Jump to content

Recommended Posts

Witam, jestem tu nowy z nadzieją znalezienia konstruktywnej krytyki, aby mógł iść dalej na ścieżce grafiki cyfrowej. Z tabletem działam coś koło 4 lat. Poniżej znajdziecie kilkanaście moich starszych i nowszych prac. Ostatnie pół roku bawiłem się w 30 minutowe speedpainty, ale szybko zauważyłem, że brakuje mi nowych pomysłów i moje rysunki stały się bardzo schematyczne. Proszę Was o porady co mam zrobić, aby posunąć się dalej w rozwoju, w jakim kierunku podążać i gdzie popełniam najwięcej błędów. Z góry bardzo dziękuję :)

 

moje stronki:

http://idaisan.deviantart.com/

https://www.facebook.com/idaisanart/

 

 

_commission__after_battle_by_idaisan-d7xteis.jpg

 

rocky_terrain__yt_video_timelapse__by_idaisan-daprsnt.jpgcrystal_cave_2__video__by_idaisan-daqqhkg.jpghaunted_castle_by_idaisan-dasq5q0.jpgfuturistic_vehicle___konkurs_asus_by_idaisan-dazmv0p.jpgone_touch_access___konkurs_asus___bitwa_ii_by_idaisan-db0k0ch.jpggold_and_silver___konkurs_asus_3_by_idaisan-db1ova6.jpgmagic_cave_by_idaisan-db5fq8l.jpg

 

 

 

Teraz wybrane speedpainty (30 min.) :

 

daily_speedpaint_76___the_tallest_building__video__by_idaisan-dav8w8m.jpgdaily_speedpaint_86___row_of_lights__video__by_idaisan-dawox4h.jpgdaily_speedpaint_83___sea_cave__video__by_idaisan-davyfzs.jpgdaily_speedpaint_137___frontline_tank_by_idaisan-db3u37w.jpgdaily_speedpaint_140___golem_yt_video_by_idaisan-db4elcd.jpgdaily_speedpaint_147___love_thy_beast_yt_video_by_idaisan-db5j9ex.jpgdaily_speedpaint_148___antigravity_yt_video_by_idaisan-db5n30y.jpgdaily_speedpaint_150___network_by_idaisan-db5w0al.jpgdaily_speedpaint_153___magnification_yt_video_by_idaisan-db69bs3.jpgdaily_speedpaint_163___into_darkness_yt_video_by_idaisan-db7vm5x.jpgdaily_speedpaint_169___toy_blocks_by_idaisan-db8bgri.jpgdaily_speedpaint_188___a_glitch_by_idaisan-dbc7a03.jpg

 

 

I na koniec 2 landscape'y, szybkie szkice enviro i 2 mattepaintingi.

 

infinite_worlds_by_idaisan-db8g2ep.jpginfinite_worlds_2_by_idaisan-dbc7smj.jpgwarm_up_sketches__01_by_idaisan-dbahvzf.jpgfuture_is_now_by_idaisan-dbar1o6.jpgfuture_is_now_2_by_idaisan-dbb2q26.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne kompozycje, graficzność i klimacik. Szczególnie podobają mi się te fantasy, z kosiarzem, rogaczem i duchem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popieram. Tez mi sie najbardziej podobaja. W ogole masz bardzo fajny, charakterystyczny styl - taki pod ksiazki albo okladki plyt i zapewne jestes osoba, ktora zatrudnia sie wlasnie ze wzgledu na styl - graficzny sposob w jaki malujesz poszczegolne elementy, dobor kolorow, sposob budowania planow - co oznacza tez pewna powtarzalnosc.

 

Co moglbys zmienic to na pewno poszerzyc zakres tematow - postacie, wnetrza, ujecia z bliska. Rozne pory dnia - u ciebie sa glownie nocno-wieczorne. A do tego niezaleznie od tego jakim stylem sie poslugujesz - zawsze warto studiowac nature. Bo to co zaobserwujesz w naturze mozesz pozniej przelozyc na swoj styl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej prezentują się chyba te efekty, fragmenty, w których kształt wycina się płasko z tła. Czy to światłem, czy to cieniem. Czujesz przestrzeń i perspektywę, ale odnoszę wrażenie, że masz problemy, albo po prostu (nie chce się, brak łatwości) z określeniem bryły obiektów w scenie. Poleciłbym poćwiczyć sobie szybkie konstruowanie samych postaci i obiektów, najlepiej tylko zaznaczając jak pada cień na nich, zamiast bawić się w dokładne cieniowanie.

Fajnie, że dużo brushy a mało fot :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za rady, na pewno skorzystam. Są wakacje więc dużo czasu, żeby próbować nowych rzeczy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siema :D Kojarzę Cię nawet z fejsbukowych grupek i konkursu asusa.

Jak wcześniej zostało wspomniane palety kolorów są naprawdę świetnie dobrane. Sama profesjonalistą nie jestem i staż tabletowy mam ponad 2 razy mniejszy, ale myślę, że mogę się wypowiedzieć ;)

W Twoich pracach strasznie dużo rzuca się w oczy - wszędzie jest pełno detalu. Ma to swój urok, bo wszystko jest odpicowane - na przykład jak w pracy z rycerzem w lesie (chyba moja ulubiona z Twoich, choć kosiarz też kosi).

Detal jest dla mnie zajebisty, ale tylko w kluczowych elementach ilustracji. Postarałabym się najwięcej detalu dać przy punkcie uwagi, focal pointcie, a najmniej gdzies w tle. Wraz z coraz większą perspektywą atmosferyczną zanika poziom detalu.

Kolejna rzecz jaka rzuciła mi się w oczy to schematyczność. Nie wiem czy to efekt zamierzony, ale - jakby to ująć - elementy bardzo się powtarzają. Na przykład jak w 2,3,5 pracy. Robisz takie "tunele" (częsty element w twoich pracach jeśli chodzi o jaskinie). W 2 pracy sprawia to, że kompozycja jest lekko nudna, a przez poziom detalu nie wiadomo za bardzo gdzie zawiesić oko (jest co prawda na czym, ale myślę, że może to robić problemy przy np. storytellingu).

Krótko mówiąc kompozycja i powstrzymywanie się od "dziubdziania" (też mam z tym problem, ale chcę pomóc komuś z tego wyjść! :D). Choć widzę po Twoich pracach, jeśli są chronologiczne, że masz z tym progress, bo w dwóch landscape'ach na koniec kompozycje są o wiele ciekawsze i nie takie symetryczne jak na początku.

Ciśnij! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy