Jump to content
  • 0

3ds max,problem z nurbs


Question

22 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Z mojej wiedzy wynika, że na NURBS w 3ds Max szkoda czasu, lepsze narzędzia NURBS znajdziesz w Maya, co nie znaczy, że Maya przoduje.

Zapoznaj się z Autodesk Alias.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Koledzy dobrze mówią.

W maxie tylko Poly, od biedy jeszcze jakieś spliny z modyfikatorami.

 

Może napisz co mniej więcej chcesz wymodelować, to podpowiemy jaka metoda najlepsza.

 

Nurbs w Rhino są fajne.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Dla wiedzy koledzy,dla wiedzy,wiele umiem wymodelować,ale to akurat chciałem znać dla wiedzy,znać plusy,i jak by co,zamiast standard,robić z tego,jak by były jakieś plusy.Właśnie pobrałem na 30 dni ZW3d,i aliasa,może też pobiore.JA mam maxa 2014,i myślałem że to przez to,ale skoro "od wielu lat" brak zmian,to co tu dodać.

 

PS.Szczerze,a sami umiecie je w maxie używać?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Używałam trochę w wersji Max 4, ale to była katastrofa, i chyba od tego czasu dużo się nie zmieniło. Przeszłam wtedy z Rhino na Maxa, i nurbsy to było jak porównywać Photoshopa z MS Paint, zero funkcjonalności i wygody.

Link to post
Share on other sites
  • 0

PS.Szczerze,a sami umiecie je w maxie używać?

 

Nie potrafię.

Ponieważ z chwilą gdy zobaczyłem, że w 3ds Max nie da się stworzyć powierzchni z 4 spline'ów to sobie odpuściłem dalszą naukę. Tworzenie powierzchni tym sposobem to podstawa.

 

Jeśli chcesz się nauczyć NURBS to tak jak pisałem wcześniej, zacznij naukę Autodesk Alias.

 

Jest jeszcze plugin do 3ds Max Power NURBS.

 

http://www.npowersoftware.com/NewPowerNURBS.html

 

A jeśli chcesz rozwijać modelowanie w3ds Max to subskrybuj Arrimus 3D.

 

https://www.youtube.com/channel/UCSLLdTBwLMfTKWS56tOiQpw

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ja się tym bawiłem, ale tyak dawno że nawet nie pamiętam co to była za wersja maxa. Szkoda czasu na naukę słabego, nierozwijanego narzędzia. Masz inne programy ze świetnymi nurbs. Masz poly modeling, sculpting, rigging, serio jest 1000 innych, ważniejszych rzeczy do nauki.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ale po co ci nurbs. Na co się kierujesz? Gameart, wizualizacje, design? Opanowałeś w 100% polymodeling w maxie? Modeling - max, modo, blender, maya, whatever. Czego ci brakuje w polymodelingu w maxie, czego nie da się zrobić bez nurbs? Znasz ZBRUSH?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Niczego mi nie brakuje,bo nic innego do tej pory nie używałem.Tylko max,i mudbox(nad zbrushem pamiętam skasowane przeklinaniem dni,tyle tego napchane tam jest,że wole do niego na tą chwile nie wracać)

A pytam od tak,może ktoś użwa maxa,i czegoś innego naprzemian,i może powiedzieć "tu,to i tamto jest lepsze niż tam".

A co do kierunku,to nie jest dla mnie istotne,bo po trochu jest wszystkiego,szczególnie wizualizacje,i gameart.

Link to post
Share on other sites
  • 0

"To se daruj nurbs i tyle. "

Ok,to twoje zdanie,ja,tak czy inaczej,w podstawowej formie,się tym zajme.

I nie była to mowa,o nurbs'ach,tylko temat przeszedł,raczej do opini,na temat innych programów jak max,i to w ogólnym pojęciu,a nie tylko,w kwesti nurbs'ów.

Link to post
Share on other sites
  • 0

LensEffect.......HAHAH,do tej pory,nie zbyt to działa.Pamiętam wątek jak nie mogłem zaświecić lampą,przy uzyskaniu tego efektu.

W Vray'u,oczywiście.Zawsze jak otwierałem wątki z tym związane,to wybuchała awantura,ponieważ ludzie,nie wiedzieli,o co chodzi.Teraz najprawdopodobniej,już rozumie,że to nie działa tak do końca......

 

Co do tematu,to już to wiem,co prawda wcześniej o tym słyszałem,ale na opini 1-2 osób,się nie opierałem,zwłaszcza,ii\ż nawet modelować nie umiałem,a co dopiero za nurbsy,gdzie wtedy,wydawały się jakimś czarnym kosmosem.

 

 

PS:Same orły Dołączył: Jun 2003,Dołączył: Feb 2006.....

Link to post
Share on other sites
  • 0

Profanacja! Lens Effect działa idealnie!

To On (wraz z Fire Effectem) był powodem dla którego w ogóle zaczęłam używać Maxa.

Jako dowód wstawiam moje dzieło z roku 2001, żeby nie było

 

(A staruchy dołączyły bo Nurbs to taka funkcja którą się testowało metodą prób i błędów, kiedy jeszcze nie było internetu i tutoriali. Młodzi tego nie znają...)

Edited by Ania
Link to post
Share on other sites
  • 0

Lens effect. Renderowane w Scanline.

A pajęczyny to właśnie Nurbs, o ile dobrze pamiętam.

I zgaduję że diabełek diabelta jest wykonany bez zbrusha ;) Displacement się wtedy malowało ręcznie w photoshopie.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Zbrusha to wtedy napewno nie znałem, internet miałem z modemu 56kb. Pamiętam kombinacje z noise, displace, bump, jakieś pluginy od digimation, teraz jest trochę łatwiej;). Znalazłem folder ze starymi obrazkami na dysku, jak się popatrzy na daty we właściwościach pliku to aż szok czasem:D

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy