Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kamil Małagowski poinformował nas, że ukończył prace nad kolejnym pluginem dla 3ds max nad którym pracował kilka ostatnich miesięcy. WeightPro, bo taką nazwę ma to narzędzie służy do automatycznego ustawiania wag wierzchołków dla kości w modyfikatorze Skin.

 

Pełna treść: WeightPro dla 3ds max

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzięki za polecenie :)

ZirakKhazad, zalety są takie, że kość wpływa tylko na te elementy, do których ma "blisko" chodząc tylko i wyłącznie po wnętrzu obiektu 3d, dlatego (na przykładzie postaci ludzkiej) kość prawego piszczela nie wpływa na lewą łydkę (mimo tego, że odległość po linii prostej między tymi elementami jest bardzo mała, jednak najkrótsza możliwa ścieżka dojścia od jednego do drugiego jest już bardzo długa, zahacza prawie okolice brzucha). Maya stosuje podobny algorytm, jednak z tego co wiem nie ma możliwości późniejszych regulacji, w moim pluginie możesz po wszystkich przeliczeniach modyfikować jeszcze siły wpływów kości na pobliskie wierzchołki. Czy postać jest ubrana, czy nie - to nie ma większego znaczenia dla algorytmu (no chyba, że części ubrań przecinają się z ciałem i tworzą przejścia np pomiędzy nogami w przypadku szerokich spodni, takie sytuacje mogą już powodować problemy).

Napisano

O ile sam algorytm już chyba jakiś czas funkcjonuje na rynku to zrobienie tego "live", czyli tak, że można edytować sobie te odległości per kość i widzieć od razu rezultat to jest mega czad.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności