Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć!

 

Grafiką 3d zajmuje się stosunkowo od niedawna. Nóż ten jest moim pierwszym "poważniejszym" modelem. Podczas pracy nad nim uczyłem się jak tworzyć materiały, ustawiać światło i zbudować odpowiednią scenę. Model ten powstał około 3 miesięcy temu. Nie potrafiłem wtedy jeszcze ustawiać kamery, dlatego kadry nie są perfekcyjne. Konstruktywna krytyka mile widziana. Więcej zdjęć w moim portfolio: http://imgur.com/a/GUnS4

http://imgur.com/a/I7A7H

 

Wszystko stworzone w 3ds Max

Edytowane przez gigant84
  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wygląda ładnie, ale aby coś więcej powiedzieć musiałbyś wrzucić siatkę:) Najlepiej bez ts.

W czym renderowałeś model? Miejscami trochę wysypują się refleksy.

Napisano

Chętnie wrzucę siatkę, ale nie wiem jak to zrobić. Jak wykonać taki render? Renderowałem przy pomocy standardowego silnika w 3ds max. I napiszę szczerze, nie wiem jak ja to wtedy zrobiłem :) Wyszło fuksem chyba za czwartym razem. Uczyłem się wielu rzeczy na raz na tym modelu. Od materiałów i światła po rendering. Teraz pracuję na vray. Bardzo się cieszę, że podoba wam się model. Nie sądziłem, że będzie taki pozytywny odzew :) Raptem :) dwa komentarze, ale i tak miło słyszeć słowa pochwały, dziękuję. Zastosowałem przy tym modelu pewną sztuczkę. Krawędź ostrza to nie jest jeden vertex. Są to dwa vertexy w min. odstępie od siebie. Dzięki temu udało się uniknąć trójkątów. Tak samo na wszelkich elementach o kształcie trójkąta. Na tutorialach nie widziałem by ktoś w ten sposób robił ostrze, dlatego dziele się tą wiedzą z wami. No więc... jak wykonać taki render z siatką?

Napisano

Cześć! Wrzucam siatki modelu. Dziękuję Skalpel3d za pomoc. Teraz już widać, że to praca os. początkującej. Nie wszystkie siatki są "czyste". Tak jak pisałem wcześniej, jest to mój pierwszy poważniejszy model. Dużo się przy nim uczyłem na bieżąco. Do renderingu użyłem jednak Vray. Sam nawet nie wiedziałem, że zastosowałem ten silnik :) Dlaczego nie ma tekstur? Nie umiem jeszcze tego robić. Może za jakiś czas wrócę do tego modelu, poprawię siatki i wrzucę ładniejsze tekstury? Zobaczymy :)

Przy tworzeniu modelu miałem założenie, że zrobię go tak jakby to był prawdziwy nóż. Tzn. Chciałem, aby wszystkie części główne były rozbieralne, połączone śrubami. Teraz zauważyłem, że nie dałem dwóch śrub, aby skręcić od dołu dwie blachy i orła. Bardzo się cieszę, że podoba wam się ten model. Długo wahałem się nad tym by wrzucić tu swoje prace. Dziękuję Sklapel3d za pomoc raz jeszcze. Wiem, że leży u mnie prezentacja. Też muszę nad tym popracować.

Napisano (edytowane)

Model naprawdę ładny. Co do siatki to być może zrobiłbym kilka rzeczy inaczej. Trochę bardziej bym pokombinował by wyszły same czworokąty. Co rozumiesz przez "od niedawna"? Sam zacząłem grzebać w 3D jakieś 13 miesięcy temu i gdybym zrobił coś takiego byłbym z siebie BARDZO zadowolony :D

 

Co do siatki na modelu to wrzuć do diffuse teksturę VrayEdgesTex. Screen w załączniku.

Edytowane przez Helion741
Napisano

Nie posiadam komputera w domu [słaby laptop się nie liczy], więc przez ok 15 miesięcy starałem się oglądać tutorale na YT [arrimus3d]. Wten sposób się uczyłem, ale nie modelowałem, bo nie było na czym. Udało się w pracy załatwić lepszy komputer na moim stanowisku i teraz na nim modeluję, głównie zostając po godzinach. Nóż ten był pierwszym, albo drugim poważnym projektem. Poważnym czyt. nie ludzikiem składającym się z boxów i sfery. Cieszę się, że Ci się podoba. Wiem, że siatka nie jest idealna. Brak doświadczenia i tyle :)

Napisano

Gigant, swietlana przyszlosc przed toba jesli bedziesz jechal dalej. Ogladac przez rok tutoriale bez mozliwosci praktycznego zastosowania?? Wow. A modle bardzo porzadny ;)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności