Skocz do zawartości

Dziwny błąd, "brud" na renderze. PILNE!


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

W czasie pracy spotkałem się po raz pierwszy z dziwnym problemem, z którym nie mogę sobie poradzić.

Na ścianach pojawiają się "brudy", jakby obrysy okien czy innych elementów, które są nimi i się przez nie przebijają. Myślałem, że może przez przypadek nadałem materiałom przeźroczystość, ale to nie to. Ściana ma kilkadziesiąt cm grubości, a i tak strop styczny z tylną płaszczyzną odciska się na froncie.

Załączam obrazki.

Bardzo proszę o pomoc!!!!!!

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

w jakich rozdzielczościach renderujesz? Kiedyś miałem dziwny przypadek renderując kształt z extrudem na bilboard w rozdziałce 24K. W zbliżeniu 100% na krawędzi kształtu pojawiało się dziwne szarpanie. Problem rozwiązało dodanie segmentów do extruda.

Czym liczysz GI ? Jako single czy z pliku? na jednej maszynie czy z nodami?

Może banalne ale nie masz przypadkiem ukrytych warstw?

Napisano

Nie ważne w jakiej rozdzielczości robię, i w mniejszych i w większych ten błąd się pojawia. W większej rozdzielczości jest wyraźniejszy:-)

GI liczę w IM i LC.

Jako single.

na jednej maszynie.

Wszystkie warstwy włączone. Wywaliłem też wszystkie poukrywane elementy. Nic nie pomogło :-/

Napisano (edytowane)

Przeniesienie do nowego pliku nic nie dało...

Przy renderze z Override mtl też te same brudy...

:-/

 

edit.

wstawiłem zwykłego boxa w miejsce ściany i też to samo...

CO TO JEST???!!! nikt nie miał podobnego problemu? Pierwszy raz się mnie coś takiego dzieje, a proces twórczy nie różnił się od mojego standardowego.

Edytowane przez szary83
Napisano

Jak wywalę okna to jest okej.

Nie wiem czy to chodzi o jakichś bug w samych oknach bo problem dotyczy wszystkiego co znajduje się w bliskim kontakcie za ścianą, czyli stropów i ścian działowych, a tam to zwykłe bryłki.

Napisano

Wracam do tematu bo problem cały czas wraca w różnych projektach! :-/

Zmiana Secondary ray bias na 0.02 nic nie dało.

Nie mam żadnych vray dirt. Jak wrzucę najprostszy vray material tylko z kolorem to też się dzieje to samo.

Ciekawostką jest na przykład to że gdy wszystkie stropy wewnątrz są poprostu skopiowane jako instance to przebija się tylko jeden :-/ tak samo jest z innymi elementami jak okna ściany wewntrzne itp itd. Kilka elementów się przebija a kilka nie.

Nie dawno przeszedłem na maxa 15 i vray 3.2 i mniej więcej wtedy jakoś to zauważyłem. Możliwe że w nich jest jakichś problem? Może jakiś problem z cieniem?

Napisano

wywaliłem światła, nadałem wszystkim elementom jeden materiał (zwykły vray material z szarym kolorem i bez żadnych modyfikacji), użyłem vray enviroment... wciaż to samo.

 

co do bliskości elementów... są ze sobą styczne ale ściany mają swoją grubość, a strop styka się z wewnętrzną płaszczyzną ściany. No i stykają się wszystkie stropy a przebija się na przykład tylko jeden...

Napisano

załączam obrazki nad którymi aktualnie pracuję.

Na obrazku problem 01 widać przebijający strop. Jak pisałem wcześniej jest on kopią stropów powyżej i co jeszcze ciekawe sciany zewnętrzne są jednym elementem a strop przebija się tylko przez jedną płaszczyznę.

Na obrazku problem 02 widać przebijający się jeden rząd okien które są tak na prawdę na innej elewacji budynku i w ogóle nie mają styczności z widoczną płaszczyzną elewacji.

Napisano

To nie blad... max policzyl dokladnie tak jak mu powiedziales ; ) Wewnatrz modelu twoj strop musi sie nachodzic z zewnetrznym meshem sciany...przez co tworzy sie konflikt: ktorego face'a mam liczyc? Zmniejsz go troche zeby face stropu nie znajdowal sie w tym samym miejscu. Mozesz tez zrobic clip plane na kamerze troche mniej rozszerzony po tym jak juz przesuniesz face stropu.

 

Poza tym widac ze ustawiles jakies samplowanie dziwne... powalcz z tymi cyferkami w ustawieniach moze zniknie jak zagescisz.

Napisano

Załączam link do ściągnięcia sceny. Poprzednio coś nie wyszło :-) Max 2015 vray 3.2

 

http://wyslijto.pl/files/download/mwgik7znlm

 

Scena jest bardzo uproszczona i wyczyszczona aby plik nie był za duży. Zostało to z czym jest problem.

 

Tak jak pisałem wcześniej, płaszczyzna stropu jest styczna z wewnętrzną płaszczyzną ściany. Jako że ściana ma grubość coś koło 40 cm to stop jest odsunięty od zewnętrznej płaszczyzny o te 40 cm :-). Po drugie takie same stopy są na innych poziomach a z nimi nie ma problemu. Po trzecie na obrazku problem 2 na czołowej elewacji pojawiają się odciski okien które są na zupełnie innej elewacji z tyłu więc tutaj już zupełnie nie ma styczności. Oczywiście jak powyłączam okna na tylnej elewacji i odsunę tą płaszczyznę stopu to problem znika... no ale to chyba jest bez sensu bo może się zdarzyć tak jak na obrazkach na początku tego wątku że nie będę mógł pochować tych okien (wtedy poddałem się i wyczyściłem to w photoshopie myśląc że to jednorazowy wypadek).

 

Co do ustawień renderu to coś tam kombinowałem, coś tam ustawiałem, coś tam włączałem i wyłączałem więc możliwe że jest mały bałagan:-)

Napisano

Nie wiem co usunąłeś ze sceny optymalizując rozmiar ale rendery wychodzą czyste.

Na pewno masz brakującego capa w jednym miejscu i błędnie zespawane polygony w pobliżu tego capa.

e6yts4.jpg

w2k1fn.jpg

Napisano

A jakiej karty graficznej uzywasz... moze tu jest problem? Nie powinien byc...ale jezeli macie ta sama scene, te same ustawienia, a rozny hardware to widze opcje:

-Cos sie stalo z maxem... i bez reinstalacji moze tak byc zawsze.

-sterowniki

-karta grafiki

-system operacyjny... (domyslam sie ze windows)

-ktokolwiek moze wiedziec : } ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności