benton Napisano 23 Październik 2016 Share Napisano 23 Październik 2016 (edytowane) Zbiegły się dwie gitary, ale to czysty przypadek. Wszystko w Modo 10, bez retuszu, w PS-ie kilka kresek. Wdrożyłem nowe techniki renderowania w Modo i jednocześnie starając się wycisnąć z renderingu jak najwięcej. Styl bardzo modowski, ale nie wiem, czemu w postimg ona jest jakaś "podczerwona", pewnie znowu programiści dokodowują bzdety, celem walki z bezrobociem. (zmienione na pixhost). Pozdrawiam Edytowane 23 Październik 2016 przez benton Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 24 Październik 2016 Share Napisano 24 Październik 2016 Ladny model. Swiatlo i materialy troche gorzej. Za ostre i mocne odbicia. Frenela nie ma? Najmocniejsz odbicia powinny byc przy kacie 90 stopni od kamery. Tak jak patrzysz bezposredniona kule to na srodku prawie nie ma a na krawedziach 100%. Z glossines/ roughness powalcz. To zamienne terminy jedno jest odwrotnoscia drugiego. Wyglada jakby calosc byla mocno polakierowana. Widac poszarpane krawedzie potrzeba wiecej sampli do aliasingu. Studio czyli swiatlo i odbicia malo ciekawe. Nie chodzi o tlo choc tez moze byc lepsze. Mam nadzieje ze w miare konstruktywnie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benton Napisano 24 Październik 2016 Autor Share Napisano 24 Październik 2016 Qrczę nie wiem jak ci to powiedzieć, ale zupełnie nie zajarzyłeś kontekstu i stylistyki. Dopasowujesz go jakby do zdjęciowego fotorealizmu, a ja zupełnie w inną stronę to kieruję, bo to nie jest grafika upodabniania do brudnego zdjęcia, tylko bardziej taka telewizyjna - czołówka, reklama, teledysk. W sensie, że to właśnie ma być polakierowane, a im mocniej się błyszczy tym lepiej. Happy Modo fashion - żywo i kulorowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 24 Październik 2016 Share Napisano 24 Październik 2016 Oki jak uważasz. Aliasing leży w zbyt mocnych odbiciach. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blood_brother Napisano 24 Październik 2016 Share Napisano 24 Październik 2016 Pierwsza moja myśl to kawałek drewna w miodzie. Usłojenie drewna się nie zgadza, słoje zawsze wzdłuż długości gitary, jeśli jest z jednolitego kawałka, a tak wskazują Twoje tekstury. Podstrunnica wygląda jak z forniru przez teksturę. Jeśli chodzi o Twoje zamierzenia, to ani to żywe, ani kolorowe. Natomiast model wydaję się być przyzwoity. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xaia Napisano 24 Październik 2016 Share Napisano 24 Październik 2016 No na studyjny fancy elo render to to nie wygląda niestety. Seba ma racje z tymi odbiciami. Dodaj jakiś clamping, trochę AA i powinno grać. Za każdym razem jak patrzę na ten render to mam wrażenie, że ta gitara jest podwieszona gdzieś pod sufitem, nie wiem dlaczego, ale to pewnie tylko moja wyobraźnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benton Napisano 24 Październik 2016 Autor Share Napisano 24 Październik 2016 Dziękuję za komentarze. Sebazx6r - no jest na stroikach, pewnie jak bym poczekał tydzień, to by się porobił. Ale przerwałem rendering tak na 85%, bo kwestia czy to się opłaca. Co ciekawe w Modo już nie ma AA. Znaczy jest jak ktoś musi, ale go wycofują. Samo się dobiera i tylko sobie czekasz, a żeby się lepiej czekało, to można zapisać stan renderingu i potem kontynuować. blood_brother - tam usłojenie. No jest kawałek drewna w miodzie, miodu nie lubisz, miód jest zdrowy na wyczerpanie ze względu na dużą zawartość glukozy i cukrów prostych. Na Allegro dostępny prosto z pasieki. Xaia - chyba słusznie z tym clampingiem, nie wiem jak zniwelować te ząbki i przepalenia na stroikach proceduralnie. Ale może będzie drugi rendering, plastyczka mi robi design artystyczny, więc będzie okazja by obniżyć specular materiału stroików. Słuszne masz wrażenie, gitara wisi w powietrzu. Bo chciałem, żeby była taka fruwająca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 24 Październik 2016 Share Napisano 24 Październik 2016 Qrczę nie wiem jak ci to powiedzieć, ale zupełnie nie zajarzyłeś kontekstu i stylistyki. Bym radził nie odpisywać tak na krytykę. Brzmi to trochę, tak jakbyś nie umiał przyjąć na klatę konstruktywnej krytyki. Model wygląda dobrze, ale sam render leży i w cale nie wygląda "teledyskowo". Pomijając już mało ciekawe oświetlenie i ustawienia AA, to materiały są jakieś dziwne. Korpus jest z jakiegoś tworzywa sztucznego? Bardziej wygląda na bursztyn niż drewno. Nawet na mocno polakierowanym drewnie, reflecty się tak nie zachowują. Podstrunica to nie wiem z czego zrobiona, ale może takie cuda się robi, nie wiem. To wszystko jest świecone hdrka, czy tylko do odbic? Masz jakies foto tej gitary, czy to tak z glowy calkiem poleciales? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benton Napisano 24 Październik 2016 Autor Share Napisano 24 Październik 2016 Temporal - znaczy z tym przyjmowaniem na klatę to już kwestia indywidualnego przypadku. Pokory się oczekuje, dobra to niech ci będzie :P Biorę to na poważnie. Tam w ogóle nie ma świateł, niektórzy mają taki pogląd, że świateł nie używają, nie wiem czy to jest ok, ale z samą hdrk-ą wygląda w porządku. Ja nie przeczę, że reflecty się tak nie zachowują na polakierowanym drewnie, bo ten renderer nie jest tak do końca rendererem fotorealistycznym. Foto pewnie się da także, ale on ma delikatne zboczenie w kierunku cartoony, tak ogólnie, bo teraz jest kwestia czy oczekujesz 1 do 1 odzwierciedlenia rzeczywistości, czy raczej wolisz, żeby to było cool. Takie coś mamy np. w presetach i wszystko tam takie jest: Tak, to jest świecone wyłącznie hdrk-ą i odbicia też są z niej. Miałem kilka zdjęć tej gitary, prosty blueprint, z bliska było widać dokładnie jak materiał wygląda i jak się zachowuje światło, ale sobie to podkręciłem. Takie Jak kto kocha srogi fotorealizm, to już można nabyć v-ray for Modo. Podobno jest bardzo dobrze zintegrowany, więcej nie wiem, bo jeszcze nie widziałem z niego żadnych renderingów. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 24 Październik 2016 Share Napisano 24 Październik 2016 HDRK to źródło światła nie tylko odbić. Odbicia są przypadkowe bo wziąłeś przypadkową hdrke. Większość produktów teraz się świeci hdri tylko zrobionymi specjalnie pod ucięcie np w hdri light studio. Studio HDRI czy zrobione na zwykłych światlach ma uwydatnić podkreślić sylwetke a nei tylko przypadkowo pojawić się w postaci paru przepalonych kwadratów. Ja się na ciebie nie obrażam bo kiedyś reagowałem tak samo jak ty. Na dziale finished jest skończona gitara. tak odrapana ale i bez tych adrapań praca jest duż o lepsza i pokazuje jak trzeba świecić. A tak poza tym łatwiej ocenić niż zrobić. Rób dalej i będzie lepiej. Tylko renderer modo to beton. Podlacz sobie v-raya. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1pudel Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 przerzuć gitare do którejś ze scen samplowych z contentu. Jest tam kilka scen do product shot w miare dobrze ustawionych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi