Napisano 12 Styczeń 20178 l Poproszę o pomoc/podpowiedź w jaki sposób mogę wymodelować ten narożnik. Jest on zaokrąglony w kilku kierunkach i nie wiem jak to ugryźć. Czy stworzyć sfere i od niej kontynować modelowanie, czy też box i potem użyć bevel na vertex aby go jakoś zaokrąglić? Czy też może ręcznie ekstrudować krawędź..
Napisano 12 Styczeń 20178 l Cześć, Najpierw modelujesz bryłę kabiny wraz z pionowymi zaokrągleniami z przodu kabiny. Na krawędzi poziomej, poniżej linii przedniej szyby korzystasz z quad chamfer, tylko równo rozmieść polygony zanim go zastosujesz. [video=youtube;tC6Q0-B7XA8] Jeśli korzystasz ze starszej ver. 3ds Max skorzystaj z tego skryptu. Edit: Nie zauważyłem, że modelujesz w Blender. Nie korzystam z Blender, zatem musisz dowiedzieć się, jaki jest odpowiednik tego narzędzia w Blender. Edytowane 12 Styczeń 20178 l przez 2013
Napisano 12 Styczeń 20178 l Autor Zapomniałem dodać ważną rzecz. Używam Blendera. Czy jest tam odpowiednik tego modyfikatora?
Napisano 12 Styczeń 20178 l Zaznaczasz krawędź, wciskasz Ctrl+B -> ruch myszką na boki daje płaszczyznę, obrót kółkiem dodaje zaokrąglenie.
Napisano 13 Styczeń 20178 l Autor Bombee napisał: Zaznaczasz krawędź, wciskasz Ctrl+B -> ruch myszką na boki daje płaszczyznę, obrót kółkiem dodaje zaokrąglenie. Zabardzo to mi nie pomogłeś. Pytam w jaki sposób to wymodelować, a nie jakim narzędziem. To jak działa bevel to ja wiem.
Napisano 13 Styczeń 20178 l Niestety, ale odpowiedz na twoje pytanie nie jest łatwa i jednoznaczna. Najprościej było by odpowiedzieć że ręcznie niezależnie czy ze sphere czy z ekstrudowanej linii czy z zaokrąglonego boxa, kwestia zależy od stopnia dokładności i docelowego wykorzystania modelu (game art - low poly/ high poly czy jako model maksymalnie dokładny) To tak jakby zapytać jak wyrzeźbić nos z marmuru, bez elementarnych podstaw teorii rzeźbienia (w tym wypadku modelowania) wszystkie podpowiedzi kolegów będą w jakimś stopniu abstrakcyjne. W twoim wypadku musisz zgłębić dziedzinę zwaną "hard surface modeling" uniwersalną dla każdego oprogramowania. Polecam zacząć od tego https://www.youtube.com/watch?v=oaUzfqZFWBA Do tego jeszcze odrębne techniki modelowania samochodów - box modeling, spline cage itp. Pobserwuj jak inni modelują samochody i tym podobne elementy. No i ostatni i najważniejszy punkt: Praktyka, po X godzinach modelowania* intuicyjnie będziesz wiedział jak modelować konkretne kształty i elementy. *w zależności od stopnia przyswajania wiedzy i wyobraźni przestrzennej Edit: tu jeszcze ciekawy kanał o modelowaniu https://www.youtube.com/channel/UCSLLdTBwLMfTKWS56tOiQpw Edytowane 13 Styczeń 20178 l przez stormwind
Napisano 13 Styczeń 20178 l Autor Dzięki za dobre chęci i materiały. Macie racje, tutaj trzeba podejść do tematu metodą prób i błędów by wyrobić sobie skila. Przyszedł mi do głowy pomysł aby najpierw zacząć od góry czyli od tego zaokrąglenia ,a dopiero później to ciągnąć w dół ponieważ łatwiej się skaluje to z góry na dół niż potem z dołu do góry. BTW muszę sam do tego dość. Dzięki za porady.
Napisano 13 Styczeń 20178 l Grandus - modelowałem kiedyś tir'a Mercedes Actross - bodajże w 2006 roku chyba...W Cinema 4D R9 :) w tym przypadku dokładnie tak samo miałem problem co i jak...pamiętaj - robisz ją na początku ULTRA-LOW-POLY. Potem sprawdzasz jak się układa po nałożenie w blendku modyfikatora Subdivide. W 60 sekund narysowałem krzywą-prostą siatkę, poniżej :) do tego co narysowałem to jeszcze trzeba support-loopy porobić do krawędzi na łukach lub wokół otworów. Powodzenia!