RickDeckard Napisano 4 Sierpień 2015 Napisano 4 Sierpień 2015 (edytowane) Witam Podjąłem decyzję założyć teczkę, może dzięki temu zorientuje się w jakim tempie postępuje progres jeśli w ogóle będzie jakikolwiek. 1,5 roku temu wziąłem się za naukę Zbrusha, nie trwało to długo ale od 3 miechów wracam z nowymi siłami, na codzień jestem graficdesignerem i pracuje w grafice 2d. To co to tutaj wrzuciłem to w zasadzie prawie wszystko co dotychczas udało mi się zrobić w tym programie z wyjątkiem dwóch prac które zagineły w czeluściach mojego dysku. Zbrusha dopiero się uczę i znam go póki co niezbyt dobrze, zależy mi jednak na solidnej krytyce, bez żadnego oszczędzania oczekuje wytykanie wad, i wszystkich błędów, w posługiwaniu się narzędziem jak i uwag do moich wypocin, za wszelką krytykę będę niezmierne wdzięczny. Edytowane 6 Luty 2016 przez RickDeckard
Ania Napisano 7 Sierpień 2015 Napisano 7 Sierpień 2015 (edytowane) W każdej z głów masz zbyt kanciaste zagłębione przejście nos-policzek. Zobacz się w lustrze, tam jest gładziej. Szyje tendencyjnie za chude, nie wiem czy to może wina oświetlenia i część ginie w mroku? W ostatniej pracy jest najlepiej. Jeśli mamy tu oceniać anatomię, wstawiaj bez czarnych cieni. Oczy to kulki? Bo trochę płaskie, sprawdzałeś czy wielkość się zgadza? Powinno mieć ok. 24mm średnicy. Warto wymodelować lekko wypukłą rogówkę. Edytowane 7 Sierpień 2015 przez Ania
Monio Napisano 7 Sierpień 2015 Napisano 7 Sierpień 2015 Stanowczo za duże oczy, sam robiłem kiedyś ten błąd. Ania dobrze pisze, oko u dorosłej osoby to zaledwie 23-24 milimetry, w twoich rzeźbach wygląda jakby miały z 50. Poszukaj dobrych refek anatomicznych i... standardowo... wyrzeźb czaszkę. ;)
RickDeckard Napisano 10 Sierpień 2015 Autor Napisano 10 Sierpień 2015 Witajcie Dzieki Ania za komentarz i konstruktywną opinię, faktycznie coś z tym oczami jest nie tak, nie wiem natomiast o co chodzi z tym wymiarem 24 mm ? bo jeśli chodzi o taką średnicę to musi to mieć jakaś zależność np docałej głowy rozumiem, chodzi o proporcje ? jak to można zmierzyć ? Owszem oczy to kulki ale pewnie ich srednica jest za duża, tylko nie wiem jak ustalić ten wymiar. Monio dziękuje ci również że ponownie mogłem liczyć na twoją pomoc, masz rację muszę porobić jakieś treningi z anatomią, od czego jest zacząć najlepiej jak sądzisz ? może na początek czaszka i głowa a pozniej cała sylwetka ?
Ania Napisano 10 Sierpień 2015 Napisano 10 Sierpień 2015 Te 24 mm są niezależne od rozmiaru głowy (u dorosłego). Jeśli wymodelowałeś głowę w realistycznych wymiarach, zrób oko 24. Jeśli głowa jest niewymiarowa, to następnym razem tak zrób ;) Ludzie z dużą głową mają proporcjonalnie małe oczka, a ludzie z małą głową mają duże, właśnie ponieważ wymiar jest niezależny. https://en.wikipedia.org/wiki/Human_eye#Size
RickDeckard Napisano 11 Sierpień 2015 Autor Napisano 11 Sierpień 2015 Dzięki Ania !, uświadomiłaś mi teraz jedną z istotnych rzeczy przy rzeźbieniu popiersia, nie miałem pojęcia o tym zagadnieniu nawet pod kątem wiedzy anatomicznej, postaram się kolejnym razem zwrócic na to szczególną uwagę, mam nadzieje że kolejne podejścia będą lepsze z mniejszymi błędami anatomicznymi :) Pozdrawiam
RickDeckard Napisano 24 Sierpień 2015 Autor Napisano 24 Sierpień 2015 (edytowane) Ostatnio w wolnym czasie takie cuś wyrzeźbiłem, chciałem bardziej poćwiczyć w Zbrushu. Bede niezmiernie wdzięczny za wszelakie komentarze, W ramach nauki chciałem zajać sie teksturowaniem i renderem ale jeszcze nie wiem jak sie to robi :D Może zna ktoś dobry tutorial dla laika ? http://max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=99847&stc=1&d=1440435316 Edytowane 24 Sierpień 2015 przez RickDeckard
Ania Napisano 24 Sierpień 2015 Napisano 24 Sierpień 2015 (edytowane) Trudno komentować anatomię ufoka wziętą z fantazji, ale pierś mi się wydaje bardzo nieforemna i dłonie za małe (po co mu takie ogromne mięśnie na ramionach, jeśli dłonie są tak delikatne że nic ciężkiego nie uniosą?) Czy rysując koncept do tego typu kreatury, zastanawiasz się jakie ma warunki życia, jak wygląda jego środowisko? Warto sobie coś takiego wymyślić i potem kierować się logiką, żeby postać była bardziej spójna. Jak zdobywa pożywienie? W sklepie, poluje, długie wędrówki? To wpływa na sylwetkę, umięśnienie, żylastość... Jest mięsożerny czy roślinożerny? Jest agresywny czy spokojny? To wpływa na kształt czaszki, szczęki, zębów... itd. Rogi na ramionach i na głowie, do czego one służą? Walka? Obrona? Podryw? Jeśli to ustalisz, łatwiej będzie wymyśleć jakiś ciekawy a jednocześnie logiczny kształt. Żyje w pustyni, w dżungli? Temperatura? Wspina się? Buduje coś? Jest inteligentny? Wszystko wpływa na kształt różnych części ciała. Teraz postać jest trochę chaotycznie poskładana. Warto też się kierować anatomią istniejących zwierząt i ludzi. Jak przebiegają mięśnie i ścięgna? Np. te rogi na ramionach byłyby idealnym zaczepieniem dla jakiegoś mięśnia. A te krzywe pionowe mięśnie na piersi, co one ciągną? Mało logiczne. Edytowane 24 Sierpień 2015 przez Ania
RickDeckard Napisano 25 Sierpień 2015 Autor Napisano 25 Sierpień 2015 (edytowane) Hej Dzięki Ania za konstruktywną i treściwą opinię ! Dużo mi w tym momencie uświadomiłaś, jak powinno się podchodzić do kreowania zwykłej kreautry, z pozoru zupełnie fantastycznej nie wiedziałem że wszystko musi być aż tak dokładnie oparte na analizie i referencji, ale fajnie że dowiedziałem o tym, że w taki sposób powinno kreować się tego typu postacie. Nie maiłem do tego żadnego koncept artu. Kolejnym razem spróbuje bardziej analitycznie i w przemyślany sposób podejdź do tego tematu, chyba że miedzy czasie bede robił szybkie szkice wyłącznie w celu treningu. Edytowane 14 Styczeń 2016 przez RickDeckard
RickDeckard Napisano 14 Styczeń 2016 Autor Napisano 14 Styczeń 2016 (edytowane) Hej Ostatnio wykonałem w wolnym czasie kolejny model, po przeanalizowaniu wiem juz jakie błedy zrobiłem ale nie zaszkodzi zapoznać się z komentarzami innych forumowiczów w tym temacie, oczywiście za wszelke uwagi będę niezmiernie wdzięczny Edytowane 14 Styczeń 2016 przez RickDeckard
Sebazx6r Napisano 14 Styczeń 2016 Napisano 14 Styczeń 2016 W zalaczniku jest dosc spory screen. Powiem tak z jednego widoku g Ci powiem. Rob turntable lub kilka rzutow. Zacznij od poznania normalnej anatomii. Przednie zeby wygladaja jakby byly w jednej linii.
RickDeckard Napisano 14 Styczeń 2016 Autor Napisano 14 Styczeń 2016 Sebazx6r dzięki za komentarz, co masz dokładnie na myśli mówiąc że zeby są w jednej lini, mógbys wyjaśnić ? spórbuje załączyć dodatkowe rzuty, a z obecnych rzeczy rzuciło co się coś w oczy ? odnoszę wrażenie że cały tors jest zrobiony zbyt mechanicznie, i chyba za duża symetria.
Sebazx6r Napisano 14 Styczeń 2016 Napisano 14 Styczeń 2016 Tak jak pisałem co by tu komentowac. Weze referencje i ustaw obok siebie. Zle robisz ze robisz potwory a jeszce nie masz podstaw.
RickDeckard Napisano 14 Styczeń 2016 Autor Napisano 14 Styczeń 2016 tą rzezbę nie robiłem z referencji, tylko z pamięci, mam świadomość że dobrze jest robic cwiczenia z anatomii ale robie czasami swobodniejsze podejście do tematu w celu ogarniania narzędzia bo póki co Zbrusha cały czas sie uczę.
Sebazx6r Napisano 14 Styczeń 2016 Napisano 14 Styczeń 2016 NIe rób z pamięci to droga do nikąd. Jak na coś patrzysz to dobrze to pamietasz przez 45s. Potem musisz spojrzec jeszce raz. Dlatego uczymy sie podstaw proporcje anatomia. Oko sie cwiczy. Mimo wszystko zawsze trzeba patrzec na referencje chocby o podobnej tematyce. Chociazby by sie zainspirowac. Zainspiruj sie chocby tym gociem tu:
RickDeckard Napisano 14 Styczeń 2016 Autor Napisano 14 Styczeń 2016 Sebazx6r dzięki za dobrą radę, spoko ten przykład, z wampirzym klimatem :) Kolejne modele będę popierał jakimiś konkretnymi referencjami, ostatnio robiłem również głowę a referali używałem w sumie różnych z wielu zdjęć, przykładowo w jednym jak zawieszona jest żuchwa, z innej jeszcze oczy czy tors, czy taki rodzaj pracy z referencjami też wchodzi w grę ? kiedy wzorujemy się na paru przykładach różnych postaci ?
JackTheRippy Napisano 14 Styczeń 2016 Napisano 14 Styczeń 2016 Tak jak wspomnial Seba, musisz zaczac uzywac refek, bez tego ani rusz. I moja rada jako od osoby, ktora rok stracila na potworki - skup sie na czlowieku/anatomii ;) Jesli chodzi o uzywanie refek, to polecalbym wybranie konkretnego aktora(bo prosto znalezc zdjecia) i wtedy starac sie rzezbic glowe. Olej dbanie o podobizne, ale prosciej Ci bedzie ocenic proporcje patrzac na jedna twarz, a nie kilka roznych. Laczenie roznych refek, na ktorych sa pokazane emocje jest trudne jesli nie wiesz co sie dzieje pod skora przy danym wyrazie twarzy. Polecalbym wyrzezbienie czaszki na dobry poczatek.
RickDeckard Napisano 21 Styczeń 2016 Autor Napisano 21 Styczeń 2016 (edytowane) Wrzucam jeszcze jedną pracę wykonaną w ramach poznawania zbrusha, zrobiłem tez pierwsze podejście do renderingu, i postprodukcja w Photoshopie. Komentarze mile widziane. Edytowane 21 Styczeń 2016 przez RickDeckard
RickDeckard Napisano 6 Luty 2016 Autor Napisano 6 Luty 2016 (edytowane) Ostatnio wykonałem swój pierwszy model w którym skupiłem się na anatomii z wyjątkiem głowy na która chce poświęcic osobna lekcję. Mam nadzieje że kolejne będą lepsze, prosze o konstruktywną krytykę i opinię. Pozdrawiam Edytowane 6 Luty 2016 przez RickDeckard
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się