beRy Napisano 30 Grudzień 2014 Napisano 30 Grudzień 2014 Witam! Jestem nowa na forum. Grafiką zajmuję się od niedawna. Wrzucam tutaj moją scenę, wszystko wykonałam samodzielnie, bazując na różnych zdjęciach z Internetu. Proszę o opinie. Pozdrawiam Beata
Akierek Napisano 31 Grudzień 2014 Napisano 31 Grudzień 2014 Bardzo fajne modele i tekstury. W zasadzie ciężko się do czegoś przyczepic, jak na początki to naprawde elegancko :)
Tamyl91 Napisano 31 Grudzień 2014 Napisano 31 Grudzień 2014 Scenka przyjemna, ale jak pewnie sama wiesz brakuje trochę realizmu. W czym renderowane?
skalpel3d Napisano 31 Grudzień 2014 Napisano 31 Grudzień 2014 Na początek fajny start an forum scena ciekawa i nie tuzinkowa widać ze włożyłaś w nią serce :) Parę rzeczy jest do poprawienia: - stare młynki były mocniej lakierowane na zdjęciach jeśli na nich bazowałaś widać ładny miękki połysk na krawędziach - scena powinna być lepiej doświetlona szczególnie drugie ujęcie, kiedyś była zasada aby scena miał trzy źródła światła rozmieszczone po trójkącie z czego dwa doświetlające miały moc światła głównego na poziomie 1/3-1/4 - mapowanie duzych obiektów widać u ciebie kafelkowanie na tapecie i blacie idzie nieładna linia łączenia - słodyczą przydałby się jakiś modyfikator co by nie były takie równiutkie jak spod igły i zbyt jednakowe nada to fajnego realizmu scenie - popracuj nad materiałem kawy zmielonej i metalu na młynku i w jednym i drugim przydałby się większa porowatość IMO odrobinę psuje mi odbiór ta super czysta błyszcząca łyżeczka do tej sceny by się ładnie komponował taki materiał na niej
Reanimator Napisano 31 Grudzień 2014 Napisano 31 Grudzień 2014 Hih, robilem kiedys bardzo podobny mlynek:) http://max3d.pl/forum/threads/88663-Mlynek?p=1164514&viewfull=1#post1164514 Najwiekszy problem mialem z zardzewialym metalem i uzyskaniem odpowiedniego speculara na drewnie. U Ciebie troszke chyba proporcje czesci drewnianej moznaby dopolishowac. Tekstrura ma chyba zbyt duze obrysy wokol łączeń i brakuje bumpa troszke. No i speculara wspomnianego.
beRy Napisano 1 Styczeń 2015 Autor Napisano 1 Styczeń 2015 Jej, ile rzeczy do poprawienia :O Chociaż, ze wszystkim się zgadzam, poza lakierowaniem młynka. Może kiedyś uda mi się poprawić i poprosić Was o jeszcze jedną opinię. Na razie jestem zajęta czym innym, a muszę przyznać, że zrobienie nawet niezbyt skomplikowanych elementów zajmuje mi jeszcze dużo czasu ;/ Dziękuję za wszystkie komentarze :) - - - Połączono posty - - - Render w mental ray.
ETA Napisano 2 Styczeń 2015 Napisano 2 Styczeń 2015 Jeśli chodzi o lakierowanie zgadzam się "ręcami i nogami" ze skalpel3d. Mam dwa młynki tego typu i oba mają taki ładny połysk oczywiście oprócz miejsc w których jest już przetarty. Może warto byłoby pokombinować z jakąś głębią ostrości ?
ikkiz Napisano 2 Styczeń 2015 Napisano 2 Styczeń 2015 Na pierwszym renderze tapeta odwraca uwagę. Może faktycznie, gdyby ją tylko lekko spacyfikować głębią ostrości, to młynek by zyskał więcej uwagi. Krówki mogły by jeszcze mieć subsurface scattering, to by bylo hiperrealistycznie. @Skalpel3d Komu, czemu? słodyczom. Wybacz, silniejsze ode mnie.
beRy Napisano 2 Styczeń 2015 Autor Napisano 2 Styczeń 2015 Ale mi się podoba matowe drewno :P Próbowałam coś kombinować z subsurface scattering przy krówkavh, ale niestety zabrakło mi cierpliwości. Taki materiał dodałam do płynnej kawy, żeby był efekt zanikania łyżki, ale muszę przyznać, że nie do końca wyszło mi to co chciałam uzyskać.
norden Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 Scena, temat i obiekty bardzo ciekawe i daloby sie na pewno z tego ulozyc jeszcze cos wspanialszego, bo takie rzeczy maja potencjal do ciekawej sceny. Jest jednak problem z realizmem przedmiotow. Gdy patrzysz wszystkie one maja w sobie zbyt wielka czystosc. Polecam zrobic fotografie podobnych rzeczy w podobnym oswietleniu ze statywem i zobaczyc czym sie rozni fotografia od tego co sam renderujesz. W ten sposob probujac kopiowac fotografie predzej czy pozniej nabedziesz u siebie wyczucia do takich rzeczy. pozdrawiam.
guru Napisano 5 Styczeń 2015 Napisano 5 Styczeń 2015 Zbyt kontrastowo i za ciemny to chyba przez brak Linear workflow. Tekstury wygladaja jakby mialy zla gamme. Jakby to poprawic to scena nabierze fotorealismu.
Rekomendowane odpowiedzi