Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Hejka.

Prawdopodobnie mam noobowski problem z v-ray'em (3dsmax 2014).

Ot贸偶 po wyrenderowaniu sceny, obraz kt贸ry uzyskuj臋 znacz膮co r贸偶ni si臋 od tego na podgl膮dzie (w sensie w Rendered Frame).

Poni偶ej zamieszczam przyk艂ad:

Obrazek zapisany: http://pbrd.co/1Bk3vSA

Printscreen: http://pbrd.co/1Bk3w9g

Kombinowa艂em z ustawieniami jako艣ci itd, i zbytniej r贸偶nicy nie zauwa偶y艂em. A nie renderuj臋 w HD po to, 偶eby trzaska膰 PrtSc. :)

  • Odpowiedzi 12
  • Wy艣wietle艅 3,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wczoraj jak zapisywalem render do bmp to robi艂 si臋 strasznie ciemny ale samo sie naprawi艂o, dzieje ci si臋 to na innych scenach/plikach?

Napisano

Warto doda膰 do tego co poda艂 wam Rly 偶e max 2014 i 2015 ju偶 nie posiadaj膮 mo偶liwo艣ci ustawienia w Gamma /Lut setup tego w jakiej gammie ma by膰 zapisywany obrazek po wyrenderowaniu niestety z automatu jest zapisywany do 2,2 nale偶y samemu o tym pami臋ta膰 przy zapisie pliku :) albo skorzysta膰 z poni偶szego skryptu http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/gamma-settings-for-3ds-maxdesign-2014

Napisano
  • Autor

@Lukasz_D - niestety na innych scenach r贸wnie偶 si臋 tak dzieje.

@rly - pr贸bowa艂em w r贸偶nych. Bmp, png, jpg itd. Wsz臋dzie efekt taki sam.

@skalpel3d - a to ciekawe, 偶e 3dmax domy艣lnie zani偶a gamm臋 w zapisanych plikach. Tzn. dziwi mnie to troch臋, 偶e funkcjonuje to w ten spos贸b. Skoro osi膮gn膮艂em dok艂adnie taki efekt jaki potrzebuj臋, to po kiego grzyba mi Max zmienia gamm臋 przy zapisaniu pliku? :) Pokombinuj臋 z tym skryptem, ale wydaje mi si臋 to jedynie pomini臋ciem problemu a nie rozwi膮zaniem.

Napisano
@Lukasz_D - niestety na innych scenach r贸wnie偶 si臋 tak dzieje.

@rly - pr贸bowa艂em w r贸偶nych. Bmp, png, jpg itd. Wsz臋dzie efekt taki sam.

@skalpel3d - a to ciekawe, 偶e 3dmax domy艣lnie zani偶a gamm臋 w zapisanych plikach. Tzn. dziwi mnie to troch臋, 偶e funkcjonuje to w ten spos贸b. Skoro osi膮gn膮艂em dok艂adnie taki efekt jaki potrzebuj臋, to po kiego grzyba mi Max zmienia gamm臋 przy zapisaniu pliku? :) Pokombinuj臋 z tym skryptem, ale wydaje mi si臋 to jedynie pomini臋ciem problemu a nie rozwi膮zaniem.

sorry za to co napisze ale brak znajomo艣ci programu i jego ustawie艅 nie jest problemem wynikaj膮cym z budowy softu tylko twoim ze nie masz odpowiedniej wiedzy, komentarz na temat skryptu ca艂kowicie 艣wiadczy o nieznajomo艣ci programu, ten skrypt zosta艂 stworzony aby przywr贸ci膰 funkcje kt贸r膮 nie wiedzie膰 czemu panowie z Autodeska raczyli wywali膰 z maxa :). Ustawienie gammy tylko w samym color mappingu naprawd臋 nie wiele daje masz jeszcze gamma /lut setup a tak偶e warto zapozna膰 si臋 do czego s艂u偶膮 guziczki na frame buferze jak tak偶e jakie funkcje ma okno zapisu/wczytywania plik贸w a nie szuka膰 dziury w programie gdy wynika ona z w艂asnej niewiedzy

Napisano
  • Autor

@skalpel3d spoko, przyznaj臋 si臋 - mam jeszcze du偶o brak贸w. Wi臋c nie ma za co przeprasza膰. :)

W sumie nie tyle zale偶a艂o mi na tym, 偶eby wytkn膮膰 jak膮艣 dziur臋 w budowie Max'a co rzeczywi艣cie zastanowi膰 si臋 dlaczego to tak dzia艂a. Nie chcia艂em zabrzmie膰 jakbym krytykowa艂 program.

Postaram si臋 zrobi膰 jaki艣 dobry research do tego. Dzi臋ki za feedback :)

Napisano

A ja ksi膮偶ki nie polecam bo nie 艂atwo jest si臋 oduczy膰 b艂臋d贸w jakie w niej zawarto:) (konkretnie dot. linear workflow, oraz rozs膮dnego stosunku w samplowaniu materia艂贸w/艣wiat艂a)

Co do samego zapisywania, ten skrypt to de facto tylko jedna linijka kodu do wpisania w MAXScript listener:

fileOutGamma = 1.0 (albo 2.2)

I hopsa. Wszystko 艣miga.

Przy zapisie render贸w do nieco bardziej rozwini臋tych format贸w pliku ni偶 jpg (czyli np do 32 bit exr) problem gammy przy zapisie znika bo pliki we floatach zawsze zapisywane s膮 z gamma 1.0

Napisano

Czy tylko mi si臋 wydaje, 偶e na jednym printscreenie nie ma w og贸le specular贸w a na drugim s膮 ? :P to raczej nie kwestia zapisu gammy bo i tak by "jakie艣" mia艂 tylko mniej/bardziej lub prawie w og贸le niewidoczne ale zawsze co艣. Co艣 innego kasztani.

Napisano
  • Autor

Hej.

Wydaje mi si臋, 偶e problem usta艂. Nie wiem dlaczego, ale jak zmieni艂em raz format zapisu z Default Gamma na moj膮 (tj. 2,2) to grafika zapisa艂a si臋 zbyt jasna, ale nast臋pnym razem na default by艂o ju偶 w porz膮dku. I tak do teraz 艂adne dzia艂a. :P

Napisano

Ja wiem, 偶e temat gammy to Neverending Story i wiem te偶 jak zapisywa膰 rendery poprawnie (albo przynajmniej tak mi si臋 wydaje) ale straaaaaasznie chcia艂bym zrozumie膰 co jest czym...

No wi臋c z tutka wklejonego tu przez rly (w kt贸rym to ju偶 w cz臋艣ci "Gamma 1.0 vs. Gamma 2.2" jest b艂膮d twierdz膮cy 偶e po prawej widnieje obraz zapisany z gam膮 2.2, natomiast po lewej z gam膮 2.2... Akurat w tym przypadku jest to 艂atwe do rozwi膮zania, jako 偶e podpisy widniej膮 r贸wnie偶 na samych obrazach. Aczkolwiek takie b艂臋dy w tutkach na temat gammy s膮 cz臋ste, co nie u艂atwia sprawy) wynika, 偶e:

- obraz powinien by膰 zapisywany z gamm膮 1.0 tylko w przypadku zastosowania opcji color mappingu "color mapping and gamma".

- natomiast je艣li zastosujemy "color mapping only" to obraz wyj艣ciowy powinien zosta膰 zapisany z gamm膮 2.2.

Jak to si臋 ma do rzeczywisto艣ci?

A pytam, jako 偶e nikt w powy偶szych postach tego nie zasugerowa艂 (opr贸cz skalpelowego "Ustawienie gammy tylko w samym color mappingu naprawd臋 nie wiele daje") - jedynie aby rendery zapisywa膰 z gamm膮 1.0 (a najlepiej w exr co jest prawd膮 absolutn膮 nie wymagaj膮c膮 t艂umaczenia :).

@deshu - czy "fileOutGamma = 1.0" zostaje zapisane gdzie艣 w pami臋ci Maxa i ma zastosowanie przy kolejnym jego odpaleniu? Bo o ile po wpisaniu tej komendy, w okienku poni偶ej pojawia mi si臋 warto艣膰 "1.0", o tyle przy ponownym uruchomieniu Maxa nie wiem jak mog臋 to sprawdzi膰 (nie robi膮c pr贸bnych render贸w)

Napisano

"obraz kt贸ry uzyskuj臋 znacz膮co r贸偶ni si臋 od tego na podgl膮dzie" - jak dla mnie s膮 stosunkowo podobne, to normalne r贸偶nice pomi臋dzy podgl膮dem w viewport (kt贸ry wy艣wietla default'owe 艣wiat艂o) a ustawieniem parametr贸w materia艂u i lamp na potrzeby renderu

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci