Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam ogromny problem z wymodelowaniem siatki (ogrodzenia). Jak zrobić siatkę która nie zajmuje jakiś 30.000 poly?

  • Odpowiedzi 21
  • Wyświetleń 2,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja ci nawet powim jak zrobic taka co ci zajmie 2 poly ;)

"opacity"

Napisano

tak ale taka siatka widziana z bliska ie będzie fajna ja by sie pobawił cylindrami i wavem albo kilkoma waweami

Napisano

spliny to najlepszy sposob ;) oczywiscie + snap jak to blood napisal ;)

Napisano

słyszeliśmy a lattice ale tu chyba chodzi o siatke a nie o krate siatka jast taka pawalowana i zpleciona

Napisano
  • Autor

o zapomniałem wspomnieć że ma ona być na pierwszym planie. Także musi być jak najbardziej szczegółowa i relastyczna.

Napisano

lub nie kombinowac za duzo i obiekt >preferences > disp. as box ;)

Napisano

Spline z opcją renderable, przecież można wyłączyć wyświetlanie we viewporcie i siatka będzie się tylko renderować, a we viewporcie będzie dalej splinem. To chyba najlepszy sposób. Przynajmniej ja bym tak zrobił.

Napisano
  • Autor

Dobra jakoś sobie (chyba) poradziłem, zrobiłem siatkę kwadratową :). Poniżej rezultat jak się wam podoba?.

Napisano

No i git. Zarzadz jeszcze materialem, by nie byla taka "nudna" - jakas rdza, plamy, przebarwienia i bedzie super :-)

Napisano
Dobra jakoś sobie (chyba) poradziłem, zrobiłem siatkę kwadratową :). Poniżej rezultat jak się wam podoba?.

 

i którą metodę wybrałeś ??

Napisano
  • Autor

ściągnołem sobie z internetu rodzaje siatek i zmotywowałem się też jakimś filmem, gdzie było dużo ogrodzeń :). I wybrałem ta metodą ponieważ pochłania chyba najmniej poly. Opisze jak to zrobiłem to może komuś się przyda :).

 

1. Zrobiłem cylinder o promieniu 1 cm.

2. Za pomocą array skopiowałem go 27 razy (x = 1,2 cm)

3. Potem skopiowałem jeden z cylindrów i obróciłem go o 90 stopni.

4. Następną rzeczą było zrobienie wgięć więc zrobiłem cylinder z 54 cięciami jako że było 27 cylindrów, więc : 27 * 2 = 54 A dlatego razy dwa że po każdym cylindrze po środku pomiędzy jednym a drugim musiało być wgięcie.

5. Następnie skopiowałem to 40 za pomocą array (y = 1,2 cm)

 

I to by było tyle :).

Napisano
  • Autor

szczerze mówiąc nie chce liczyć nawet, tzn. nie chce aby cała siatka była jednym obiektem bo tylko wtedy chyba da się podliczyć, ale czuje że sporo wyszło trzeba sobie policzyć : (27 * 20 + 40 * 320) * 3 = trzeba sobie policzyć :)

Napisano

untilitis > poly counter - zaznaczasz obiekty i pisze ile jest w scenie poly i ile jest w zaznaczonych obiektach :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności