Quatrosss Napisano 21 Grudzień 2014 Napisano 21 Grudzień 2014 Witam. To mój pierwszy temat na tym forum. Uczę się zbrusha od niedawna.. wysculpowałem już obiekt taki jak mnie interesuje, chcę teraz zrobić z niego normal mapę i nałożyć ją na lowpoly. Jednak nie wiem jak to poprawnie zrobić, kiedy już coś mi się uda to uv mi nie odpowiada.. ma ktoś jakiś tutorial jak zrobić normal mapę z czegoś takiego? Bądź od razu mi odpowie.. http://oi59.tinypic.com/2ex8n41.jpg Ogólnie chodzi mi o taki efekt http://www.grimrock.net/wp-content/uploads/2014/08/blog_zbrush_modo2.jpg . Za każdą szczerą odpowiedź dziękuję oraz "podziekuję". Pozdrawiam
Sebazx6r Napisano 21 Grudzień 2014 Napisano 21 Grudzień 2014 Zbrush wypala tylko po subdivach. Uzyj XNORMAL darmowy stuff od NVdia. Zrob tak model z zbruha potraktuj decymacja z zakladki pluginow i uzyj go w Max/Maya/Modo do zrobienia Low Poly (LP).. Rozłóż UV dla LP. Zduplikuj. Wyciągnij wertexy po normalne N tak by wchlonelo zarowno deske LP jak i HP (High Poly z zbrusha). W ten sposób zrobiłeś CAGE (CG). Wyeksportuj LP i CG z Maxa/Maya/Modo do obj. Wyeksportuj HP bez decymacji lub z minimalna decymacja do OBJ. Teraz uzyj XNormala. Wciagasz LP. Dla LP wciagasz dodatkowo Cage. Wciagasz HP. Teraz metoda prob i bledow z ustawieniami i wlala. http://www.xnormal.net/1.aspx Moesz takze wypalac bezposrednio w Maxie Maya i modeo. W maya jest tzw envelope zamiast cage. Mozesz takze wypalic w Mubdoxie. Do deski staczy cage tez nie bedzi potzrebny tzreba ustawic tylko search distance. Pzdr. 1
Monio Napisano 23 Grudzień 2014 Napisano 23 Grudzień 2014 Ziooooom. XNormala nie stworzyła żadna Nvidia tylko jeden gość, Santiago Orgaz. ;)
Sebazx6r Napisano 25 Grudzień 2014 Napisano 25 Grudzień 2014 Ok dzięki będę wiedział. Jednak chyba dość składnie odpisałem.
lsebastian Napisano 19 Luty 2015 Napisano 19 Luty 2015 (edytowane) Jest jeszcze inna metoda. Exportujesz highpoly model do .obj do np. 3ds max , robisz na nim low poly, nakładasz siatkę UVW, potem importujesz to do Zbrusha, na jednej warstwie ustawiasz low poly model, dajesz mu subdivide a na drugiej warstwie highpoly i pierwszemu dajesz z panelu SubTool-> ProjectAll (ustawiając odpowiednio suwaki po bokach, gdyby były jakieś nierówności...). potem już normalnie wypalasz mapy z tego pierwszego. Tutaj wideo poradnik jak to zrobić Edytowane 19 Luty 2015 przez lsebastian
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się