Jump to content

Eihwaz

Members
  • Content Count

    37
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About Eihwaz

  • Rank
    Member
  • Birthday 08/22/1999

City (optional)

  • Miasto
    Bielsko-Biała
  1. Hej! Wracam z kolejnym projektem :) Tym razem zakonceptowałam puszkę Pandory, troszkę starałam się polepszyć sposób prezentacji. Mam nadzieję że wszystko jest czytelne, tak aby grafik 3D mógł to na spokojnie przełożyć na model a nie myślał co artysta miał na myśli :D
  2. Czaję. Te paski chyba zaburzają przestrzeń negatywną/pozytywną całej sylwetki i chyba przez to trudno odczytać. Kielich pozostawia dużo do życzenia, trochę bałam się tutaj nagiąć design nie chcąc utracić czytelności tego jako kielich :p Dzięki za krytę, musze być bardziej odważna w tym co robię :D
  3. Wracam z projektem zrobionym jakiś czas temu. Poszłam bardziej w stronę conceptową (i nad takim też portfolio pracuję). Chciałam przenieść mitologię grecką w klimaty sci-fi - tutaj akurat postać Kirke z Odysei. W skrócie jest to uwodzicielska czarodziejka (villain). Zrobiłam z niej robota, ponieważ w założeniu tego (może i w przyszłości większego) IP każda postać boska/półboska posiada takie elementy. Generalnie, po dłuższym czasie zauważyłam, że do końca nie uchwyciłam idei tej postaci - po prostu trudno ją rozpoznać. Problematyczne było też to, że Kirke do końca nie ma charakterystycznych cech wyglądu według mitu - jedyne co, w każdej wersji mitu ma przy sobie kielich z tajemniczą substancją. Czarodziejka zamieniała ludzi w zwierzęta - pewnie pomogłoby dorobienie jakiegoś mecha-zwierzęcego conceptu. Druga rzecz na jakiej mi zależało, to konsekwentność w designie (shape design, powtarzające się kształty i motywy). Mam zamiar inaczej pokazywać materiały (odnośnie tych pasków z pewej w conceptach itemów). Z czasem wydaje się to mówić mało grafikowi 3D. Ogółem bardzo polecam conceptowanie projektami - bardzo dużo nauczyłam się odnośnie spójności designu i jako tako samego warsztatu conceptowgo :D
  4. Oj, po trochę długiej przerwie - ale robię nową wrzutę czegoś konkretniejszego :) Inspiracja Muchą, ze swoimi cyberpunkowymi/sci-fi pięcioma groszami. Zauważam, że jest mała rozbieżność między moimi pracami, każda z nich jest w trochę innym stylu i nie wyglądają, jakby wyszły spod ręki jednego "ałtysty". Może to i kwestia wyrobienia swojej interpretacji fundamentalsów?
  5. Siemka. Bo lekkiej przerwie wklejam coś nowego + kilka ćwiczeń. Nad kilkoma rzeczami muszę popracować, między innymi nad skrótami anatomicznymi (rączki). Pod względem światła postawiłam sobie trochę trudne zadanie, ale tak uczę się najszybciej :D Wszelkie uwagi mile widziane.
  6. Witamy :D To, co pierwsze rzuciło mi się w oczy to forma twarzy - szczególnie już na trzeciej grafice. Zgaduję, że celujesz bardziej w realizm. Męskie twarze (kobiece są bardziej subtelne i gładkie) cechują się kanciastością i zwykle większymi kontrastami, wypukłościami formy - na przykład w miejscu gdzie czoło przechodzi w łuki brwiowe, czy załamuje się zmieniając w nos. Chodzi mi o to, że pod względem formy z męskiej twarzy wycisnąć można całkiem sporo. W Twoich pracach widzę, że są płaskie, a i cieniowanie nie najlepiej wydobywa ten "efekt 3d". To co Ci polecam to poćwiczenie formy twarzy, na przykład na podstawie główek asaro : http://www.enliighten.com/guts/reference/asaro_head_ref.jpg Twarz to jedna z najbardziej złożonych form do narysowania. O ironio, zle zrobiona twarz może zniszczyć najlepszą pracę (ludzie pierwsze co robią, to patrzą na twarz - mamy to zakodowane ewolucyjnie) - więc warto o to zadbać! :) Zadbaj też o walor. W pierwszej okładce jaką zaprezentowałeś kontrast zdecydowanie jest za wysoki. Dodatkowo, jeśli coś idzie do druku polecam odrobine rozjaśnić prace (z doświadczenia wiem, że wychodzą ciemniejsze). Każda praca wydaje mi się jakaś "przewalorowana" - za szybko skaczesz od jasnego waloru do ciemnego, co nie pomaga w wybiciu formy. Czekamy na kolejną wrzutę :)
  7. Bardzo fajowe pracki i flow w gesture study. Podoba mi się strasznie, że robiąc jakieś nietypowe designy sięgasz do odmiennych kultur - na przykład przy królowej wróżce oprócz japońskiej połączyłaś zupełnie inną, bo coś na kształt Scytów i Tybetu/Laosu :) I like it :D Fajnie u innych widzieć fetysze na folklor, nie tylko słowiański :D Masz też nietypowe spojrzenie na problem, bo jeszcze nie widziałam Marzanny jako rosłego potwora ;) Idziesz w dobrym kierunku, jak dla mnie to kwestia warsztatu :) Chętnie też porozmawiam o WIT-cie, bo jest to jeden z moich targetów kiedy będę wybierać się na studia :D
  8. Dzięki! Ciśnie motywacja do studiowania :D Jeszcze trochę poślęczałam nad tą laską. Poprawiłam twarz i dodałam na niej cienie, które wcześniej powinny się na niej znalezc - od nosa i od palca. Nie jestem pewna czy cieniem od nosa dobrze uchwyciłam formę twarzy. Dodatkowo rozjaśniłam to, co jest w cieniu i podeszłam do tego od innej strony, bo nasyciłam to, co jest w świetle. O ile twarz wygląda choć trochę lepiej, zostawię już tą pracę i zacznę kolejne, żeby ciągle nie dłubać jednego - prace są dla siebie i do nauki, więc volume not perfection :D
  9. Teraz już czaję. Wracając do tych miękkich pędzli, to w zasadzie jeśli chodzi np. o krawędz postaci - tam, gdzie futro powinno zlewać się w cieniem - to rozmyłam to celowo zdaje się mixer brushem, chcąc zrobić właśnie takie zagubienie krawędzi (lost edges), co też wzmocniłoby focal point (bo słyszałam też o tym wcześniej, i widziałam u innych artystów). No ale to jeszcze do poćwiczenia widzę :D Wielkie dzięki za resource! Hehe, ta "czarna chmura" spowodowana jest tym, że do tego czasu ściemniło się do tego stopnia, że nie mogłam już wyciągnąć kompletnie nic, co zgadzałoby się z otoczeniem (to szybkie studium, więc jakoś mi nie szkoda, ale celową, artystyczną wariacją to to nie jest) :D Tak jak już mówiłam, muszę chyba zaczynać wcześniej ;) Ale w miarę możliwości staram się odzwierciedlać rzeczywistość ^^
  10. Wielkie dzięki za feedbacki i paintover! Siedziałam nad tym długo, ale pokatuję to jeszcze zanim wrzucę na artstację :D Szczególnie na warsztat wezmę tą twarz i odsłonię trochę detali z cienia. O te miękkie pędzle bym się nie posądziła (używam kiedy to konieczne). Byłabym wdzięczna gdybyście wskazali gdzie dokładnie to coś widać (może twarz?) żeby zlokalizować ten problem. Co do refek to trudno jakoś to sprecyzować - obraz oparłam na jednym zdjęciu, i w zasadzie to było coś na zasadzie inspiracji (co wklejałam przy pierwszym wipie): https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/19146137_1780827398611671_3799678693395152364_n.jpg?oh=2db696a0425584bbce68a81708d5902f&oe=59D12540 Do tego zawsze obraz próbuję traktować jako studium artów jakiegoś artysty, wpleść jakieś techniki i coś odpatrzeć. Tym razem próbowałam od Pierre Raveneau odpatrzeć to jak walorem, detalami i rozmyciami robi focus, na przykład jak na pierwszej pracy: https://www.artstation.com/artwork/knVon . Co prawda kropka w kropkę to nie on (o to też chodzi), bo żeby zrobić focal point użył wybijającej się w walorze "masy" futra kontrastującej z focal pointem. Tak więc jego prace mogę potraktować jako jedyne refki. Dodatkowo czasami sobie coś wymodeluję, na przykład klucz. SlawomirWolicki - właśnie to ostatnio zaczęłam cisnąć. Są to co prawda maks 2-godzinne rzeczy (musze do tego siadać trochę wcześniej, bo potem szybko cisnę, bo się ściemnia i zmienia się wszystko :D). Super ćwiczenie z którym niestety trochę zwlekałam, ale ilość informacji które potem zostają w głowie jest niesamowita. Muszę jeszcze zawracać uwagę na matowość powierzchni albo ich reflektywność, bo wszystko wydaje mi sie za bardzo "glossy". A Jurabaeva dopisuję do kolejki artystów do przestudiowania - bo Mullinsa już mam ;) Dzięki !
  11. Wracam z wykończonym kolorem - first try w grayscale->color.
  12. Siemka. Wklejam skończony jakiś czas temu walor; obecnie śmigam z kolorem :) Mile widziana krytyka, szczególnie co do waloru, światła i kompozycji, co ostatnio katuję :D
  13. Witamy po przerwie :D Bardzo fajny storytelling kolorami i kompozycją. Czuć i widać ogromny progress w wiedzy i warsztacie porównując to z Twoimi pierwszymi wrzutami. Tak się miło patrzy na to wszystko :D Czekam na więcej!
  14. Fajnie czujesz kolor i światło, a to duży plus. To, co rzuca się w oczy to za dużo miękkich krawędzi (a to czasami potrafi bardzo spieprzyć ilustrację). Radziłabym spróbować malowania jak najmniejszą ilością miękkich pędzli, i ograniczyć się do tych twardych (przy okazji bardzo dobrze ćwiczy to poczucie formy, struktury tego co malujesz). Staraj się jak najbardziej "świadomie" podchodzić do studiów - taka rada na start, bo bardzo dużo ludzi przerysowuje zdjęcie, a nie zastanawia się za bardzo nad formą i nad tym, jak to wszystko leży w przestrzeni. Powodzenia - no i witamy na forum ;)
  15. Siema :D Kojarzę Cię nawet z fejsbukowych grupek i konkursu asusa. Jak wcześniej zostało wspomniane palety kolorów są naprawdę świetnie dobrane. Sama profesjonalistą nie jestem i staż tabletowy mam ponad 2 razy mniejszy, ale myślę, że mogę się wypowiedzieć ;) W Twoich pracach strasznie dużo rzuca się w oczy - wszędzie jest pełno detalu. Ma to swój urok, bo wszystko jest odpicowane - na przykład jak w pracy z rycerzem w lesie (chyba moja ulubiona z Twoich, choć kosiarz też kosi). Detal jest dla mnie zajebisty, ale tylko w kluczowych elementach ilustracji. Postarałabym się najwięcej detalu dać przy punkcie uwagi, focal pointcie, a najmniej gdzies w tle. Wraz z coraz większą perspektywą atmosferyczną zanika poziom detalu. Kolejna rzecz jaka rzuciła mi się w oczy to schematyczność. Nie wiem czy to efekt zamierzony, ale - jakby to ująć - elementy bardzo się powtarzają. Na przykład jak w 2,3,5 pracy. Robisz takie "tunele" (częsty element w twoich pracach jeśli chodzi o jaskinie). W 2 pracy sprawia to, że kompozycja jest lekko nudna, a przez poziom detalu nie wiadomo za bardzo gdzie zawiesić oko (jest co prawda na czym, ale myślę, że może to robić problemy przy np. storytellingu). Krótko mówiąc kompozycja i powstrzymywanie się od "dziubdziania" (też mam z tym problem, ale chcę pomóc komuś z tego wyjść! :D). Choć widzę po Twoich pracach, jeśli są chronologiczne, że masz z tym progress, bo w dwóch landscape'ach na koniec kompozycje są o wiele ciekawsze i nie takie symetryczne jak na początku. Ciśnij! :D
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy