Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Z mojej wiedzy wynika, że na NURBS w 3ds Max szkoda czasu, lepsze narzędzia NURBS znajdziesz w Maya, co nie znaczy, że Maya przoduje.

Zapoznaj się z Autodesk Alias.

Napisano

Koledzy dobrze mówią.

W maxie tylko Poly, od biedy jeszcze jakieś spliny z modyfikatorami.

 

Może napisz co mniej więcej chcesz wymodelować, to podpowiemy jaka metoda najlepsza.

 

Nurbs w Rhino są fajne.

Napisano

Dla wiedzy koledzy,dla wiedzy,wiele umiem wymodelować,ale to akurat chciałem znać dla wiedzy,znać plusy,i jak by co,zamiast standard,robić z tego,jak by były jakieś plusy.Właśnie pobrałem na 30 dni ZW3d,i aliasa,może też pobiore.JA mam maxa 2014,i myślałem że to przez to,ale skoro "od wielu lat" brak zmian,to co tu dodać.

 

PS.Szczerze,a sami umiecie je w maxie używać?

Napisano

Używałam trochę w wersji Max 4, ale to była katastrofa, i chyba od tego czasu dużo się nie zmieniło. Przeszłam wtedy z Rhino na Maxa, i nurbsy to było jak porównywać Photoshopa z MS Paint, zero funkcjonalności i wygody.

Napisano

PS.Szczerze,a sami umiecie je w maxie używać?

 

Nie potrafię.

Ponieważ z chwilą gdy zobaczyłem, że w 3ds Max nie da się stworzyć powierzchni z 4 spline'ów to sobie odpuściłem dalszą naukę. Tworzenie powierzchni tym sposobem to podstawa.

 

Jeśli chcesz się nauczyć NURBS to tak jak pisałem wcześniej, zacznij naukę Autodesk Alias.

 

Jest jeszcze plugin do 3ds Max Power NURBS.

 

http://www.npowersoftware.com/NewPowerNURBS.html

 

A jeśli chcesz rozwijać modelowanie w3ds Max to subskrybuj Arrimus 3D.

 

https://www.youtube.com/channel/UCSLLdTBwLMfTKWS56tOiQpw

Napisano

Ja się tym bawiłem, ale tyak dawno że nawet nie pamiętam co to była za wersja maxa. Szkoda czasu na naukę słabego, nierozwijanego narzędzia. Masz inne programy ze świetnymi nurbs. Masz poly modeling, sculpting, rigging, serio jest 1000 innych, ważniejszych rzeczy do nauki.

Napisano

A Wy,co używacie?

 

Ja po za maxem,pod uwage brał bym maye,i tyle,co do modelowania polygonami,co mozna jeszcze wziąść pod uwage (pod względem ogólnym,nie tylko nurbs,itp.)

Napisano

Ale po co ci nurbs. Na co się kierujesz? Gameart, wizualizacje, design? Opanowałeś w 100% polymodeling w maxie? Modeling - max, modo, blender, maya, whatever. Czego ci brakuje w polymodelingu w maxie, czego nie da się zrobić bez nurbs? Znasz ZBRUSH?

Napisano

Niczego mi nie brakuje,bo nic innego do tej pory nie używałem.Tylko max,i mudbox(nad zbrushem pamiętam skasowane przeklinaniem dni,tyle tego napchane tam jest,że wole do niego na tą chwile nie wracać)

A pytam od tak,może ktoś użwa maxa,i czegoś innego naprzemian,i może powiedzieć "tu,to i tamto jest lepsze niż tam".

A co do kierunku,to nie jest dla mnie istotne,bo po trochu jest wszystkiego,szczególnie wizualizacje,i gameart.

Napisano

"To se daruj nurbs i tyle. "

Ok,to twoje zdanie,ja,tak czy inaczej,w podstawowej formie,się tym zajme.

I nie była to mowa,o nurbs'ach,tylko temat przeszedł,raczej do opini,na temat innych programów jak max,i to w ogólnym pojęciu,a nie tylko,w kwesti nurbs'ów.

Napisano

Zajmowanie się toolem który jest nieużywany od ponad dekady jest po prostu nierozsądnym traceniem czasu, podobnie jak nauka VideoPost, FireEffect, czy LensEffects.

Napisano

LensEffect.......HAHAH,do tej pory,nie zbyt to działa.Pamiętam wątek jak nie mogłem zaświecić lampą,przy uzyskaniu tego efektu.

W Vray'u,oczywiście.Zawsze jak otwierałem wątki z tym związane,to wybuchała awantura,ponieważ ludzie,nie wiedzieli,o co chodzi.Teraz najprawdopodobniej,już rozumie,że to nie działa tak do końca......

 

Co do tematu,to już to wiem,co prawda wcześniej o tym słyszałem,ale na opini 1-2 osób,się nie opierałem,zwłaszcza,ii\ż nawet modelować nie umiałem,a co dopiero za nurbsy,gdzie wtedy,wydawały się jakimś czarnym kosmosem.

 

 

PS:Same orły Dołączył: Jun 2003,Dołączył: Feb 2006.....

Napisano (edytowane)

Profanacja! Lens Effect działa idealnie!

To On (wraz z Fire Effectem) był powodem dla którego w ogóle zaczęłam używać Maxa.

Jako dowód wstawiam moje dzieło z roku 2001, żeby nie było

 

(A staruchy dołączyły bo Nurbs to taka funkcja którą się testowało metodą prób i błędów, kiedy jeszcze nie było internetu i tutoriali. Młodzi tego nie znają...)

Edytowane przez Ania
Napisano

Lens effect. Renderowane w Scanline.

A pajęczyny to właśnie Nurbs, o ile dobrze pamiętam.

I zgaduję że diabełek diabelta jest wykonany bez zbrusha ;) Displacement się wtedy malowało ręcznie w photoshopie.

Napisano

Zbrusha to wtedy napewno nie znałem, internet miałem z modemu 56kb. Pamiętam kombinacje z noise, displace, bump, jakieś pluginy od digimation, teraz jest trochę łatwiej;). Znalazłem folder ze starymi obrazkami na dysku, jak się popatrzy na daty we właściwościach pliku to aż szok czasem:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności