uzumakishadow Napisano 12 Kwiecień 2015 Napisano 12 Kwiecień 2015 Na forum przedwczoraj wlasnie ktos wrzucil info odnosnie tego kita od mayatsuki, ciekawe toole. Warto obczaic. Tylko trzbea sobie zbakapowac config bo jej toole (wedle readme to 14letnia japonka ot pisząca sobie w pythonie i perlu, użwyajaca modo ;) ) podmieniaja domyslne skroty do kilku bazowych rzeczy.
tr3buh Napisano 13 Kwiecień 2015 Napisano 13 Kwiecień 2015 jeżeli chodzi o modelowanie to max jest beznadziejny w porównaniu do modo
Monio Napisano 15 Kwiecień 2015 Napisano 15 Kwiecień 2015 Modo i kilku innych programów. Po prostu jedyną inwestycją w ciągu ostatnich paru lat było wykupienie pluginu polyboost i kilku mniejszych. Sytuacja analogiczna jak z mają i NEXem.
Przemas Napisano 15 Kwiecień 2015 Napisano 15 Kwiecień 2015 zmiany w "rendersilniku" Modo wlasciwie oficjalnie potwierdzone (ok , niemal ;) ). W temacie gdzie ludzi wychwytywali zmiany w zakladce "Render" (ktore mozna bylo zauwazyc na pokazanych do tej pory obrazkach / filmach) wypowiedzial sie Allan Hastings (czyli TF-owy guru od tych spraw): http://community.thefoundry.co.uk/discussion/post.aspx?f=4&t=107595&p=919255
G.P Napisano 19 Kwiecień 2015 Napisano 19 Kwiecień 2015 OpenVDB w MODO 901: http://s3.amazonaws.com/forums.content.luxology.com/video/d88126c0379d0777aab0022e4a201e4e.mov
1pudel Napisano 20 Kwiecień 2015 Napisano 20 Kwiecień 2015 pojawia się trochę nowości, do 100 na szczęście jeszcze sporo brakuje, jak wyżej OpenVDB, bajery w dynamics no i GTR w renderze. Niestety Foundry dało się wyprzedzić i raczej nowy Max zgarnie miano big release ever, chociaż chciałbym się mylić :)
uzumakishadow Napisano 20 Kwiecień 2015 Napisano 20 Kwiecień 2015 @1pudel Się okaże co jeszcze pokażą. Na pewno dla samego modo będzie to biggest release ever. Wiadomo, że to nadal nie będzie taki toolset jak w przypadku maxa z pluginami czy mayi ale do większości prac, umówmy się, nikt nie potrzebuje mega kombajnu. A wygoda pracy często gęsto jest lepsza. Problemem modo są możliwości co może się bardzo ładnie na jego korzyść zmienić w przypadku 901 (sdk, dokumentacja, pyqt, pyside, wewnętrzy skrypt edytor - to IMO mocny ukłon w stronę 3rd party devs) oraz performance w tym viewportu o których na razie niewiele wiemy a mnie osobiście ta kwestia po tych ostatnich sneakpeakach baaaaardzo ciekawi. No i te dynamiki są ciekawe. Przykład z ziemią jest dla mnie nieco hmmm zagadkowy. Więcej pytań i sceptycyzmu mi się tam załącza niż hiphip hurraizmu :) Choć shatter on collision jest bardzo smaczny ale jak to się zachowa przy obiekcie z 50tys poly powiedzmy? Tyle pytań a premiera tak daleko...
1pudel Napisano 20 Kwiecień 2015 Napisano 20 Kwiecień 2015 też myślę, że będzie to największa paczka nowości dla Modo, ale chyba Foundry po cichu liczyło na zrobienie wielkiego boom w branży. Ten sneak peak z 7 kwietnia imho zrobili na szybko pod community bo zaczęło robić się niemiło na forum. Z drugiej strony gdyby Modo kosztowało tyle co Max ekipa mogłaby być kilkukrotnie większa, a tak chłopaki muszą kombinować. Nie mniej jestem w wózku Modo i nigdzie się nie wybieram :)
uzumakishadow Napisano 20 Kwiecień 2015 Napisano 20 Kwiecień 2015 Na pewno liczyli na jakiś buzz... Ale może się rozkrecą bliżej premiery. W sensie pod kątem promocji poza direct connect i z materiałami, o których będzie można obiektywnie powiedzieć "wow!" lub chociaż "nieźle!". Co do ilości osób pracujących nad modo to się powiększyła dosyć i tak mocno. Plus to co napisał Shane i co sugerował w odniesieniu do czyjejś wypowiedzi, że "zdziwiłby się ile można zrobić w ciągu pół roku bazując na nexusie" (luźny cytat). Cóż mejmy nadzieję, że nie są te czcze przechwałki i zobaczymy jakąś petardę :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się