Skocz do zawartości

Problem z rigingiem i skiningiem


beRy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z połączeniem kości z modelem.

 

Kości umieściłam w modelu, na model nałożyłam modyfikator skin. Dodałam kości do tego modyfikatora, lecz niestety model się nie porusza. Poruszają się same kości. Taką same czynności wykonałam na innym komputerze i wszystko działa. Więc może powinnam zmienić coś w ustawieniach na moim komputerze.

 

Macie jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

To nie jest kwestia sceny, bo nawet prosty box przyskinowany do dwóch kości się nie porusza. Ta sama scena na jednym komputerze działa a na drugim nie. Ta sama wersja 3ds maxa 2014. Próbowaliśmy podmieniać 3dsmax.ini z komputera na którym działa i wraz nic się nie zmieniło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest kwestia sceny, bo nawet prosty box przyskinowany do dwóch kości się nie porusza. Ta sama scena na jednym komputerze działa a na drugim nie. Ta sama wersja 3ds maxa 2014. Próbowaliśmy podmieniać 3dsmax.ini z komputera na którym działa i wraz nic się nie zmieniło...

 

What?? ???? ?? a co ma ini do sceny ??? ?? ? ??? ? .... @#$@??

 

Rozumiem, że pracujecie w kooperacji nad jedną sceną, ale macie 2 komputery, tak nie?

Ogólnie zanim co kolwiek zaczynacie skinować, zawsze trzeba wykonać reset siatki za pomocą resetXforma. Przeskalowana siatka nie zresetowana może powodować dużo różnych dzwinych "przypadłości".

 

BTW. trochę nie ten dział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

What?? ???? ?? a co ma ini do sceny ?

Do sceny może nie, ale do ustawień 3ds maxa ma dużo.

 

Rozumiem, że pracujecie w kooperacji nad jedną sceną, ale macie 2 komputery, tak nie?

Tak, oba z 3ds max 2014, win 7 64 bit

 

Ogólnie zanim co kolwiek zaczynacie skinować, zawsze trzeba wykonać reset siatki za pomocą resetXforma. Przeskalowana siatka nie zresetowana może powodować dużo różnych dzwinych "przypadłości".

To wiem. Ale jak pisałem, riguje i skinuje model na jednym komputerze i wszystko działa. Przenosze plik na drugi i model się nie deformuje, mimo że jak się wejdzie do ustawień skina, to widać na modelu odpowiednie kolory i wagi. Dlatego wykluczam że coś w samej scenie jest nie tak.

Myślałem, że to coś z ustawieniami 3ds maxa, dlatego raz usunąłem 3dsmax.ini a raz podmieniłem z drugiego komputera. Zostaje jeszcze chyba tylko przeinstalowanie maxa, a jak nic to nie da to i windowsa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jakieś pluginy/skrypty których brakuje?

 

Ustawienia Maxa można gruntowniej zresetować usuwając lub podmieniając ten cały folder (zawiera m.in. User scripts), chociaż wątpię że to jest przyczyną. Przedtem backup!

c:\Users\Nazwa_Uzytkownika\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\2014 - 64bit\ENU\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ustawianie defaultów i konfiguracji całego UI (ini) nie ma nic wspólnego z tym czy modyfikator Skin działa czy też nie. Nigdy nie widziałem opcji, która by włączała lub wyłączała opcje modyfikatorów. W ogóle to jest jedna z najdziwniejszych przypadłości o jakich słyszałem. Pytanie jest jedno czy obiekty się w ogóle animują u koleżanki Bery, czy odświeża viewport? Może jednak nie macie takich samych maxów i koleżanka ma jakiegoś okrojonego designa, którego nigdy nie miałem w rękach ale a nóż widelec. Nie mam żadnego racjonalnego wytłumaczenia dla was, trochę głupia odpowiedź ale weź przeinstaluj tego maxa :D z tym windowsem to trochę już przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdźcie w ustawieniach Skina w zakładce Advanced Parameters czy macie zafajkowaną opcję Always Deform. Miałem kiedyś przypadek że max sam sobie wyłączył tę opcję po imporcie z innego maxa, a jak wiadomo wtedy model nie będzie się poruszać pomimo przypisanych wag.

 

edit:

Jest jeszcze inna opcja. Sprawdźcie czy w stosie modyfikatorów zaraz pod skinem w Editable poly (bądź edit poly/edit mesh) nie macie uruchomionej opcji edycji vertexów, poligonów czy krawędzi. Jeśli tak to musicie ją wyłączyć bo wtedy skin reaguje wyłącznie na zaznaczone vertexy w editable poly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie. Rozwiązanie było proste, ale też dziwne. Trzeba było uruchomić 3ds maxa jako administrator, teraz już skin normalnie działa.

 

Sorry że ja odpisuje a nie autor wątku, beRy to moja siostra i razem pracujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności