Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hejka.

 

Prawdopodobnie mam noobowski problem z v-ray'em (3dsmax 2014).

 

Otóż po wyrenderowaniu sceny, obraz który uzyskuję znacząco różni się od tego na podglądzie (w sensie w Rendered Frame).

Poniżej zamieszczam przykład:

 

Obrazek zapisany: http://pbrd.co/1Bk3vSA

Printscreen: http://pbrd.co/1Bk3w9g

 

Kombinowałem z ustawieniami jakości itd, i zbytniej różnicy nie zauważyłem. A nie renderuję w HD po to, żeby trzaskać PrtSc. :)

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

@Lukasz_D - niestety na innych scenach również się tak dzieje.

@rly - próbowałem w różnych. Bmp, png, jpg itd. Wszędzie efekt taki sam.

@skalpel3d - a to ciekawe, że 3dmax domyślnie zaniża gammę w zapisanych plikach. Tzn. dziwi mnie to trochę, że funkcjonuje to w ten sposób. Skoro osiągnąłem dokładnie taki efekt jaki potrzebuję, to po kiego grzyba mi Max zmienia gammę przy zapisaniu pliku? :) Pokombinuję z tym skryptem, ale wydaje mi się to jedynie pominięciem problemu a nie rozwiązaniem.

Napisano
@Lukasz_D - niestety na innych scenach również się tak dzieje.

@rly - próbowałem w różnych. Bmp, png, jpg itd. Wszędzie efekt taki sam.

@skalpel3d - a to ciekawe, że 3dmax domyślnie zaniża gammę w zapisanych plikach. Tzn. dziwi mnie to trochę, że funkcjonuje to w ten sposób. Skoro osiągnąłem dokładnie taki efekt jaki potrzebuję, to po kiego grzyba mi Max zmienia gammę przy zapisaniu pliku? :) Pokombinuję z tym skryptem, ale wydaje mi się to jedynie pominięciem problemu a nie rozwiązaniem.

sorry za to co napisze ale brak znajomości programu i jego ustawień nie jest problemem wynikającym z budowy softu tylko twoim ze nie masz odpowiedniej wiedzy, komentarz na temat skryptu całkowicie świadczy o nieznajomości programu, ten skrypt został stworzony aby przywrócić funkcje którą nie wiedzieć czemu panowie z Autodeska raczyli wywalić z maxa :). Ustawienie gammy tylko w samym color mappingu naprawdę nie wiele daje masz jeszcze gamma /lut setup a także warto zapoznać się do czego służą guziczki na frame buferze jak także jakie funkcje ma okno zapisu/wczytywania plików a nie szukać dziury w programie gdy wynika ona z własnej niewiedzy

Napisano

@skalpel3d spoko, przyznaję się - mam jeszcze dużo braków. Więc nie ma za co przepraszać. :)

W sumie nie tyle zależało mi na tym, żeby wytknąć jakąś dziurę w budowie Max'a co rzeczywiście zastanowić się dlaczego to tak działa. Nie chciałem zabrzmieć jakbym krytykował program.

 

Postaram się zrobić jakiś dobry research do tego. Dzięki za feedback :)

Napisano

A ja książki nie polecam bo nie łatwo jest się oduczyć błędów jakie w niej zawarto:) (konkretnie dot. linear workflow, oraz rozsądnego stosunku w samplowaniu materiałów/światła)

Co do samego zapisywania, ten skrypt to de facto tylko jedna linijka kodu do wpisania w MAXScript listener:

fileOutGamma = 1.0 (albo 2.2)

I hopsa. Wszystko śmiga.

 

Przy zapisie renderów do nieco bardziej rozwiniętych formatów pliku niż jpg (czyli np do 32 bit exr) problem gammy przy zapisie znika bo pliki we floatach zawsze zapisywane są z gamma 1.0

Napisano

Czy tylko mi się wydaje, że na jednym printscreenie nie ma w ogóle specularów a na drugim są ? :P to raczej nie kwestia zapisu gammy bo i tak by "jakieś" miał tylko mniej/bardziej lub prawie w ogóle niewidoczne ale zawsze coś. Coś innego kasztani.

Napisano

Hej.

 

Wydaje mi się, że problem ustał. Nie wiem dlaczego, ale jak zmieniłem raz format zapisu z Default Gamma na moją (tj. 2,2) to grafika zapisała się zbyt jasna, ale następnym razem na default było już w porządku. I tak do teraz ładne działa. :P

Napisano

Ja wiem, że temat gammy to Neverending Story i wiem też jak zapisywać rendery poprawnie (albo przynajmniej tak mi się wydaje) ale straaaaaasznie chciałbym zrozumieć co jest czym...

 

No więc z tutka wklejonego tu przez rly (w którym to już w części "Gamma 1.0 vs. Gamma 2.2" jest błąd twierdzący że po prawej widnieje obraz zapisany z gamą 2.2, natomiast po lewej z gamą 2.2... Akurat w tym przypadku jest to łatwe do rozwiązania, jako że podpisy widnieją również na samych obrazach. Aczkolwiek takie błędy w tutkach na temat gammy są częste, co nie ułatwia sprawy) wynika, że:

 

- obraz powinien być zapisywany z gammą 1.0 tylko w przypadku zastosowania opcji color mappingu "color mapping and gamma".

- natomiast jeśli zastosujemy "color mapping only" to obraz wyjściowy powinien zostać zapisany z gammą 2.2.

 

Jak to się ma do rzeczywistości?

 

A pytam, jako że nikt w powyższych postach tego nie zasugerował (oprócz skalpelowego "Ustawienie gammy tylko w samym color mappingu naprawdę nie wiele daje") - jedynie aby rendery zapisywać z gammą 1.0 (a najlepiej w exr co jest prawdą absolutną nie wymagającą tłumaczenia :).

 

@deshu - czy "fileOutGamma = 1.0" zostaje zapisane gdzieś w pamięci Maxa i ma zastosowanie przy kolejnym jego odpaleniu? Bo o ile po wpisaniu tej komendy, w okienku poniżej pojawia mi się wartość "1.0", o tyle przy ponownym uruchomieniu Maxa nie wiem jak mogę to sprawdzić (nie robiąc próbnych renderów)

Napisano

"obraz który uzyskuję znacząco różni się od tego na podglądzie" - jak dla mnie są stosunkowo podobne, to normalne różnice pomiędzy podglądem w viewport (który wyświetla default'owe światło) a ustawieniem parametrów materiału i lamp na potrzeby renderu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności