Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Coś mi skóra nie pasuje. Reszta bajecznie.

 

Jeszcze oczy. Wygląda jakby wtapiały się w dolną powiekę a powinna być widoczna krawędź.

Edytowane przez michalo
Napisano

Praca ma duzy potencjal, ale shader skory prawie calkowicie do poprawy. Troche tego SSS widac, ale bardziej teraz przypomina pomalowana gline. Bardzo fajne wlosy - pamietam jak pare lat emu zrobic takie wlosy to byla wielka sztuka. Cheers.

 

EDIT: Shader oczu tez do poprawy.

Napisano

Poprawiłem ten SSS, przynajmniej tak mi sie wydaje ;P

 

@Medwed

 

Takich tutoriali duzo jest, niestey wlasnie wszystkie sa na Digital Emily albo takim lysym kolesiu. Te mapy sa swietne, prosciej o to aby ladniej wygladaly :) U mnie niestety Diffuse lezy, bo malowac skory nie potrafie za bardzo.

 

S2WPyOm.jpg

S2WPyOm.jpg

Napisano

Przede wszystkim problemem są oczy.. To one nadają życia postaci. SSS na nich jest albo za słaby albo nie ma go wcale. Specular na twardówce powinien mieć roughness ustawiony na 0 lub minimalnie większy, u Ciebie za bardzo sie rozmywa ten refleks i wygląda to słabo. Zupełnie też nie widać źrenicy. Skóra i oczy są w tym samym secie sss? Ustawiasz to w alSurface pod zakladka SSS. Powierzchnia oka powinna być bardziej mokra, możesz to zrobić nawet na geometrii taką łezkę z refrakcją i specularem i delikatnym bumpem.

 

Jeśli chodzi o skórę to displacement jest porozjeżdzany w wielu miejscach. Stosujesz bump mape? Przydaje się taka mega delikatna, dobrze działa w odbiciach. Diffuse jest bardzo łatwy do zrobienia na twarzy. Musisz po prostu pamiętać że skóra nawet pozornie czysta i jednolita ma mnóstwo odbarwień, nierówności. Czyli dużo noisa, scattera na całej powierzchni , tam gdzie skóra jest cieńsza bardziej musi przebijać krew. Oczywiście to są bardzo subtelne rzeczy ale razem się sumują i od razu zobaczysz różnicę. Sama geometria skóry tez powinna mieć takie nierówności, bardzo delikatne ale jednak sss w trybie np directional łapie te nierówności i sprawia, że ta skóry nie jest taka sztuczna.

 

Możesz też pobawić się więcej światłem, różna ekspozycja, wielkość źródła światła. Może jakieś delikatne enviro. Czasem drobna zmiana a może na prawdę dużo zmienić w odbiorze całej pracy.

 

Powodzenia dalej !

 

pozdro

Napisano

Dzięki Panowie, duzo pomaga

 

@Medwed

Troche gloss podkrece, aby lepiej to wygladalo :)

 

@Quentin

 

Dzięki za rady, popracuje nad tym SSS oczu, pewnie jest za malo, bo uruchomiony jest :P Mialem oczy w jednym secie, ale nie pomyslalem aby byly w tym samym co skora.

 

Disp mam, ale bump mapy w sumie nie, popracuje nad tym :)

 

Co do koloru oczy, to azjaci maja takie dziwne http://bunbunmakeuptips.com/wp-content/uploads/2011/05/Eyeshadow-contour-tutorial-for-asian-eyes_4.1.jpg?e2416c

 

W sumie moglem wrzucic HP z zbrusha.

 

Y4HZ4bW.jpg




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności