Zernat Napisano 9 Maj 2016 Napisano 9 Maj 2016 Witam. Chciałbym się was zapytać czy istnieje jakaś opcja "spłaszczania" polygonów prócz skalowania ich w dół po osi Y ? Chcę po prostu aby vertexy były w jednej płaszczyźnie, fajnie jakby w miarę możliwości narzędzie to nie robiło sieczki z ich położenia :P Dzięki i Pozdrawiam
Xaia Napisano 9 Maj 2016 Napisano 9 Maj 2016 Opcja chyba nie istnieje, a przynajmniej ja się z nią nie spotkałem, ale może znajdziesz coś w nowej mayce, w bonus toolsach albo dodatkowych pluginach. Zawsze możesz zrobić plane, ustawić go tak jak potrzebujesz kliknąć na "make live", zaznaczyć vertexy do spłaszczenia i przesunąć. Maya automatycznie powinna przyciągnąć wszystkie vertexy do plane'a. Znając życie jest jeszce milion innych sposobów, których po prostu nie znam :). Zwykłe skalowanie mi zawsze wystarczało.
ArMoor Napisano 9 Maj 2016 Napisano 9 Maj 2016 Zwykłe skalowanie mi zawsze wystarczało. Oczywiście z równoczesnym używaniem opcji discrete scale [j] bo samą skalą byłoby ciężko ;)
Xaia Napisano 9 Maj 2016 Napisano 9 Maj 2016 Oczywiście z równoczesnym używaniem opcji discrete scale [j] bo samą skalą byłoby ciężko ;) No niekoniecznie. Jak nie extrudujesz to skala się zatrzymuje jak wyrówna wszystkie vertexy. Oczywiście działa to tylko na płaszczyznach XYZ, jak chcesz pod kątem wyrownać to pozostaje obracanie albo ten sposób, który pokazałem. Kiedyś widziałem spłaszczanie powierzchni plane'em, ale gdzie co i jak to nie pamiętam :)
Hris Napisano 9 Maj 2016 Napisano 9 Maj 2016 Znalazłem takie info w sieci (nie używam Mayki) : "After some testing and research, I found out that all I needed to do is to have all vertices selected as shown in the first image, then simply go to X and type 0 (zero) as shown in the attached image. " Powinno działać dla 3 płaszczyzn, a jeśli chcesz mieć coś wyrównane po skosie to faktycznie bym używał snappingu do płaszczyzny.
ArMoor Napisano 10 Maj 2016 Napisano 10 Maj 2016 Oczywiście działa to tylko na płaszczyznach XYZ, jak chcesz pod kątem wyrównać to pozostaje obracanie albo ten sposób, który pokazałem. No niekoniecznie ;) Jeżeli płaszczyzna, w której chcemy wyrównać siatkę jest inna niż XYZ można zrobić to w odniesieniu do normalnych pojedynczego face'a: Scale settings/Custom axis orientation/set to face
Zernat Napisano 10 Maj 2016 Autor Napisano 10 Maj 2016 Dzięki za wszystkie rady, posprawdzam i spróbuję dobrać sobie coś odpowiedniego :-) Pozdrawiam
ca mel Napisano 11 Maj 2016 Napisano 11 Maj 2016 (edytowane) Edit: Nie wczytałem się w początek. Założyłem, że chcesz wyrównywać do powierzchni. Oczywiście nie musisz używać żadnej dodatkowej, wystarczy napisać prosty skrypt, który zeskaluje do 0 po wybranych osiach, rozpatrując średnie nachylenie. Albo np te: https://www.creativecrash.com/maya/script/fbpolyplanarize https://www.creativecrash.com/maya/script/p3d-planarize Pierwszego z nich zdarza mi się używać, ma opcję automatycznego dobierania najlepszej płaszczyzny na kilka sposobów. - - - Połączono posty - - - Odnośnie ciekawszych sposobów wyrównywania do powierzchni: 1. W menu polygons masz opcję Transwer, działa na zaznaczonych vertexach. Kopiuje uv albo położenia punktów na wskazaną płaszczyznę. 2. Kolejna opcja to Srink wrap deformer, ma plus taki, że możesz dodawać sobie vertexy do setów, które są przyciągane. 3. Soup 4 Albo ręcznie - make live i quad draw tool z pędzlem smooth poprzyciąga to co pomalujesz do powierzchni. Edytowane 11 Maj 2016 przez ca mel
Xaia Napisano 11 Maj 2016 Napisano 11 Maj 2016 No niekoniecznie ;) Jeżeli płaszczyzna, w której chcemy wyrównać siatkę jest inna niż XYZ można zrobić to w odniesieniu do normalnych pojedynczego face'a: Scale settings/Custom axis orientation/set to face Prawda, nie pomyślałem o tym :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się