MariuszK Napisano 26 Styczeń 2018 Napisano 26 Styczeń 2018 (edytowane) Model samochodu i otoczenia: Blender Render: Cycles [ATTACH=CONFIG]104731[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104732[/ATTACH] Edytowane 27 Styczeń 2018 przez MariuszK
t0m3k Napisano 26 Styczeń 2018 Napisano 26 Styczeń 2018 naprawde?... finished?... zaloz watek w W.I.P.'ie i usun ten... miniturka wyglada najlepiej z tego wszystkiego...
MariuszK Napisano 26 Styczeń 2018 Autor Napisano 26 Styczeń 2018 Proszę o konkrety, bo nie wiem co jest w tej pracy nie tak aby uznać ją za ukończoną
Akierek Napisano 26 Styczeń 2018 Napisano 26 Styczeń 2018 Sluchaj wiele rzeczy jest zle. Ja bym przeniosl do wipa. Ale wymienmy te najgorsze bledy: - kontrast, wyglada jak jak slabo nasycony obrazek z jakiejs gry - 2, sam model samochodu nie przypomina niestety tego z rzeczywistosci( i nie mowie tu o kolorze lakieru), - nastepnie, no otoczenie, byloby fajne bo pomysl jest fajny, ale popatrz na trawe, nie ma tu roznorodnosci i ogolnie wzoruj sie na refkach, bo one oddaje calosc pracy potem, Na koncu chcialbym dodac ze nie jestem jakims tam ekspertem, ale troche juz sie siedzi w grafice i sie widzi niektore bledy. Tak czy owak oddalbym prace do wipa i tam po malu ja dokonczyl. Pozdro i Powodzenia
Pawlito Napisano 26 Styczeń 2018 Napisano 26 Styczeń 2018 (edytowane) Mdłe kolory, potrzeba postpro. Plastiki i opony za ciemne. Kadr nieciekawy jak z otomoto. Model auta ładny. edit: wystrzegaj się 100% czerni w materiałach bo takie kolory b. rzadko występują. raczej ciemny szary zamiast. chodzi mi o opony. może nie używasz ale tak wygląda. Edytowane 26 Styczeń 2018 przez Pawlito
Loozack Napisano 27 Styczeń 2018 Napisano 27 Styczeń 2018 Jeśli to jeden z Twoich pierwszych modeli to nie jest źle, ba, w porównaniu z tym co ja robiłem na początku to jest bardzo dobrze ;) Nie wspomniałeś o tym, więc nie dostałeś taryfy ulgowej w komentarzach :D Ale nie zniechęcaj się, doświadczenie i wyczucie estetyki czy proporcji przyjdzie z czasem, póki co widzę tu całkiem niezły modelik i zabawę z rozsianiem trawki. Może już znasz, ale polecam stronę https://www.blenderguru.com/ gdzie gość ma naprawdę dobre tutoriale. Ogólnie to proponuję, żebyś każdą pracę rozbijał na czynniki pierwsze, szczególnie w czasie, gdy jeszcze masz sporo do nauczenia. Mam na myśli, żebyś w tym przypadku na przykład stworzył oddzielną scenkę i korzystając z tutoriali do Cycles stworzył wiarygodnie wyglądające oświetlenie szarej sfery na szarej podłodze, coś maksymalnie prostego, przynajmniej pozornie, ale takiego, co pozwoli Ci skupić się na jak najmniejszej ilości zagadnień na raz. Później, jako że masz model auta, poszukałbym tutoriali do lakieru samochodowego (carpaint) i spróbował go dodać do wspomnianej sfery. Materiałem opon aż tak bym się na początku nie przejmował, bo najwięksi wymiatacze mają z nim problem, ale na pewno warto posłuchać kolegi, który odradza używania skrajnych wartości kolorów, które nigdy nie występują w przyrodzie, podobnie z saturacją, która nigdy nie będzie stuprocentowa. Na koniec zostawiłbym dodanie do tak prostej scenki trawy i kolejne testy, aż do momentu, kiedy będzie wyglądała wiarygodnie. I na koniec ważna rzecz... nigdy nie jest za dużo referencji :D Poszukaj na necie dobrych zdjęć choćby trawy w różnych wersjach, tj. ujęcia makro, na pojedyncze źdźbła, na małe kępki, aż do ujęć większych obszarów. Zobacz co sprawia, że wygląda prawdziwie i próbuj, próbuj, a przede wszystkim się nie zniechęcaj, bo nikt się tu nie nauczył robić super renderów w miesiąc :) Pozdrawiam.
MariuszK Napisano 27 Styczeń 2018 Autor Napisano 27 Styczeń 2018 Dzięki za komentarze. W miarę wolnego czasu postaram się coś poprawić a już na pewno wykorzystam je w kolejnych pracach. Na razie poprawiłem balans bieli bo faktycznie kontrast był kiepski. Jest to moja pierwsza próba wymodelowania samochodu.
polka dot Napisano 27 Styczeń 2018 Napisano 27 Styczeń 2018 model samochodu jest dobry! proporcje ma zachowane, widać tylko brak doświadczenia przy detalu ale to przyjdzie z czasem. podoba mi się, że na odbiciach widać, jak zachowałeś ciągłość powierzchni nawet na krzywiznach. tylko ta prezentacja niestety psuje odbiór. jeśli chciałeś zaprezentować model, zrzuty ekranu z maxa, z szarym materiałem i postawowym oświetleniem zdałyby egzamin. (model jest super, ale rendery kiepskie). koniecznie zmień ogniskową kamery na szerszą żeby nie zniekształcać bryły auta. poczytaj o kompozycji, kadrowaniu i teorii kolorów - mieszanie czerwieni, jaskrawej zieleni i błękitu nie jest dobrym pomysłem. tutaj kilka linków dla Ciebie, może się zainspirujesz: https://www.sketchbook.com/blog/tone-before-color-light-in-dark/ https://petapixel.com/2016/09/14/20-composition-techniques-will-improve-photos/
Rekomendowane odpowiedzi