Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałbym się zapytać w jakich sytuacjach modyfikator bevel nie zadziała? Chodzi mi konkretnie o opcje bevel edge. Jakie warunki muszą być spełnione aby to zadziałało. Czasami gdy zaznaczę np. całą pętle krawędzi (edges) to ta opcja nie chce zadziałać. Proszę o wytłumaczenie dlaczego tak się może dziać.

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Może tak być kiedy choć jeden vertex, zaznaczonej przez Ciebie pętli, sąsiaduje w bardzo niewielkim odstępie z innymi vertexami. Mówiąc w uproszczeniu - bevel działa prawidłowo w zakresie od zera do najbliższego verteksa (choć i to z wyjątkami).

Napisano (edytowane)

Witam, Staram się ogarnąć blendera i stawiam swoje pierwsze kroki oswajając się z interface'm i nieco innym podejściem niż w maxie...nie chcąc zakładać nowego wątku zadam także pytanie odnośnie bevel...ustawiłem jednostki na cm ->stworzyłem cube o wymiarach 60x2x85-> w maxie korzystam z opcji chamfer, w blenderze jestem skazany na bevel, który daje mi taki efekt

https://zapodaj.net/94c913bedde0e.jpg.html

Widziałem, że należy stosować resety transformacji, ale wydaje się to logiczne przy skalowaniu, rotacji...a nie przy wprowadzaniu wymiaru do primitive obiect, reset skali powoduje powrót obiektu do formy sześcianu od którego zaczynałem - żadne więc to rozwiązanie.

Strasznie mnie drażni moja niewiedza, ale swoją drogą skoro napotykam problem na tym etapie to czy jest sens iść dalej:)ehhh....jest.

Proszę o podpowiedź, dzięki.pozdrawiam.

Edytowane przez gregu3d
Napisano (edytowane)

Resety transformacji? Skalę trzeba zaakceptować, nie zrestartować --> Ctrl+a, potem w okienku wybierasz "Scale".

Mówiąc inaczej trzeba zrobić Apply Scale, nie Reset Scale. Reset powraca do poprzednich ustawień. :)

 

Edit:

Strasznie mnie drażni moja niewiedza, ale swoją drogą skoro napotykam problem na tym etapie to czy jest sens iść dalej:)ehhh....jest.

Jasne, że jest sens. Blender to twór dość specyficzny i na początku miejscami wydaje się być z lekka uciążliwy.

Edytowane przez PawelB
Napisano

Tak. Podziałało- podziękował...nie jest to dziwne, że po wprowadzeniu konkretnych wymiarów muszę dodatkowo akceptować każdy element sceny? dodam jeszcze tylko, że kożystając z maxowego interface i skrótów klawiszowych skrót do akceptacji to Shit+Ctrl+A - działa w trybie obiect i dodatkowo można go znaleźć w menu Obiect. Opis tu https://wiki.blender.org/index.php/User:Fade/Doc:2.6/Manual/3D_interaction/Transform_Control/Reset_Object_Transformations

Dzięki PawelB za szybką reakcję:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności