yod Napisano 13 Lipiec 2015 Napisano 13 Lipiec 2015 Witam, szukam jakiejś dobrej mobilnej stacji roboczej do renderignu na gpu do kwoty około 10 000zł (może być nieco ponad). Zależy mi żeby to był laptop, ponieważ często zmieniam miejsce pobytu i PC nie jest w tej sytuacji zbyt poręczny. Jeśli jeszcze ktoś mógłby mi doradzić czy nie lepiej jednak zainwestować w blaszaka (jeśli różnica w wydajności byłaby znaczna, zdecydowałbym się pewnie na PC), to byłoby cudownie! Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie! :)
olaf Napisano 13 Lipiec 2015 Napisano 13 Lipiec 2015 roznica będzie znaczna (na korzysc blaszaka). Jedyne co możesz kupic to laptoki z wymiennymi kartami np. della (alienware) i inne serie gamingowe. Przy tym budżecie lepiej sobie postawić maszynę z wake up lan'em w biosie i przesyłać jej pliki kontrolując finalny proces (rendering) przez zdanly monitoring.
matszklar Napisano 13 Lipiec 2015 Napisano 13 Lipiec 2015 absolutnie blaszak... kupno laptopa pod rendering gpu to wyrzucanie pieniędzy w błoto.
yod Napisano 13 Lipiec 2015 Autor Napisano 13 Lipiec 2015 Ok, to co byście polecili z blaszaków? Są jakieś sajty, gdzie można sobie takowy poskładać (wzorem Alienware, czy MSI)? Czy lepiej samemu to zrobić? Jaka konfiguracja byłaby najlepsza?
materalia Napisano 13 Lipiec 2015 Napisano 13 Lipiec 2015 Do renderingu z myślą o wielu GPU lepiej zlecić firmie specjalizującej się w tworzeniu takich stacji. Musi być odpowiednia płyta, zasilacz, chłodzenie, obudowa itd. Na laptopie zawsze można liczyć na CPU np: cycles. Prawdę powiedziawszy na laptopie jak już liczyć to najlepiej na CPU - najbezpieczniej. Konfiguracja zależy od renderera i scen.
yod Napisano 13 Lipiec 2015 Autor Napisano 13 Lipiec 2015 Ja potrzebuje maszyny do renderowania krótkich animacji ewentualnie wizek, trochę wypadłem z rynku jeśli chodzi o karty graficzne dlatego potrzebuje waszej pomocy. Ktoś poleci dobra firmę która by złożyła takiego pyta? :)
rly Napisano 13 Lipiec 2015 Napisano 13 Lipiec 2015 Nie wiem czy widziałeś takie rozwiązanie http://www.msi.com/product/nb/GS30-2M-Shadow.html#hero-overview
Maciek Jutrzenka Napisano 13 Lipiec 2015 Napisano 13 Lipiec 2015 najtańszy alienware + alienware Graphics amplifier który podpinasz do laptopa a w nim jest prawdziwa karta graficzna z PC :)
materalia Napisano 13 Lipiec 2015 Napisano 13 Lipiec 2015 mało mobilne, ale jest to jakiś kompromis dla tych co potrzebują laptopa i dodatkowo w domu dobrej karty graficznej bez konieczności kupowania stacjonarnego komputera, jednak cena/wydajność wychodzi to średnio w porównaniu do stacjonarnego komputera.
yod Napisano 14 Lipiec 2015 Autor Napisano 14 Lipiec 2015 Hej, dzięki wszystkim za odpowiedźi, jednak przemyślałem sprawę i zrezygnuję z zakupu laptopa na rzecz kompa stacjonarnego. Kupowanie lapotpa z boxem, niby jakieś rozwiązanie, ale biorąc pod uwagę że stacjonarny jest bardziej wydajny - bardziej to się dla mnie liczy. Tak więc, dzięki za odpowiedzi, nie wiem czy temat dobry, ale chciałbym zadać pytanie: jaki pc polecacie do 10 000zł ? :) Pozdrawiam!
Maciek Jutrzenka Napisano 14 Lipiec 2015 Napisano 14 Lipiec 2015 (edytowane) i7 4770k i do tego ile GPU uda ci się kupić :P jak generalnie masz zamiar renderowac sceny do 6 giga to renderuj na GTX 980 i kup ile ci się uda kupić. Jak coś większego to kup Tesle k40 ma 12 giga ramu. ew k80 to 2 k40 w przypadku tesli potrzebujesz jeszcze 1 karty graficznej do wyświetlania grafiki, chociaż chyba integra z i7 da radę. aczkolwiek k40 kosztuje 3 tyś baksów. za to kupisz przy dobrym dillu 3 GTX 980 a to da ci de fakto realtime. Edytowane 14 Lipiec 2015 przez Maciek Jutrzenka
yod Napisano 14 Lipiec 2015 Autor Napisano 14 Lipiec 2015 GTX 980 x3 to chyba lepsze rozwiązanie, co trzy karty to nie jedna ;) Tak więc: i7 i 3x GTX 980 - spokojnie to powinno dać radę na moje potrzeby i do realizacji własnego projektu. Dzięki! :)
Maciek Jutrzenka Napisano 14 Lipiec 2015 Napisano 14 Lipiec 2015 tak ale nie wiem czy jesteś świadomy że jak renderujesz na GPU to musisz zmieścić całą scenę na pamięci GPU w tym wypadku będzie to 6 giga. + te pamięci się nie dodają.
yod Napisano 15 Lipiec 2015 Autor Napisano 15 Lipiec 2015 tak ale nie wiem czy jesteś świadomy że jak renderujesz na GPU to musisz zmieścić całą scenę na pamięci GPU w tym wypadku będzie to 6 giga. + te pamięci się nie dodają. Tak wiem, dlatego właśnie jeszcze rozejrzę się za innymi kartami podobnymi w stosunku cena/jakość. Właśnie ten GTX 980Ti wydaje się wporządku, wystarczą mi takie dwa. Dzięki wszystkim za pomoc! Teraz kwestia płyty głównej, cokolwiek kupie to będzie ok, czy jednak lepiej zainwestować w jakąś dobrą? Przyznam szczerze, że nie mam pojęcia jaką płytę główną pod taki zestaw kupić. Zależy mi, żeby móc w przyszłości zmieścić jeszcze jedną kartę i ile się da ramu.
matszklar Napisano 15 Lipiec 2015 Napisano 15 Lipiec 2015 hm... to nie lepiej zwrócić się do "jakiejś" firmy? i jeszcze jedno... nic nie piszesz do czego chcesz wykorzytac rendering gpu ,w jakim sofcie chcesz pracować , jaki silnik renderujący.
Monio Napisano 15 Lipiec 2015 Napisano 15 Lipiec 2015 (edytowane) Boris- Obstawiam że podobnie jakby renderował na kilku mocnych CPU. Obecna generacja GTXów ma prawie 2 razy lepszy PPW niż poprzednia, to jest przeskok technologiczny. Porównaj wydajność i TDP tych kart z mocarnymi prockami, jedzą niewiele więcej prądu. Druga sprawa że liczenie równoległe jest dużo bardziej przy takich prostych zdaniach (matematycznie) jak rendering. Edytowane 15 Lipiec 2015 przez Monio
Maciek Jutrzenka Napisano 15 Lipiec 2015 Napisano 15 Lipiec 2015 i7 4770k ma pobór mocy na poziomie 84W natomiast GTX 980 ti ma pobór mocy na poziomie 250W. z tym że GTX na przykładzie cycles względem CPU jest jakieś nie wiem z kilka razy szybszy. z 4-6 razy szybszy więc. wychodzi taniej :P - - - Połączono posty - - - Aczkolwiek polecam przeczytać ten artykuł. :D http://blog.render.st/cycles-versions-speed-comparison-cpu-and-gpu/ oraz ten http://blog.render.st/newest-blender-makes-cpu-faster-than-gpu-rendering/ tak więc jak widać jak ma się xeony to nie są takie wolne :P a za 10 tyś od GPU computers można dorwać naprawdę solidną maszynę.
Monio Napisano 15 Lipiec 2015 Napisano 15 Lipiec 2015 Maciek- Porównaj ilość FLOPS (w trybie podwójnej precyzji żeby było sprawiedliwie) w tej karcie i CPU które podałeś. ;) Ja mówiłem o zwykłym GTX 980 (tdp 165) i Haswellach-E (tdp 140).
materalia Napisano 15 Lipiec 2015 Napisano 15 Lipiec 2015 Co do cycles'a: http://blenchmark.com/ Proponuje porównać np: MSI GTX 550Ti CycloneII 1GB GDDR5 (OC), sztuk jeden, uzyskuje na Blender 2.75 wynik 120 sekund (nie wiem dlaczego w tym zestawieniu na stronie GTX550Ti ma więcej ?). i3 w tym zestawie zostaje daleko w tyle, a CPU już nie dostawię, za to GPU owszem, bo płyta ma jeszcze miejsce na drugą kartę graficzną. Taniej zbudować komputer z 1xCPU i 2x lub nawet 3x GPU niż na odwrót tj. 2xCPU itd., nawet tanie płyty LGA1150 umożliwiają instalacje 2x GPU. Kwestia tylko czy ilość RAM na GPU styknie do scen jakie są tworzone, bo ten RAM się nie sumuje. PS. zgodnie z aktualnymi przepisami bezpieczeństwa maks. obciążenie gniazdka nie powinno przekraczać 1500W.
mandragora Napisano 15 Lipiec 2015 Napisano 15 Lipiec 2015 z tego co czytałem wraz z wejsciem dx12 vram ma się sumować
Monio Napisano 15 Lipiec 2015 Napisano 15 Lipiec 2015 (edytowane) Mandrgora - To w nie dotyczy rzeczy takich jak rendering GPGPU. Najpierw hardware musi na to pozwolić. I robi to. Dx12 po prostu dostosowuje się do nowego trendu żeby móc to wykorzystać w realtime. RAM to tak na prawdę jedyna przyczyna dlaczego rendering na GPU jeszcze nie stał się standardem. Obecne renderery działają tak że odczytują ogromne ilości informacji z pamięci z najróżniejszych lokacji. Obecne karty graficzne nie są dobrze przystosowane do korzystania z głównej pamięci komputera, dane są w zalezności od potrzeby kopiowane na ram karty i tam dopiero odczytywane. W przypadku tak rozproszonych danych jak w ray/Pathtraceingu nie ma wielu sensownych metod na doczytywanie w locie takich danych. Disney sobie z tym jakoś poradził za pomoca prekalkulacji sceny ale ich metoda ma duże limitacje i chyba nie będzie się jej dało zeskalować do produktu dla mas. Krótko mówiąc na chwile obecną rendering GPGPU wymaga żeby cała scena mieściła się w pamięci karty i tam zachodziły obiliczenia. Ewentualnie działa się hybrydowo na CPU/GPU i do karty wysyła ograniczone dane do przeliczenia (Arion, Redshift). Sprawa rozwiąże się za jakieś 2-3 lata jak spopularyzują się nowe architektury GPU z Uniform Memory Acces. Wtedy akcelerator będzie mógł korzystać z pamięci głównej komputera w sposób niewiele mniej wydajny niż z własnej wbudowanej. To będzie ostatni bottleneck do rozwiązania w temacie renderingu na akceleratorach. Kilka lat potem skończy się epoka rendererów CPU. http://wccftech.com/nvidia-generation-pascal-gpu-feature-3d-stacked-memory-nvlink-1-tbs-bandwith/ Sorry za offtop. ;) Edytowane 15 Lipiec 2015 przez Monio
yod Napisano 20 Lipiec 2015 Autor Napisano 20 Lipiec 2015 Dzięki za odpowiedźi, tam padło pytanie jaki soft: generalnie 3ds max i octan do tego. Rachunki za prąd w tym przypadku mnie nie interesują ;P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się