Skocz do zawartości

Projekty Blendera na rok 2015


adek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

A już pisałem newsa razem z podsumowaniem 2014 roku. ;) Później wrzucę w komentarze.

 

Mnie najbardziej cieszy że większość tych projektów to gruntowny i przemyślany refactor tego co wymagało poprawy. Sama wymiana Viewportu i Dependency Graphu już zwiększą ogromnie potencjał tego softu. Wygodniejsza praca, gęstsze modele, większe sceny, płynniejsza animacja. Już te 2 rzeczy by mi wystarczyły na cały 2015 i byłbym w niebie. :)

Podoba mi się również integrowanie blendera z otwartymi standardami jak OSD, Ptex, Alembic. To dobry znak dla przyszłości tego softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napiszę w linijce podsumowanie 2014:

To był rok gównoburzy i odpadającego tynku, tylko changelogi nie pasowały do tego obrazu.

 

Co do 2015, też czekam na refaktor viewportu i grafu, ale także miło, że Ton wspomniał o bake rendering i shadow catcher.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten game engine to nie wiem dla kogo. Zawsze mozna powiedziec, ze cos darmowego, ale i w tej kwesti sa lepsze alternatywy.

 

Co do gownoborzy to tez duzo bylo odnosnie kolorowych siatek. Ton ich nie lubi, wiec inni tez nie powinni chciec z nich korzystac. Te argumenty odnosnie czytelnosci viewportu byly przezabawne, ale zawsze znalazl sie taki co nawet bronil Tona w tej kwesti. Dziwne ze kosci mozna kolorowac a jak uzytkownik idiota, to takze moze doprowadzic do sytuacji gdzie kolor bonsow zlewa sie z tlem vieportu, a niedaj boze ktos w user prerferences pozmienia kolorki, to w ogole caly koncept pojdzie sie jechac :P

 

Ja tam sie nie czepiam, bo w sumie u konkurencji tez uzytkownicy nie maja zaduzo do gadania i sa na lasce kogos kto zarzadza danym projektem. Chetnie moge oddac siatki na rzecz lepszego viewportu czy alembica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adek popsute ui było w 2013 - jak ten czas leci - choć może się przeciągało na zeszły rok też, i na wieki wieków amen (wiadomo, zaznaczanie prawym w defaulcie)

 

Taki kwaśny był klimat po odejściu Brechta i zbiórce na gooseberry. Że filmy niepotrzebne, że Ton chce do Hollywood bo mu się developerka znudziła, że BF leje na Gamdev, że by chcieli głosować na co pójdzie kasa, a Roosentalowi podziękować... w połączeniu ze spekulacjami na temat odejścia Lommela i spektakularnymi fochami z downgrade do 2.69, że niby dwasiódemki niestabilne.

 

A i jeszcze był płacz nad faszystowską licencją, która dusi rozwój i kontrowersje wokół ciasteczkowego sklepu z modelami i co gorsza płatnymi skryptami.

 

Jak by nie rzeczy, które przybyły z wersji na wersję:

  • Lata oczekiwane volumetryki nawet na GPU
  • Usprawnienia w malowaniu się w tym roku urodziły
  • Pie menu, też się w końcu ukazało
  • NPR Rendering - dużo z freestylem się posunęło
  • Bake w cycles - pierwsze koty za płoty.
  • Motion Tracker
  • deformation motion blur - od pierwszego walk cycle czekałem na to
  • sss poprawione i na GPU też chyba w tym roku, bo bez tego ciężko z postaciami
  • A jak już o optymalizacji mowa, to znaczni mniej szumi na ilość sampli, choć trochę dłużej renderuje, ale i tak w tym samym czasie jest lepsza jakość widoczna na oko
  • Kumple od futrzaków mówi, że teraz to tak na oko dwa razy więcej włosów może wyrenderować o jedną trzecią szybciej.

, to by można powiedzieć, że się blender kończy. Dopiero trochę ocieplenia było po tym tynku i po tym, jak się pojawiły kompilacje z szybkim viewportem. Taki był 2014 w moim odczuciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wprowadzą w 2015 roku w blenderze takie rzeczy jak:

- obsługa alembica

- micro(displacement) w cyclesie - najpierw będzie konieczne dodanie OpenSubdiva 3

- optymalizacja viewportu i sculptu + dyntopo_holes (rzeźbienie dziur)

- dokończenie pisania meshera OpenVDB albo CubeSurfer dla SPH

- Bishop dokończy implementację PTex-a

 

...to ja już nie mam pytań żadnych i uznaje, że po paru latach blender jest wreszcie kompletny - soft do animacji z zapleczem do modelowania; rzeźbienia; teksturowania; compositingu; VFX itd. itd. Rynek płatnych addonów też rozwija się coraz lepiej. Późniejsza kwestia to sprawna wymiana danych z innymi softami - zaawansowana symulacja tłumu i niszowe tematy w stylu: http://blenderartists.org/forum/showthread.php?356866-Maya-to-Blender-Conversion-script

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności