Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mój problem polega na tym, że w pewnym momencie w trakcie teksturowania budynków, w części z elementów odwracają mi się normalne do powierzchni, dodam, że dzieje się to bez mojej ingerencji (ja teksturuję np schody, mam włączoną opcję Hide unselected, później uwidaczniam wszystkie obiekty (unhide all) i wtedy orientuję się, że np dach i jeszcze całkiem sporo innych elementów ma odwrócone normalne do powierzchni. Co ciekawe, na renderze wszystko wychodzi dobrze. A jak w programie odwrócę normalne, żeby było dobrze widoczne, to znów na renderze wychodzą te elementy źle, tak, jakby miały odwrócone normalne...

Proszę o pomoc, już kolejny raz od nowa podchodzę do teksturowania tego budynku i ciągle dzieje się to samo. Gdzie tkwi błąd i czy da się go naprawić?

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Max? Też tak kiedyś miałam, to błąd w wyświetlaniu, renderuje dobrze wyświetla jak mu się akurat wydaje. Niestety nie wiem co na to poradzić, ja to ignorowałam aż znikło, pojawiało się jakby tylko w niektórych modelach (w moim wypadku najczęściej cudzych).

Zmień sterowniki (Customize > Preferences > Viewports > Choose Driver), może pomoże.

Możesz też spróbować przenieść obiekty do świeżej sceny (w pustej scenie File > Import > Merge)

Nie pamiętam czy włączenie albo włączenie wszystkim obiektom backface culling pomaga (wybierz wszystkie, prawa mysz > Object Properties > Backface Cull)

Napisano

Ten sposób z backface cull pomoże ci sprawdzić, czy błędnie wyświetla się viewport czy rzeczywiście masz flipnięte ścianki. Wtedy ze spodniej strony polygony staną się niewidoczne a z wierzchniej będą normalnie się pokazywać i będziesz mogła to sprawdzić.

Napisano

Dzięki za podpowiedzi! Na razie wykorzystałam pomysł Ani - zmieniłam sterowniki, zaczęłam teksturowanie od nowa, jestem już przy końcowych pracach, a problem nie wystąpił, tak więc pomogło :)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności