vindykator Napisano 2 Wrzesień 2015 Napisano 2 Wrzesień 2015 Dzisiaj po 6 godzinach skapitulowałem, nadal jest źle oświetlone. Podłoga za mocno oświetlona a reszta za ciemna. To mój drugi projekt w życiu i wiem że początki są trudne. Może będzie ktoś w stanie doradzić jak ustawić inaczej światło aby wyglądało naturalnie i było równomiernie oświetlenie. Na materiały nie zwracajcie uwagi bo one będą jeszcze zmieniane. Zastanawiam się też czemu gałązki które wymodelowałem za oknami nie rzucają cieni. Efekt jaki udało mi się uzyskać, jak widać szału nie ma: http://i.imgur.com/9kY9JnV.jpg Link do ustawień: http://imgur.com/a/ohztv#12
seblen11 Napisano 3 Wrzesień 2015 Napisano 3 Wrzesień 2015 Zastanawia mnie po co masz 2 rodzaje światła w scenie (Tardet Directional light i Vrey Sun) vrey sun wystarczy. (jeśli nie masz to dodaj sufit bo chyba z gory wpada sporo niechcianego światła)
vindykator Napisano 3 Wrzesień 2015 Autor Napisano 3 Wrzesień 2015 Tardet Directional light dodałem żeby doświetlić wnętrze, ale w sumie wiele mi to nie pomogło. Sufit jest, tylko na screenie był schowany. Chciałbym aby pomieszczenie było równomiernie oświetlone, ale nie za bardzo wiem jak to zrobić.
stormwind Napisano 3 Wrzesień 2015 Napisano 3 Wrzesień 2015 Wygląda że pogubiłeś się w ustawieniach,dodając światła zamiast ustawić prawidłową ekspozycje. Zacznij od podstaw. 1. Wyrzuć lub wyłącz niepotrzebne na razie światła. Zostaw tylko słońce, i wróc do jego domyślnych ustawień, upewnij się że masz vraysky w enviromencie. 2. Ukryj szkło w oknach i ustaw sobie podstawowy szary materiał w Ovveride material w global switches. 3. Wróc do podstawowych ustawień kamery. Jeżeli nie znasz się na fotografii do zoomowania używaj tylko parametru focal length. 4. Ustaw ekspozycje parametrem shutter speed. W tym wnętrzu przy domyślnych ustawieniach kamery i przy oświetleniu słońcem 10 powinno byc dobrym punktem startu. Następnie możesz dodawać sztuczne wewnętrzne światło do dopełnienia ekspozycji, albo zwiększyć parametr secondary bounce w parametrach GI lub regulowac kontrast oświetlenia w opcjach color mappingu. Cienie są niewidoczne ponieważ zwiększyłeś wielkość słońca co odpowiada za większe rozmycie cienia. Sprawdź też swoje ustawienia gamma czy ustawiona jest na 2.2
vindykator Napisano 4 Wrzesień 2015 Autor Napisano 4 Wrzesień 2015 Już powoli wychodzę na prostą. Pozmieniałem materiały, światło ustawiłem całkiem nieźle jak na mnie. Teraz walczę z dziwnym "postrzępieniem" na elemencie ściany. Jak scena była ciemniejsza to nie było tego widać, teraz kiedy jest jaśniej wyszło coś takiego: Myślałem może że to wina bump w ścianie, ale nie. Podkręcałem też subdivs w światłach i materiale ściany ale nic się nie zmieniało poza czasem renderowania. Jak myślicie co zmienić żeby wygładzić tą krawędź ?
jacekszy0 Napisano 4 Wrzesień 2015 Napisano 4 Wrzesień 2015 Ja bym spróbował poświecić mapką HDRI ;) albo: nią + vray sunem doświetlić dla twardszych cieni.
Maciek Jutrzenka Napisano 4 Wrzesień 2015 Napisano 4 Wrzesień 2015 to je przepalenie. wyrenderuj to w 2x rodziałce i potem zmniejsz w photoshopie albo dowal mocniejsze AA. i jego skalę zmień o 1 dziesiątą. np.
vindykator Napisano 4 Wrzesień 2015 Autor Napisano 4 Wrzesień 2015 to je przepalenie. wyrenderuj to w 2x rodziałce i potem zmniejsz w photoshopie albo dowal mocniejsze AA. i jego skalę zmień o 1 dziesiątą. np. Próbowałem kręcić antyaliasigiem ale bez większych zmian :P Dobra wygładzę to w photoshopie, trudno.
Maciek Jutrzenka Napisano 4 Wrzesień 2015 Napisano 4 Wrzesień 2015 kręciłeś tylko siłą czy też radiusem AA?
vindykator Napisano 4 Wrzesień 2015 Autor Napisano 4 Wrzesień 2015 kręciłeś tylko siłą czy też radiusem AA? Kręciłem tym zaznaczonym tylko. Może o co inne Ci chodziło ?
cho.co Napisano 4 Wrzesień 2015 Napisano 4 Wrzesień 2015 Musisz zaptaszkować "Image filter", żeby to działało ;)
vindykator Napisano 4 Wrzesień 2015 Autor Napisano 4 Wrzesień 2015 cho.co - był zaptaszkowany tylko go później odptaszkowałem bo nic nie dawał :P Maciek, nie wiem które to gaukus ... Oto wyniki moich starań. Narazie bez dywanu, bo strasznie długo go liczy ale ma 90k włosów więc nie ma się co dziwić. Jak byście mogli doradzić co poprawić, tylko nie piszcie że wszystko :P To nie musi być żyletka. http://s12.postimg.org/o8gmo88l7/peclin_nowy1.png
jacekszy0 Napisano 5 Wrzesień 2015 Napisano 5 Wrzesień 2015 Cała ścianę masz przepaloną :) w framebufferze VRaya - http://4.bp.blogspot.com/--tJoHU7evKY/T-0JLs2YcXI/AAAAAAAABpw/4cB_I8J5IXY/s1600/PAG+8.jpg (przykładowy obrazek tylko z neta) tam na dole gdzie są ikonki od korekcji kontrastu etc. jest też ikonka po naciśnięciu pokazuje Ci piksele na renderze, które są przepalone - to jest bodajże ta druga od lewej, ale z pamięci dokładnie nie powiem (zmieniają kolor na podglądzie na takie ostre kolory). Proponuje wypróbować bo taka biała ściana (255,255,255) to raczej kiepski pomysł :P
Maciek Jutrzenka Napisano 5 Wrzesień 2015 Napisano 5 Wrzesień 2015 generalnie staraj się nie przekraczasz wartość kolorów powyżej 0,85
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się