Napisano 2 Styczeń 201510 l Na oficjalnej stronie Fundacji Blender Ton Roosendaal zamieścił wpis z postanowieniami noworocznymi związanymi w Blenderem. Założenia bardzo ambitne. Pełna treść: Projekty Blendera na rok 2015
Napisano 2 Styczeń 201510 l A już pisałem newsa razem z podsumowaniem 2014 roku. ;) Później wrzucę w komentarze. Mnie najbardziej cieszy że większość tych projektów to gruntowny i przemyślany refactor tego co wymagało poprawy. Sama wymiana Viewportu i Dependency Graphu już zwiększą ogromnie potencjał tego softu. Wygodniejsza praca, gęstsze modele, większe sceny, płynniejsza animacja. Już te 2 rzeczy by mi wystarczyły na cały 2015 i byłbym w niebie. :) Podoba mi się również integrowanie blendera z otwartymi standardami jak OSD, Ptex, Alembic. To dobry znak dla przyszłości tego softu.
Napisano 2 Styczeń 201510 l Ja napiszę w linijce podsumowanie 2014: To był rok gównoburzy i odpadającego tynku, tylko changelogi nie pasowały do tego obrazu. Co do 2015, też czekam na refaktor viewportu i grafu, ale także miło, że Ton wspomniał o bake rendering i shadow catcher.
Napisano 2 Styczeń 201510 l Według mnie gównoburza na serwisach zagranicznych dotyczyła tylko fiaska kampanii Gooseberry. Reszta narzekań to raczej standarowy pakiet występujący każdego roku. Co innego na maxie... Działo się. ;)
Napisano 2 Styczeń 201510 l Fajne rzeczy:) Trzymam kciuki za Blendka. edit: nie przestaje mnie zaskakiwac rozwijanie Game Engine:)
Napisano 2 Styczeń 201510 l Ten game engine to nie wiem dla kogo. Zawsze mozna powiedziec, ze cos darmowego, ale i w tej kwesti sa lepsze alternatywy. Co do gownoborzy to tez duzo bylo odnosnie kolorowych siatek. Ton ich nie lubi, wiec inni tez nie powinni chciec z nich korzystac. Te argumenty odnosnie czytelnosci viewportu byly przezabawne, ale zawsze znalazl sie taki co nawet bronil Tona w tej kwesti. Dziwne ze kosci mozna kolorowac a jak uzytkownik idiota, to takze moze doprowadzic do sytuacji gdzie kolor bonsow zlewa sie z tlem vieportu, a niedaj boze ktos w user prerferences pozmienia kolorki, to w ogole caly koncept pojdzie sie jechac :P Ja tam sie nie czepiam, bo w sumie u konkurencji tez uzytkownicy nie maja zaduzo do gadania i sa na lasce kogos kto zarzadza danym projektem. Chetnie moge oddac siatki na rzecz lepszego viewportu czy alembica.
Napisano 2 Styczeń 201510 l Autor @Monio: a to z UI? Mnie od razu przypomina się ta sprawa z UI Blendera, o które było tyle kłótni.
Napisano 2 Styczeń 201510 l @Adek popsute ui było w 2013 - jak ten czas leci - choć może się przeciągało na zeszły rok też, i na wieki wieków amen (wiadomo, zaznaczanie prawym w defaulcie) Taki kwaśny był klimat po odejściu Brechta i zbiórce na gooseberry. Że filmy niepotrzebne, że Ton chce do Hollywood bo mu się developerka znudziła, że BF leje na Gamdev, że by chcieli głosować na co pójdzie kasa, a Roosentalowi podziękować... w połączeniu ze spekulacjami na temat odejścia Lommela i spektakularnymi fochami z downgrade do 2.69, że niby dwasiódemki niestabilne. A i jeszcze był płacz nad faszystowską licencją, która dusi rozwój i kontrowersje wokół ciasteczkowego sklepu z modelami i co gorsza płatnymi skryptami. Jak by nie rzeczy, które przybyły z wersji na wersję: Lata oczekiwane volumetryki nawet na GPU Usprawnienia w malowaniu się w tym roku urodziły Pie menu, też się w końcu ukazało NPR Rendering - dużo z freestylem się posunęło Bake w cycles - pierwsze koty za płoty. Motion Tracker deformation motion blur - od pierwszego walk cycle czekałem na to sss poprawione i na GPU też chyba w tym roku, bo bez tego ciężko z postaciami A jak już o optymalizacji mowa, to znaczni mniej szumi na ilość sampli, choć trochę dłużej renderuje, ale i tak w tym samym czasie jest lepsza jakość widoczna na oko Kumple od futrzaków mówi, że teraz to tak na oko dwa razy więcej włosów może wyrenderować o jedną trzecią szybciej. , to by można powiedzieć, że się blender kończy. Dopiero trochę ocieplenia było po tym tynku i po tym, jak się pojawiły kompilacje z szybkim viewportem. Taki był 2014 w moim odczuciu.
Napisano 3 Styczeń 201510 l Jeśli wprowadzą w 2015 roku w blenderze takie rzeczy jak: - obsługa alembica - micro(displacement) w cyclesie - najpierw będzie konieczne dodanie OpenSubdiva 3 - optymalizacja viewportu i sculptu + dyntopo_holes (rzeźbienie dziur) - dokończenie pisania meshera OpenVDB albo CubeSurfer dla SPH - Bishop dokończy implementację PTex-a ...to ja już nie mam pytań żadnych i uznaje, że po paru latach blender jest wreszcie kompletny - soft do animacji z zapleczem do modelowania; rzeźbienia; teksturowania; compositingu; VFX itd. itd. Rynek płatnych addonów też rozwija się coraz lepiej. Późniejsza kwestia to sprawna wymiana danych z innymi softami - zaawansowana symulacja tłumu i niszowe tematy w stylu: http://blenderartists.org/forum/showthread.php?356866-Maya-to-Blender-Conversion-script
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto