adek Napisano 20 Maj 2015 Napisano 20 Maj 2015 Kamil Małagowski poinformował nas, że ukończył prace nad kolejnym pluginem dla 3ds max nad którym pracował kilka ostatnich miesięcy. WeightPro, bo taką nazwę ma to narzędzie służy do automatycznego ustawiania wag wierzchołków dla kości w modyfikatorze Skin. Pełna treść: WeightPro dla 3ds max
ZirakKhazad Napisano 21 Maj 2015 Napisano 21 Maj 2015 (edytowane) Chętnie bym usłyszał od praktyków jakie są zalety tego rozwiązania lub tego co jest w Maya 2015 odnośnie dodatkowych obiektów ubrania ecc w Maya zawze jest nie zaprezentowane na filmiku , http://www.delasa.net/data/sca2013_voxelization.pdf Edytowane 21 Maj 2015 przez ZirakKhazad
SUPER_OkO Napisano 21 Maj 2015 Napisano 21 Maj 2015 Bingo! Mam nadzieję, że przetestuję pluga w najbliższym czasie i napiszę coś więcej ;)
Tamyl91 Napisano 21 Maj 2015 Napisano 21 Maj 2015 Dzięki za polecenie :) ZirakKhazad, zalety są takie, że kość wpływa tylko na te elementy, do których ma "blisko" chodząc tylko i wyłącznie po wnętrzu obiektu 3d, dlatego (na przykładzie postaci ludzkiej) kość prawego piszczela nie wpływa na lewą łydkę (mimo tego, że odległość po linii prostej między tymi elementami jest bardzo mała, jednak najkrótsza możliwa ścieżka dojścia od jednego do drugiego jest już bardzo długa, zahacza prawie okolice brzucha). Maya stosuje podobny algorytm, jednak z tego co wiem nie ma możliwości późniejszych regulacji, w moim pluginie możesz po wszystkich przeliczeniach modyfikować jeszcze siły wpływów kości na pobliskie wierzchołki. Czy postać jest ubrana, czy nie - to nie ma większego znaczenia dla algorytmu (no chyba, że części ubrań przecinają się z ciałem i tworzą przejścia np pomiędzy nogami w przypadku szerokich spodni, takie sytuacje mogą już powodować problemy).
deshu Napisano 21 Maj 2015 Napisano 21 Maj 2015 BArdzo dobry pomysł z tym ustalaniem odległości na podstawie zwokselizowanego mesha. Brawo:)
Kroopson Napisano 22 Maj 2015 Napisano 22 Maj 2015 O ile sam algorytm już chyba jakiś czas funkcjonuje na rynku to zrobienie tego "live", czyli tak, że można edytować sobie te odległości per kość i widzieć od razu rezultat to jest mega czad.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się