Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na stronie chaosgroup pojawił się Vray 3.0 z SP1, a w nim sporo nowości.

[video=youtube;Hy-tRHExWgU]

Major Updates and New Features

Improved render speeds, new Microfacet GTR / GGX BRDF and major advancements in GPU rendering are now available in V-Ray 3.0 for 3ds Max SP1.

 

New V-Ray RT GPU Features

V-Ray RT GPU now supports rendering hair and subsurface scattering, making it perfect for advanced character work. Improved refresh speeds enable greater interactivity for look development and faster iterations. Light Cache support now makes it possible to render architectural interiors using the GPU.

 

New Microfacet GTR / GGX and Shader Improvements

V-Ray 3.0 for 3ds Max SP1 adds support for Microfacet GTR / GGX BRDF, ideal for hard surfaces such as metal. In addition, many shaders have been refined for faster rendering and added functionality. There are now Clip opacity and Stochastic opacity material options for faster rendering of opacity-mapped trees and vegetation, improved translucency of two-sided materials, and optimized volume rendering with Light Cache support.

 

Geometry

Updated to Embree 2.3; Embree can now accelerate VRayProxy objects, instances and Ornatrix/HairFarm hair

New VRayInstancer geometric plugin for instancing objects using ParticleFlow systems

Improved cutaway and section rendering with VRayClipper

Automatic instancing of identical proxy objects

Added support for subdivision objects in Alembic files through OpenSubdiv

Added support for point cloud rendering in 3ds Max 2015

New vrmesh/Alembic viewer for proxy objects

 

Lighting

New disc-shaped area light

Faster sampling of rectangular area lights

Ability to control diffuse and specular lighting contributions separately

 

Render Elements and Compositing

Support for OpenEXR 2.2 with new DWA compression options

Render out light contributions into separate components (raw, diffuse, specular, etc.)

New controls for object visibility in VRayVelocity render elements

 

V-Ray Frame Buffer

New dockable history and color correction tools in V-Ray Frame Buffer

New Reinhard highlight burn color correction

Save multi-channel OpenEXR and .vrimg files directly from VFB

Ability to load background image into VFB

New option for loading files into VFB for post processing

Improved anaglyph stereoscopic preview

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Zawsze bylem pod wrazniem chaosow. Wiadomo ze jak cos staje sie popularne, to automatycznie wszyscy z zawiscie hejca, ale ten silnik naprade wart jest swej ceny i nie bez powodu w niektorych dziedzinach jest standardem w renderowaniu. Szkoda ze jeszcze nie wyszedl vray 3.0 standalone, ja jako blenderowiec moglbym wtedy sie bardziej nacieszyc nowosciami, niestety priorytetem zawsze jest wersja pod maxa a pozniej dopiero c4d, mayki itd. Niby wciaz moge wrocic do pracy na maxie2012, ale powoli proboje sie uwolnic od AD :P. Btw ktos tutaj uzywa tego pheonixa? Popularne to w ogole? Chyba do fluidow ludzie uzywaja innych plugow... no i jeszcze jest houdini :P

 

PS. Vray to chyba jest dostepny na kazdy mozliwy program 3d, sketchupy, maje, maxy, cinemy, mod, chyba rhino nawet tez... no i Blender :D

W dobie wysypu unbiasow zawsze przypomina mi sie ten filmik

strasznie prawdziwy :)
Napisano

Coraz szybciej i szybciej :) oby tak dalej! A tak z innej beczki czy ktoś testował MosquitoRender od Cebasa? Nawet newsa nie było jak się pojawił ten renderer.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności