boreq
Members-
Liczba zawartości
24 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Miasto (opcjonalne)
-
Miasto
Warsaw
boreq's Achievements
Newbie (1/14)
33
Reputacja
-
Doczekać również nie mogę się Ja!
-
Natron - program do kompozycji opartegy na nodach (open-source)
boreq odpowiedział adek → na temat → Aktualności (mam newsa)
Mało stabilne na razie. Kila razy mi się wywalił na prostej zabawie z 80gb plikiem, ale wydaje mi się że właśnie te same skróty i podobny interfejs jest siłą tego programu. Siadasz i pracujesz. Poza tym porównując ceny( nuke 3026 euro / nuke x 5849 euro) Nie mam żadnych pytań. Poprawią stabilność to będzie dobrze. -
Co do pracy na UVkami to narzędzia są już trochę podstarzałe, ale bardzo wygodnie się na tym pracuje, moim zdaniem. Czekamy na zapowiedź R16. Ciekaw jestem co dodadzą/ poprawią w tym roku.
-
Co do smoothing group to ja mam taki patent że zaznaczasz edge klikasz break phong group i masz bardzo podobny efekt taki jak w maksie.
-
Chodzi tu oto że Cinema4d zwalnia gdy w scenie jest duuużo elementów. Lepiej sobie radzi gdy jest ich mniej, ale za to z większą ilością poligonów. Dodatkowo dochodzi do tego że w menadżerze obiektów, jak masz obiekty w NULL`ach i te obiekty w innych NULL`ach Ciężko czasem we viewporcie coś zaznaczyć, tak jak i przewijać menadżer obiektów. Jednak, chwilę bawiłem się w mayi, softimage, max, modo i bledner i taka jest po prostu specyfika listy obiektów w jednym rzędzie. Więc oceniam że zawsze i wszędzie jak ma się dużo obiektów praca z tym jest zawsze upierdliwa. Dodatkowo cienema ma tzw Layers, dzięki którym możesz przypisać obiekty do warstw wyświetlania. Baaardzo przyspiesza to pracę i przyspiesza viewport. Polecam obejrzeć Cinema4d NAB Rewind 2014 jak sobie z dużymi projektami radzą profesjonaliści. I nie chodzi tu o rodzaj pracy tylko jak tą pracę sobie porządkują. Cinema4d przez swoją architekturę po prostu bardziej wymaga porządku w scenie. Generalnie soft polecam. Dobrze zaprojektowany i jednak co roku dodają różne ciekawostki. Nie zawsze poprawiają stare, ale jak to się mówi skupiajmy się na zaletach a nie wadach:)
-
Tworzysz nowy materiał. Uaktywniasz kanał Environment całą resztę wyłączasz. Dla lepszego efektu w zakładce editor ustawiasz rozdzielczość na 2048x2048 Do kanału "Environment" wgrywasz dowolną mapę sferyczną z rozszerzeniem .hdr Np z ze strony OpenfootageNET. i narzucasz globalnie na null`a w którym masz elementy modelu. Lub na model bezpośrednio. Pozdrawiam.
-
Ile zarabia Grafik 3D (Gamedev, freelancer i wszystko inne)
boreq odpowiedział Fadzu → na temat → Wolne dyskusje
@mallow Od tego roku, można dobrowolnie ubezpieczyć się emerytalnie. Nie trzeba mieć działalności. Co więcej składkę można odliczyć w picie, poza tym, sam wybierasz od jakiej podstawy płacisz składkę, minimum to 1600 zł. -
No to właśnie zobacz. jak masz te tekstury wczytane w fusion to na te tekstury załączasz filtr projektor i tam wybierasz że tekstura a i b mają mieć uv map a do przeniku gradientu ma mieć takie jak w maksie np. flat Chcesz osiągnąć taki efekt jak na tym drzewku tak? Możesz przesłać ten plik?
-
No to skoro unwrapem to cinema spokojnie powinna z czytać tego unwrapa z modelu bez problemu. To jakiś fbx zgadza się?
-
Finalnie chcesz przenikać dwie różne tekstury gradientem? Można użyć shadera Fusion W blend channel Wczytujesz teksturę "A" w base channel Wczytujesz teksturę "B" zaznaczasz Use Mask i w Mask Channel wczytujesz sobie gradient Na wczytane już tekstury lub gradient Możesz "narzucić" shader "projector" który overriduje pierwotne mapowanie czyli Możesz mieć teksturę po uv mapie a gradient po dowolnym mapowaniu jaki Chcesz.
-
Multipass -> Atmosphere lub/i Atmosphere (Multiply)
-
Aby poprawnie przeprowadzić wypiekanie siatka UV musi być prawidłowa. Ile materiałów ma dany obiekt? jakie mapowanie? czy możesz przesłać fragment sceny do wglądu?
-
Przesłany film nie działa. Na świeżym projekcie, po stworzeniu dowolnego obiektu dzieje się to samo? Wchodząc w edit - preferences - masz na dole guzik który przenosi cię do twoich preferencji. Skasuj zawartość, katalogu. w tym momencie, program po włączeniu będzie działał na "ustawieniach fabrycznych"