boni0 Napisano 20 Wrzesień 2016 Napisano 20 Wrzesień 2016 (edytowane) Cześć! Czas w końcu coś wrzucić na to forum i zacząć się trochę udzielać;) Miało być to szybkie ćwiczenie, kończące się na wymodelowaniu hełmu w 3ds. Ostatecznie wszystko się rozrosło i postanowiłem zrobić całe popiersie ,oświetlić studyjnie i dodać trochę grandżu ;) Sporo się nauczyłem na tym projekcie, mam nadzieję ,że się wam spodoba. Artstation: https://www.artstation.com/artwork/6e63W Pełna wersja: https://mega.nz/#!RtMTEKJJ!A_8HmyR7wB7HtciLHN9ax8DW9f1tam6AXBP8cJhHrOE [video=youtube_share;_onAdNFMenI] Edytowane 20 Wrzesień 2016 przez boni0
michalo Napisano 20 Wrzesień 2016 Napisano 20 Wrzesień 2016 Bardzo zgrabnie - czysta siatka, ładne światło, tekstury. Brawo.
Nathanielxd Napisano 20 Wrzesień 2016 Napisano 20 Wrzesień 2016 Wygląda całkiem realistycznie, fajne teksturki i oświetlenie. Vray?
boni0 Napisano 20 Wrzesień 2016 Autor Napisano 20 Wrzesień 2016 Cały projekt ukończony za pomocą 3ds Max'a, V-raya i Photoshop'a :)
Jedaith Napisano 29 Wrzesień 2016 Napisano 29 Wrzesień 2016 Ależ wszystko schludnie zrobione, w prostocie siła. Bardzo mi się podoba :)
boni0 Napisano 16 Listopad 2016 Autor Napisano 16 Listopad 2016 Dzięki za pozytywne opinie i fronta! :D
blazejbobek Napisano 17 Listopad 2016 Napisano 17 Listopad 2016 ŁAŁ! Front należał się jak nic :) Mam jeszcze pytanko, jak stworzyłeś tak genialne tekstury? Też chciałbym kiedyś dojść do takiego poziomu!
boni0 Napisano 17 Listopad 2016 Autor Napisano 17 Listopad 2016 Jeśli chodzi o tekstury to wykorzystałem nową metodę z użyciem Vray triplanar tex. Używam też kompozytowych map w których łącze warstwy klasycznych, czarno-białych mapy z mapami proceduralnymi. Blend material też poszedł w ruch :) Dzięki takiemu podejściu materiał można łatwo zaaplikować do innego modelu, nie jest konieczny unwrap :D Można tez osiągnąć duży detal bez konieczności stosowania tekstur 8 czy 16 k. Minusem jest to ,że materiały robią się na prawdę skomplikowane i wolniej się renderują. Dodam jeszcze ,że przy tym projekcie unwrap wykonałem wyłącznie na hełmie gdyż dodałem tam krew. Wszystkie teksturki i alfy wykonałem w PS. Z mniej technicznych spraw to podstawą jest referencja i to jak jej używasz. Trzeba rozbić ją na czynniki pierwsze(oddzielić niedoskonałości powierzchni o dużej i małej częstotliwości, plamy, rysy, zabrudzenia itd) podobierać lub wykonać odpowiednie tekstury i na koniec zawrzeć wszystko w mapie kompozytowej :) Powodzenia! Aha! Świetne overlay textures znajdziesz tutaj https://www.poliigon.com/ :)
blazejbobek Napisano 17 Listopad 2016 Napisano 17 Listopad 2016 @boni0 Super dzięki za odpowiedź! Będzie nad czym siedzieć po nocach :) Pozdrawiam!!
Rekomendowane odpowiedzi