Grandus Napisano 30 Grudzień 2016 Napisano 30 Grudzień 2016 Chciałbym się zapytać w jakich sytuacjach modyfikator bevel nie zadziała? Chodzi mi konkretnie o opcje bevel edge. Jakie warunki muszą być spełnione aby to zadziałało. Czasami gdy zaznaczę np. całą pętle krawędzi (edges) to ta opcja nie chce zadziałać. Proszę o wytłumaczenie dlaczego tak się może dziać.
Temporal Napisano 30 Grudzień 2016 Napisano 30 Grudzień 2016 Jakiś screen może? Ciężko tak powiedzieć nie widząc przykładowej sytuacji. Daj screena z widoczna siatką obiektu, a coś tu poradzimy.
Vaticinator Napisano 30 Grudzień 2016 Napisano 30 Grudzień 2016 Może tak być kiedy choć jeden vertex, zaznaczonej przez Ciebie pętli, sąsiaduje w bardzo niewielkim odstępie z innymi vertexami. Mówiąc w uproszczeniu - bevel działa prawidłowo w zakresie od zera do najbliższego verteksa (choć i to z wyjątkami).
Monio Napisano 1 Styczeń 2017 Napisano 1 Styczeń 2017 Vaticinator- Dobrze mówi. Odznacz opcje 'Clamp Overlap' w modyfikatorze i zobacz gdzie twoja siatka ma zbyt blisko ustawione verty.
Grandus Napisano 1 Styczeń 2017 Autor Napisano 1 Styczeń 2017 Rozumiem jak to teraz działa. Poradziłem sobie z tym dzięki Waszej pomocy.
gregu3d Napisano 23 Maj 2017 Napisano 23 Maj 2017 (edytowane) Witam, Staram się ogarnąć blendera i stawiam swoje pierwsze kroki oswajając się z interface'm i nieco innym podejściem niż w maxie...nie chcąc zakładać nowego wątku zadam także pytanie odnośnie bevel...ustawiłem jednostki na cm ->stworzyłem cube o wymiarach 60x2x85-> w maxie korzystam z opcji chamfer, w blenderze jestem skazany na bevel, który daje mi taki efekt https://zapodaj.net/94c913bedde0e.jpg.html Widziałem, że należy stosować resety transformacji, ale wydaje się to logiczne przy skalowaniu, rotacji...a nie przy wprowadzaniu wymiaru do primitive obiect, reset skali powoduje powrót obiektu do formy sześcianu od którego zaczynałem - żadne więc to rozwiązanie. Strasznie mnie drażni moja niewiedza, ale swoją drogą skoro napotykam problem na tym etapie to czy jest sens iść dalej:)ehhh....jest. Proszę o podpowiedź, dzięki.pozdrawiam. Edytowane 23 Maj 2017 przez gregu3d
PawelB Napisano 23 Maj 2017 Napisano 23 Maj 2017 (edytowane) Resety transformacji? Skalę trzeba zaakceptować, nie zrestartować --> Ctrl+a, potem w okienku wybierasz "Scale". Mówiąc inaczej trzeba zrobić Apply Scale, nie Reset Scale. Reset powraca do poprzednich ustawień. :) Edit: Strasznie mnie drażni moja niewiedza, ale swoją drogą skoro napotykam problem na tym etapie to czy jest sens iść dalej:)ehhh....jest. Jasne, że jest sens. Blender to twór dość specyficzny i na początku miejscami wydaje się być z lekka uciążliwy. Edytowane 23 Maj 2017 przez PawelB
gregu3d Napisano 23 Maj 2017 Napisano 23 Maj 2017 Tak. Podziałało- podziękował...nie jest to dziwne, że po wprowadzeniu konkretnych wymiarów muszę dodatkowo akceptować każdy element sceny? dodam jeszcze tylko, że kożystając z maxowego interface i skrótów klawiszowych skrót do akceptacji to Shit+Ctrl+A - działa w trybie obiect i dodatkowo można go znaleźć w menu Obiect. Opis tu https://wiki.blender.org/index.php/User:Fade/Doc:2.6/Manual/3D_interaction/Transform_Control/Reset_Object_Transformations Dzięki PawelB za szybką reakcję:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się