Marlena Napisano 21 Maj 2015 Napisano 21 Maj 2015 Mój problem polega na tym, że w pewnym momencie w trakcie teksturowania budynków, w części z elementów odwracają mi się normalne do powierzchni, dodam, że dzieje się to bez mojej ingerencji (ja teksturuję np schody, mam włączoną opcję Hide unselected, później uwidaczniam wszystkie obiekty (unhide all) i wtedy orientuję się, że np dach i jeszcze całkiem sporo innych elementów ma odwrócone normalne do powierzchni. Co ciekawe, na renderze wszystko wychodzi dobrze. A jak w programie odwrócę normalne, żeby było dobrze widoczne, to znów na renderze wychodzą te elementy źle, tak, jakby miały odwrócone normalne... Proszę o pomoc, już kolejny raz od nowa podchodzę do teksturowania tego budynku i ciągle dzieje się to samo. Gdzie tkwi błąd i czy da się go naprawić?
Ania Napisano 21 Maj 2015 Napisano 21 Maj 2015 Max? Też tak kiedyś miałam, to błąd w wyświetlaniu, renderuje dobrze wyświetla jak mu się akurat wydaje. Niestety nie wiem co na to poradzić, ja to ignorowałam aż znikło, pojawiało się jakby tylko w niektórych modelach (w moim wypadku najczęściej cudzych). Zmień sterowniki (Customize > Preferences > Viewports > Choose Driver), może pomoże. Możesz też spróbować przenieść obiekty do świeżej sceny (w pustej scenie File > Import > Merge) Nie pamiętam czy włączenie albo włączenie wszystkim obiektom backface culling pomaga (wybierz wszystkie, prawa mysz > Object Properties > Backface Cull)
Pawlito Napisano 21 Maj 2015 Napisano 21 Maj 2015 Ten sposób z backface cull pomoże ci sprawdzić, czy błędnie wyświetla się viewport czy rzeczywiście masz flipnięte ścianki. Wtedy ze spodniej strony polygony staną się niewidoczne a z wierzchniej będą normalnie się pokazywać i będziesz mogła to sprawdzić.
Ania Napisano 21 Maj 2015 Napisano 21 Maj 2015 Przypuszczam że są prawidłowo obrócone, skoro renderują się prawidłowo. To bug.
stormwind Napisano 21 Maj 2015 Napisano 21 Maj 2015 Najprostsze tymczasowe rozwiązanie to Force 2-Sided w panelu Common Parameters w Render Setup. Nie rozwiązuje problemu w geometrii ale renderuje wszystkie strony. Kierunek normali najłatwiej sprwdzić z xView zaznaczaać Face Orientation http://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2015/ENU/3DSMax/files/GUID-26CAF521-851A-4F91-8937-C44B40BB20F2-htm.html
ozogonkiem Napisano 23 Maj 2015 Napisano 23 Maj 2015 Jest też sposób żeby użyć modyfikatora Edit Normals, zaznaczyć wszystko (ctrl+a) i wcisnąć reset.
Marlena Napisano 24 Maj 2015 Autor Napisano 24 Maj 2015 Dzięki za podpowiedzi! Na razie wykorzystałam pomysł Ani - zmieniłam sterowniki, zaczęłam teksturowanie od nowa, jestem już przy końcowych pracach, a problem nie wystąpił, tak więc pomogło :)
Rekomendowane odpowiedzi