Napisano 21 Maj 20159 l Mój problem polega na tym, że w pewnym momencie w trakcie teksturowania budynków, w części z elementów odwracają mi się normalne do powierzchni, dodam, że dzieje się to bez mojej ingerencji (ja teksturuję np schody, mam włączoną opcję Hide unselected, później uwidaczniam wszystkie obiekty (unhide all) i wtedy orientuję się, że np dach i jeszcze całkiem sporo innych elementów ma odwrócone normalne do powierzchni. Co ciekawe, na renderze wszystko wychodzi dobrze. A jak w programie odwrócę normalne, żeby było dobrze widoczne, to znów na renderze wychodzą te elementy źle, tak, jakby miały odwrócone normalne... Proszę o pomoc, już kolejny raz od nowa podchodzę do teksturowania tego budynku i ciągle dzieje się to samo. Gdzie tkwi błąd i czy da się go naprawić?
Napisano 21 Maj 20159 l Max? Też tak kiedyś miałam, to błąd w wyświetlaniu, renderuje dobrze wyświetla jak mu się akurat wydaje. Niestety nie wiem co na to poradzić, ja to ignorowałam aż znikło, pojawiało się jakby tylko w niektórych modelach (w moim wypadku najczęściej cudzych). Zmień sterowniki (Customize > Preferences > Viewports > Choose Driver), może pomoże. Możesz też spróbować przenieść obiekty do świeżej sceny (w pustej scenie File > Import > Merge) Nie pamiętam czy włączenie albo włączenie wszystkim obiektom backface culling pomaga (wybierz wszystkie, prawa mysz > Object Properties > Backface Cull)
Napisano 21 Maj 20159 l Ten sposób z backface cull pomoże ci sprawdzić, czy błędnie wyświetla się viewport czy rzeczywiście masz flipnięte ścianki. Wtedy ze spodniej strony polygony staną się niewidoczne a z wierzchniej będą normalnie się pokazywać i będziesz mogła to sprawdzić.
Napisano 21 Maj 20159 l Przypuszczam że są prawidłowo obrócone, skoro renderują się prawidłowo. To bug.
Napisano 21 Maj 20159 l Najprostsze tymczasowe rozwiązanie to Force 2-Sided w panelu Common Parameters w Render Setup. Nie rozwiązuje problemu w geometrii ale renderuje wszystkie strony. Kierunek normali najłatwiej sprwdzić z xView zaznaczaać Face Orientation http://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2015/ENU/3DSMax/files/GUID-26CAF521-851A-4F91-8937-C44B40BB20F2-htm.html
Napisano 23 Maj 20159 l Jest też sposób żeby użyć modyfikatora Edit Normals, zaznaczyć wszystko (ctrl+a) i wcisnąć reset.
Napisano 24 Maj 20159 l Autor Dzięki za podpowiedzi! Na razie wykorzystałam pomysł Ani - zmieniłam sterowniki, zaczęłam teksturowanie od nowa, jestem już przy końcowych pracach, a problem nie wystąpił, tak więc pomogło :)