuje 30 tys. złotych tak ?

Ja zapłaciłem mniej niż 300 dolarów za SR-2, a za każdy X5650 dałem niewiele ponad 300 zł :D

Razem daje to około 1500 zł. ;)

 

Oczywiście ta stacja jest świetna a ja myślę o jakimś dużym "apgrejdzie" od pewnego czasu, tyle że na razie "apgrejduję" dom i sprzęt musi poczekać. ;)

Napisano

test w lightwave wynik 18min 9s, i tak jak napisałem trzeba albo ciać rdzenie do 16-tu na procek albo całkowicie wylaczać HT.

test zrobiony przy 2x16 rdzeni , postaram się jescze zrobić przy 2x18 ale bez HT

 

08e33ff2dc2a3ef8m.jpg

Napisano (edytowane)

Marcolini:

dokładnie koszt tej stacji w konfiguracji:

2x e5-2696 v3 ( 2x18 core/72 HT)

32 GB DDR4 ECC

płyta Asus z10pe-d8 WS

chłodzenie 2x CoolerMaster i30

grafika gtx 970

zasilacz 1000 W modularny

hdd 1 TB

SSD 250 GB

obudowa Corsair a540

 

cena: 28600 pln brutto

 

jak widzę policzyłeś tylko płytę i procki...dodaj jesczze jakis zasilacz ( raczej minimun 700 W), pamięci, chłodzenia ( przy takim OC to raczej nie bedzie stockowe chłodzenbie) , grafika i dyski no i obudowa choćby najtansza to wyjdzie jakieś 3 tys co nie zmienia faktu ze to i tak rewelacyjny stosunek ceny do wydajnosci... dla mnie bomba

jak widzisz w naszej cenie sa raczej "mocne komponenty

Edytowane przez matszklar
Napisano (edytowane)

Racja, przesadziłem ;)

No ale i tak widać że soft jak na razie nie dorósł do sprzętu więc nie ma się co spieszyć, a ja mam nadzieję że kupnę sobie cosik fajnego tak w połowie przyszłego roku ;)

 

ps. naprawdę fajne rzeczy macie, porównując Waszą ofertę ze szmaciarzami z Hypercube...po prostu nie ma porównania. To co oni nazywają "stacjami graficznymi" to śmiech na sali po prostu, a ceny z kosmosu. :D

Edytowane przez Marcolini
Napisano

hmmm możesz spróbować zmniejszyć rozmiar Bucket w opcjach Vray ( tak wiem że to wpływa bardziej na rendering sieciowy z dużą ilością CPU na oddzielnych maszynach),ale można spróbować... (nikt chyba jeszcze nie próbował :D) zmniejszenie rozmiaru może mieć wpływ na optymalizacje zasobów, ale ważne aby też aby nie przesadzić z rozmiarem bo znowu za dużo to nie zdrowo ( za dużo - znaczy im mniejsze buckety tym ich większa ilość która może być rozdzielona na większą ilość CPU). Jak by ci się nudziło to możesz sprawdzić ( zmniejszyć z 64 na 32/16/8/ 4 - to już hardcore :D ).

 

Warto też spróbować przetestować ten zestaw na silnikach opartych na metodzie siłowej... takich jak Arnold, Maxwell, Indigo... Ustawić tryb na progresywny tak aby nie było bucketów tylko obraz był budowany na zasadzie odszumiania...

 

Pozdrawiam,

Miłej zabawy z tą rakietą :D

Napisano
test w lightwave wynik 18min 9s, i tak jak napisałem trzeba albo ciać rdzenie do 16-tu na procek albo całkowicie wylaczać HT.

test zrobiony przy 2x16 rdzeni , postaram się jescze zrobić przy 2x18 ale bez HT

 

08e33ff2dc2a3ef8m.jpg

 

mimo wszystko do b. dobry wynik

Napisano
Hmm, właśnie poczułem się niezwykle zadowolony z niedawnego nabytku, a nie było łatwo go dostać ;)

 

1815846

 

Time: 2m 00,9

Płyta: EVGA SR-2

CPU: Dual Xeon X5650 @ 4.2GHz

Vray: 3.0

Max: 2014

Win: 7sp1 x64

 

Tylko 2 razy wolniej, ale za to 20 razy taniej :D

Hej, ja też taką maszynę dostałem za małe pieniądze (małe w stosunku do Xeonów E5 2696 v2).

Mam prośbę - mi się udało stabilnie dojść tylko do 3.6 Ghz :( Możesz podzielić się swoimi ustawieniami BIOSU (CPU plus ustawienia pamięci jeśli je ruszałeć, a chyba trzeba było...). Podnoniłeś napięcie na płycie dla procków? Z góry będę wdzięczny za podzielenie się wiedzą:)

Pozdrawiam

Krzysztof Czerwiński

Napisano

Mój wynik z kompa w pracy (powiem Wam, totalnie mnie to zaskoczyło...spójrzcie na plik poniżej). Komp 2 x Xeon e5-2696v2 bez OC, 64 Gb Ram, Vray 2.5. Widzicie mój wynik?! 2:18...2:18...2:18 !!!! o 18 sekund wolniej niż 2 x X5650 po dobrym OC...śmiech na sali:)

Część mojego slabszego wyniku zrzucam na to że ja mam Vray 2.5 a kolega robił na Vray 3.0...ale żeby 48 wątków przegrało z 32 wątkami...zakładam że po prostu u mnie taktowanie na rdzeń jest tak nędzne, że dwa procki X5650 ze swoimi 4.2 na rdzeń zmiażdzyło moje marne 2.5 Ghz na rdzeń...czyli nie ilość się liczy a moc na rdzeniu jednym...

Napisano

hejka Hris....

mam wrażenie że wyciągasz za daleko idące wnioski.

spokojnie, do wieczora sklecę cos na 2x12 core i zobaczymy. Myślę ze coś nie tak w Twoich ustawieniach.

Napisano

Hejka matszklar:) Witam!

No ja też jestem powiedzmy, lekko zmiażdżony wynikiem - raczej stawiałem na 1:30 lub 1:20...W 3D maxie (Vray 2.5) ruszyłem tylko ustawienia lightcache żeby użył wszystkich rdzeni do liczenia (48 ). I sprawdziłem czy na bank jest bitmap paging wyłączony.Nic więcej nie ruszałem. W tle wszystko było wyłączone, a obciążenie sięgało 99.9 procent procków prawie przez cały render.

Napisano
Hris

odinstaluj na chwilkę vraya 2.5 i zaintaluj choćby demo 3.0.

powinno byc lepiej

wieczorem znajdę chwilke to zrobię test u siebie

Hej, ale u mnie w firmie nie będzie raczej nigdy Vray 3.0 - interesuje mnie wydajność na tym co mam. To że na 3.0 będzie lepiej to na bank wiem, bo testy Vlad'a pokazują że skok jest między 20-30% a czasem więcej na tych samych scenach (zależy jeszcze od stopnie skomplikowania sceny)...Zresztą ja w pracy nie mam uprawnień admina, a admin póki co zajęty.

Napisano (edytowane)

Spoko Krzysiu, po to właśnie Intel zablokował nowe Xeony, co by ludzie nie myśleli że można nie kupić nowego tylko podkręcić starego. :)

 

Ustawienia mam prostackie wręcz, w zasadzie jedyne co zmieniłem to Vcore, ustawiłem je wszędzie na około 1.35-1.36V o ile dobrze pamiętam.

Pozostałych napięć nie ruszałem.

Dzielniki ustawiałem tak żeby wszelkie szyny miały wartości jak najbliższe nominalnym.

Tak samo pamięci, są nawet ciut poniżej nominalnego taktowania, niestety powyżej miałem braki w stabilności i nie wiedziałem czy to procki czy też pamięci.

BCLK mam ustawione na 191 Mhz i niestety jest to już chyba maksimum, wyżej nie dawało rady nawet przy lekkim podbiciu napięcia, z kolei ustawienie 1.4 V (niektórzy mają nawet po 1.45) nie jest specjalnie zalecane przy pracy 24/7.

ps. zapisałem dla wersji 2013 i użyłem mojego wiernego 2.40 (3.0 i tak był "próbny", podobnie jak Max 2014), no i przegrałem z nowszą technologią ;)

Edytowane przez Marcolini
Napisano

Marcolini - napisałeś :

"Dzielniki ustawiałem tak żeby wszelkie szyny miały wartości jak najbliższe nominalnym."

O jakiej dokładnie opcji mówisz- jak to się nazywa w BIOS'ie? A same ustawienia pamięci np. CL (czyli 7 czy 8 czy 9) ruszałeś?

Ja generalnie mam taki zasilacz że pewnie przy dobrym chłodzeniu wodnym wycisnąłbym 4.5 Ghz (zasilacz 1250 W). Ale nie mam zamiaru tak katować procków - mi OC rzędu 3.8 max 4.0 Ghz starczy (mam oooogromne wiatraki w kompie i na prockach w obudowie, więc procki nie będą się jakoś specjalnie męczyć).

Co do wyniku - tak jak myślałem wersja 3.0 daje 20%-30% wyniku więcej...prosta scena jest więc i przyrost nie był jakiś wielki w Twoim przypadku, ale i tak 25 sekund to spoooooro :)

Napisano (edytowane)

Zerknij na to:

 

Z tym że ja darowałem sobie zabawę z timingami pamięci i inne pierdoły bo to nie na moją głowę :D

Głównie koncentruj się na Vcore, VTT można sobie odpuścić na początek, jak nie będzie stabilności to podbijamy.

Ciekawostka, wynik z użyciem SolidRocks, z tym że rozjaśniłem w Szopie bo ciemne wyszło :D

1816110 I jeszcze to:

Edytowane przez Marcolini
Napisano (edytowane)

Przepraszam ze tak długo się nie odzywałem ale miałem sporo pracy.

Zrobiłem kilka testów najnowszych 18 rdzeniowych CPU i poniżej je zaprezentuję.

Oto same procesory:

fc56cc72d8fc6731m.jpg

0c3a9a354cd92883m.jpg

990de5b99471cb85m.jpg

 

test wydajnosci w v-rayu korzystający ze sceny z pliku w pierwszym poście:

136135550d5b5186m.jpg

 

test w lightwave:

12c28bf70f831690m.jpg

 

test w CoronaRender 7.1 wynik!!! :)

73648045eaeada14m.jpg

 

Test w Cinebench r15 , jeden z najlepszych w tym momencie wyników na na świecie :)

74fb46dd925cfb85m.jpg

 

Testy blendera -

1. http://www.blenderartists.org/forum/showthread.php?350975-The-new-Cycles-GPU-2-72-Benchmark niemalże tak szybki jak mocne GPU :)

7dc16c47fa6a2123m.jpg

2. http://www.blenderartists.org/forum/showthread.php?239480-2-6x-Cycles-render-benchmark

6a8ba4d4ad4dd965m.jpg

3.http://www.blenderartists.org/forum/showthread.php?331390-Cycles-2-7x-benchmark-CPU-only

d20293664f95bebdm.jpg

 

test GeekBench http://www.primatelabs.com/geekbench/ w sumier tez nie najgorzej bo 11 pozycja w tescie multicore

 

508d7b82c1d232dam.jpg

 

I na koniec MaxwellRender , tu w zasadzie okupujemy pierwsze 10 miejsc :) http://www.maxwellrender.com/benchwell

 

42af8c0973435126m.jpg

Edytowane przez matszklar
Napisano

Marcolini, fantomaz- Scena z Waszych postów ma się, moim zdaniem, nijak do sprawdzenia możliwości procesora. Nie ma tam żadnych skomplikowanych materiałów takich jak np lakier metaliczny, materiały sss, matowe szkło z wrzuconą jakąś mapą w kanale opacity. Brakuje też obiektów wykorzystujących vray displacement albo vray fur. To są materiały, które vray najdłużej męczy, i które wymagają największej mocy obliczeniowej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności