Jump to content

Substance Designer czy Painter?


tiger250
 Share

Recommended Posts

Hej, zapytam na forum, bo nie bardzo sie orientuję w tym.

Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem tego softu, bo z tego co widzę mocno przyśpiesza pracę nad teksturowaniem.

Ale nie bardzo rozumiem jaka jest różnica między tymi dwoma softami...

 

Ktoś zna i używa? Głównie będę chciał używać tego do teksturowania modeli z 3D Maxa/Zbrusha i wrzucaniu całości do UE4.

Gdyby ktoś umiał mi to w prosty sposób wyjaśnić to będę wdzięczny :)

Link to comment
Share on other sites

Na jednym z forów zadałem wręcz identyczne pytanie :D

Odpowiedź jaką dostałem cytuję poniżej:

 

 

Oba w teorii służą do tego samego, i dają raczej podobne efekty. Do tej pory quixel wypadał trochę lepiej jeśli chodzi o końcowy efekt ze względu na używanie foto skanów, to się poprawiło w sp2 (na razie jest lepiej, ale nie mam dostępu do database więc ciężko powiedzieć). Oba dosyć łatwo opanować i ostatecznie nie będzie miało wielkiego zaznaczenia jaki z nich wybierzesz. Jeśli liczyć substance database to Quixel jest zdecydowanie tańszy i od razu dostajesz materiały z megascans ale wymaga topornego ps'a i to chyba jego największa wada. Za to painter jest zdecydowanie prostszy i wygodniejszy w obsłudze.

 

Najlepiej przetestuj oba i zobacz który wolisz. Quixel jest obecnie w przecenie (chyba promocja na start sp 2 ;) ) więc jak używasz psa to polecam a jak nie to lepiej będzie sięgnąć po substance paintera.

 

 

Edit:

 

Ups!

Pomyłka - moja odpowiedź tyczy się Quixel Suite i Substance Painter.

Edited by Bombee
Link to comment
Share on other sites

Sprawa wygląda tak, Substance Designer nie nadaje sie do konca do teksturowania, bo nie pozwala Ci malować. Tworzysz tam gotowe materialy, ktore potem wrzucasz na model. Mozesz zrobić wszystko od śniegu po zardzewialy metal, dodac kontrole nad wszystkim(np. kolor, ilosc rdzy). Po zrobieniu takiego materiału możesz go od razu wrzucic do Marmoseta, do UE4(nie jestem pewny) albo importować do Paintera, użyć jako bazy i teksturować dalej.

 

Substance Painter to jak photoshop, ale pozwala Ci malować kilka kanałów na raz (Color, Rougness, Height, Metalness, Opacity, itd), używasz do tego oczywiście warst, jak w PS. Możesz użyć gotowego materiału, który mają w bibliotece i to od razu nada odpowiednie właściowości np. metal i od tego punktu nakładać na to co chcesz.

 

To co napisałem jest baaaaardzo okrojone, oba programy są bardzo potężne i mają wiele funkcji, które ułatwiają prace. Bez problemu stworzysz tekstury używając tylko Paintera, ale każdy lepszy artysta podczas wywiadów, podcastów itp stwierdził, że jeśli ktoś opanuje Designera będzie miał nieskończone możliwości.

Link to comment
Share on other sites

Oba mam i używam, korzystam z opcji live już od ponad roku. Substance Designer polega na pracy na nodach, coś takiego spotkać można również w UE4. Bardzo potężne narzędzie, osobiście najczęściej używam do tworzenia tilowanych textur. Jeżeli znasz kilka sztuczek, nodów, wiesz co jak z czym połączyć to bardzo szybko można uzyskać świetne textury. Przykładów jest mnóstwo choćby textury z Uncharted 4. Kiedyś stworzenie ściany cegieł albo kamieni nie obeszło się bez wejścia do zbrusha i wymodelowania często kilku czy kilkunastu modeli, poukładania tego tak aby się tileowało itd. W designerze można to szybko obejść uzyskując bardzo ciekawe efekty. Designer polega na pracy, określiłbym to proceduralnej, czyli uzyskiwanie efektów poprzez korzystanie nodów i operacjach na nich bez możliwości malowania ręcznego.

 

W Painterze natomiast masz większą możliwość ingerowania w textury "ręcznie". Oczywiście można korzystać z bazy gotowych materiałów ale ponadto możesz robić wszelkiego rodzaju podmalówki, bardziej swobodnie mieszać textury, przypisywać do pojedynczych poly czy uv.

 

Polecałbym, abyś pobrał wersje próbne jednego i drugiego, włączył kilka tutków i szybko zorientujesz się na czym polega praca w jednym i drugim.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy