Jump to content
  • 0

Problem z MeshSmooth


Question

Dzień dobry,

dopiero zaczynam naukę modelowania w 3ds maxie, stąd możliwe, że mój problem jest banalny. Otóż po dodaniu do mojego obiektu modyfikatora MeshSmooth (zresztą z TurboSmooth jest to samo) na obiekcie pojawiają się dziwne artefakty. Nie wiem dlaczego ale MeshSmooth w niektórych miejscach jakoś dziwnie deformuje moją siatkę. Sama siatka wydaje się być w porządku. Deformacja siatki wygląda jak na obrazku:

XKRRAIy.png

 

Chodzi oczywiście o białe linie, które, nie wiedzieć czemu, znacznie odbiegają od kształtu wyjściowej siatki, mimo iż obiekt jest w tym miejscu niemalże płaski. Proszę o pomoc.

Link to post
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Jeśli dzieje się coś takiego, skasuj polygony wokół tego miejsca i za pomocą np. BRIDGE je dorysuj, to jest błąd maxa i nie ma na to innej rady, przynajmniej ja nie znalazłem.

 

Jeśli to co napisałem nie pomaga musisz wykonać następujące kroki.

 

1. Skonwertuj model do Editable Mesh

2. Zrób reset Xfrom

3. Skonwertuj model do Editable Poly

 

W tym wypadku rozwiązaniem będzie to co napisałem na początku, to drugie rozwiązanie pomaga także, gdy z nie wiadomo jakich powodów nie można ciąć za pomocą CUT.

Bardzo sporadycznie, pojawia się także sytuacja gdy siatka minimalnie się marszczy po Turbo Smooth, wtedy także pomaga to drugie rozwiązanie, warto je zapamiętać.

 

No i oczywiście to co napisał @mandragora, jeśli na EDGE wisi swobodnie VERTEX to on także spowoduje taką deformację po Turbo Smooth.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy