Skocz do zawartości

Już 20 czerwca 2025 na ekranach kin zadebiutuje nowa animacja od Disneya i Pixara – „Elio”.

To opowieść o 11-letnim Elio, marzycielu z obsesją na punkcie kosmosu, który pragnie... zostać porwany przez obcych! Jego przygoda rozpoczyna się, gdy faktycznie zostaje zabrany do Communiverse – międzygalaktycznej organizacji, w której przypadkowo zostaje uznany za lidera Ziemi. Teraz Elio musi odnaleźć się wśród niezwykłych istot i odkryć swoje prawdziwe miejsce we wszechświecie.

🎤 Obsada głosowa:
🔹 Yonas Kibreab – Elio
🔹 Zoe Saldaña – ciocia Olga
🔹 Remy Edgerly – Glordon
🔹 Brad Garrett – Lord Grigon
🔹 Jameela Jamil – Ambasador Questa
🔹 Shirley Henderson – OOOOO

Za reżyserię odpowiadają Madeline Sharafian, Domee Shi i Adrian Molina, a produkcją zajęła się Mary Alice Drumm („Coco”).

Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

Nezumi

Members
Napisano

Juz sie zmienilem w 100% w starego zgreda bo nie widze NIC w tym ciekawego, fajnego, smiesznego... Nastepny film z tasmociagu.

Brakuje mi tylko scen jak najpierw sie nasmiewaja z niego w szkole a potem ci sami co sie nasmiewali boja sie ufoka. I ten tam dzieciak pojawia sie, wita sie z ufokiem i wszyscy rozdziawiaja japy jaki to on odwazny i wspanialy ze ma kumpla z innej planety. I juz nikt go w szkole nie meczy tylko jest traktowany z najwyzszym uznaniem. Ufok odlatuje na swoja planete ale dzieciak zostaje bo "odkryl siebie" i juz wie ze jego miejsce jest na Ziemi. Na koncu spoglada w niebo i jedna z gwiazd rozjasnia sie bardziej a on sie usmiecha i wraca do wesolej zabawy ze swoimi nowymi przyjaciolmi. Koooonieeeec.

kengi

Members
Napisano

Chyba nawet tego trailera nie obejrze... też jestem stary.

Destroyer

Members
Napisano

Ja przeskoczyłem kilak razy po trailerze i mi wystarczy :) @Nezumi może mieć rację ale nawet mnie nie obchodzi jaka jest tam fabuła choć jeszcze z dekadę temu oglądałem wszystkie 3d filmy lub choc trailery żeby grafikę zobaczyć ale już dawno się przejadło i spowszedniało jak marvel z taśmociągu.

Co do samej bajki to tak jak rajtuzy dla dzieci nawet powinny już nam nie pasować :D

blood_brother

Members
Napisano

Z jednej strony fajnie, że Pixar próbuje się oprzeć modzie na sequele i rebooty, ale jakoś tak mam wrażenie, że to wszystko już było. I stylistyka jakaś taka coraz mniej spójna u Pixara, imo, taki trochę miszmasz w ich kilku ostatnich filmach wyczuwam. Nie jest to już ta spójność świata z Aut, Toy Story, czy innych Potworów i Spółków...

Mortom

Members
Napisano (edytowane)

PIXAR chyba nie umi już w histroię. Chyba też stali się niewolnikami wykreowanego przez siebie stylu.

Dla porównania:
https://www.youtube.com/watch?v=g4Hbz2jLxvQ

Patrzę na spidermenowy trailer i mam ochotę to zobaczyć... patrze na PIXARowego i widzę jakieś obrazki :|
"Daleko" zaszli w tym PIXArze... od tego co kiedyś prezentowali. Znaczy technicznie nadal super... ale widząc kolejny ich film, z tyłu głowy mam czy ja już tego nie widziałem?
Albo jestem stary i ta stylistyka i historia to nie dla tetryków :P

Edytowane przez Mortom

Destroyer

Members
Napisano

Tak pixar kelpie w koło wojtek to samo z tego samego wzorca a ile można patrzeć na to samo?

Rafal Wojtunik

Members
Napisano

Jest spoko. Milutkie.
Propsy już za to, że nie jest to sequel, remake ani remake sequela.

Oldman

Members
Napisano

W dniu 24.03.2025 o 10:58, Mortom napisał(a):

PIXAR chyba nie umi już w histroię. Chyba też stali się niewolnikami wykreowanego przez siebie stylu.

Dla porównania:
https://www.youtube.com/watch?v=g4Hbz2jLxvQ

Patrzę na spidermenowy trailer i mam ochotę to zobaczyć... patrze na PIXARowego i widzę jakieś obrazki :|
"Daleko" zaszli w tym PIXArze... od tego co kiedyś prezentowali. Znaczy technicznie nadal super... ale widząc kolejny ich film, z tyłu głowy mam czy ja już tego nie widziałem?
Albo jestem stary i ta stylistyka i historia to nie dla tetryków :P

mnie osobiscie ten spidermen wymęczył strasznie, nic ciekawego nie widzialem w tej opowiesci a sam motyw multiversum i skakania po róznych versach w których mamy roznych spidermanów wydaje mi sie równie męczący jak bulletime w kolejny filmach po matrixie. Dodatkowo nie rozumiem tej durnej mody na zmniejszanie ilosci klatek (chodzi mi np o te sceny "akcji " które przez zastowany zabieg "klatkowania" są jeszcze bardziej męczące w odbiorze) jako ktos nie do konca rozumiał co mam na mysli to mała sciągawka:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Standardowa liczba klatek: Filmy animowane zazwyczaj są wyświetlane z prędkością 24 klatek na sekundę (fps).

  • Animacja „on ones”: Każda z 24 klatek ma osobną, unikalną pozycję postaci – bardzo płynna animacja.

  • Animacja „on twos”: Jedna pozycja postaci utrzymuje się przez 2 klatki – faktycznie 12 pozycji ruchu na sekundę – mniej płynna, bardziej „ręcznie rysowana” estetyka.

  • Animacja „on threes” i dalej: Jeszcze mniej klatek na sekundę – bardziej stylizowana, „zgrzytliwa” animacja.


Jak użyto tej techniki w „Spider-Man: Poprzez multiwersum”?

Film słynie z bardzo świadomego, stylizowanego użycia klatkowania, które nie tylko wpływa na styl wizualny, ale też podkreśla cechy bohaterów i światów. Przykłady:

  • Miles Morales – w pierwszym filmie (Spider-Man: Uniwersum) był często animowany „on twos”, a potem, gdy nabierał pewności siebie, zaczęto go animować „on ones”. To wizualna metafora jego rozwoju jako bohatera.

  • Hobart „Hobie” Brown / Spider-Punk – jego styl to mieszanka różnych mediów: kolaż, zine’y punkowe, animacja „on threes” lub jeszcze mniej, zmieniana dynamicznie – totalna ekspresja chaosu i nonkonformizmu.

  • Gwen Stacy – otoczenie zmienia kolory i intensywność w zależności od emocji, a jej animacja też jest zmienna, bardziej malarska, często stylizowana na akwarele i „on twos”.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności