Napisano 14 Marzec 20169 l Witamy! Pragniemy poinformować użytkowników serwisu max3d.pl, że część trójwymiarowych zbiorów z Repozytorium Wirtualnych Muzeów Małopolski jest już dostępna do przejrzenia za pośrednictwem serwisu Sketchfab pod adresem: https://sketchfab.com/WirtualneMuzeaMalopolski Są to głównie obiekty pochodzące z digitalizacji z Muzeum Archeologicznego w Krakowie, Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, a także zbiory geologiczne AGH i PAN. Obiekty z pozostałych muzeów będą dodawane cyklicznie. Zachęcamy też do oglądania całych zasobów Wirtualnych Muzeów Małopolski (http://muzea.malopolska.pl/). Jest tam dostępnych kilkaset modeli 3D (Unity) oraz ponad 25 000 zdjęć (w tym sekwencje zdjęć dookólnych). Mamy nadzieję, że materiał ten może być inspiracją lub referencją dla Waszych własnych projektów. Zespół Wirtualnych Muzeów Małopolski
Napisano 14 Marzec 20169 l Odpaliłem Światowida i już miałem kręcić nosem, że tekstura lipa, ale się doczytała i trochę opadła mi kopara. Można nawet zajrzeć do środka :) Jaką techniką powstawały te świetne digitalizacje?
Napisano 14 Marzec 20169 l Autor Dzięki za dobre słowa. To co można wyświetlić na Sketchfabie bezpośrednio to rozdzielczość 4K. Źródła tekstur jakie tworzymy mają 8K. Niestety póki co można to bezproblemowo wyświetlać tylko offline - w Repozytorium mamy u siebie jeszcze trochę zapasu rozdzielczości w teksturach i geometrii, której obecnie nie jesteśmy jeszcze w stanie pokazać. Jak powstają digitalizacje: Podczas digitalizacji skanujemy trójwymiarowo i fotografujemy wielostanowiskowo. Ze skanowania powstaje dobry kształt/siatka i kiepska tekstura, z fotografowania i fotogrametrii powstaje bardzo dobra tekstura i z reguły słabsza siatka. Nie każdy obiekt daje się łatwo zeskanować (marmur, alabaster, powierzchnie metalowe, włosy, sierść albo rosnąca rzeżucha). Następnie łączymy te dwa rodzaje źródeł danych i powstaje finalny model wysokiej rozdzielczości. Zależnie od obiektu, jego budowy i powierzchni (a na Wirtualnych Muzeach Małopolski możecie zobaczyć naprawdę bardzo różne obiekty) w finalnej wizualizacji używamy więcej materiału ze skanowania albo z fotogrametrii. Pracowicie usuwamy artefakty wynikające z poszczególnych procesów. Zależnie od potrzeb, głównie w przypadku obiektów o powierzchniach błyszczących, w grę wchodzi dodatkowe modelowanie. SPRZĘT Skanowanie: Artec Eva, HDI. Fotografia: Canon Mark III + stolik obrotowy + namiot bezcieniowy. SOFTWARE Przetworzenie skanów: Geomagic Wrap, Meshlab Fotogrametria i przetworzenie sekwencji foto: Agisoft Photoscan Korekcja foto/tekstur: Photoshop/Mubox/ZBrush Opracowanie wyników skanowania, usuwanie artefaktów: ZBrush Ewentualne przemodelowanie: ZBrush, 3dsmax, Blender Model uproszczony/mapa normalnych: ZBrush (ZRemesher, Decimation Master) LUDZIE: http://muzea.malopolska.pl/zespol
Napisano 14 Marzec 20169 l Autor Oczywiście Canon 5D mark III, a obiektywy to szkła Canona 35mm, 50mm, 100mm.
Napisano 14 Marzec 20169 l U mnie działa HD, chwilę trzeba poczekać, ale się załadowuję. Dobra robota!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto