Skocz do zawartości

Wirtualne Muzea Małopolski na Sketchfabie.


Rekomendowane odpowiedzi

Witamy!

Pragniemy poinformować użytkowników serwisu max3d.pl, że część trójwymiarowych zbiorów z Repozytorium Wirtualnych Muzeów Małopolski jest już dostępna do przejrzenia za pośrednictwem serwisu Sketchfab pod adresem:

https://sketchfab.com/WirtualneMuzeaMalopolski

 

Są to głównie obiekty pochodzące z digitalizacji z Muzeum Archeologicznego w Krakowie, Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, a także zbiory geologiczne AGH i PAN. Obiekty z pozostałych muzeów będą dodawane cyklicznie.

 

Zachęcamy też do oglądania całych zasobów Wirtualnych Muzeów Małopolski (http://muzea.malopolska.pl/). Jest tam dostępnych kilkaset modeli 3D (Unity) oraz ponad 25 000 zdjęć (w tym sekwencje zdjęć dookólnych).

 

Mamy nadzieję, że materiał ten może być inspiracją lub referencją dla Waszych własnych projektów.

 

Zespół Wirtualnych Muzeów Małopolski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Dzięki za dobre słowa.

 

To co można wyświetlić na Sketchfabie bezpośrednio to rozdzielczość 4K. Źródła tekstur jakie tworzymy mają 8K. Niestety póki co można to bezproblemowo wyświetlać tylko offline - w Repozytorium mamy u siebie jeszcze trochę zapasu rozdzielczości w teksturach i geometrii, której obecnie nie jesteśmy jeszcze w stanie pokazać.

 

Jak powstają digitalizacje:

Podczas digitalizacji skanujemy trójwymiarowo i fotografujemy wielostanowiskowo.

Ze skanowania powstaje dobry kształt/siatka i kiepska tekstura, z fotografowania i fotogrametrii powstaje bardzo dobra tekstura i z reguły słabsza siatka. Nie każdy obiekt daje się łatwo zeskanować (marmur, alabaster, powierzchnie metalowe, włosy, sierść albo rosnąca rzeżucha).

 

Następnie łączymy te dwa rodzaje źródeł danych i powstaje finalny model wysokiej rozdzielczości. Zależnie od obiektu, jego budowy i powierzchni (a na Wirtualnych Muzeach Małopolski możecie zobaczyć naprawdę bardzo różne obiekty) w finalnej wizualizacji używamy więcej materiału ze skanowania albo z fotogrametrii. Pracowicie usuwamy artefakty wynikające z poszczególnych procesów. Zależnie od potrzeb, głównie w przypadku obiektów o powierzchniach błyszczących, w grę wchodzi dodatkowe modelowanie.

 

SPRZĘT

Skanowanie: Artec Eva, HDI.

Fotografia: Canon Mark III + stolik obrotowy + namiot bezcieniowy.

 

SOFTWARE

Przetworzenie skanów: Geomagic Wrap, Meshlab

Fotogrametria i przetworzenie sekwencji foto: Agisoft Photoscan

 

Korekcja foto/tekstur: Photoshop/Mubox/ZBrush

 

Opracowanie wyników skanowania, usuwanie artefaktów: ZBrush

 

Ewentualne przemodelowanie: ZBrush, 3dsmax, Blender

 

Model uproszczony/mapa normalnych: ZBrush (ZRemesher, Decimation Master)

 

LUDZIE:

http://muzea.malopolska.pl/zespol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności