Bardzo źle nie jest. Zauważ że zaznaczone punkty są daleko od źródła światła, więc normalną koleją rzeczy będzie tam ciemniej niż przy oknie. Poza tym efekt jaki chcesz osiągnąć może to być wynik grzebania w Photoshopie. Spróbuj jednak z ustawieniami GI
Proporcje fakt leżą, a właściwie wiszą. Najbardziej jednak drażni mnie podłoga. Jak zauważył poprzednik mniejszy bump i reflect. Poza tym nie wiadomo skąd pada światło. Przedmioty są płaskie przez to. Rozumiem że z okien i wykuszy ale trzeba by zróżnicować. Wstawianie gotowców typu czajnik itp chyba dobrze nie robi ogólnemu wrażeniu. Trzeba to jednak pewnie traktować jako naukę światła? modelowania?
Ja interiory najczęściej świecę daylight system-em + mr Sky Portal w oknach. To daje dość dużą kontrolę światła i efekty zadowalające jeśli chcesz uzyskać oświetlenie przypominające naturalne.
Też nie jestem specjalistą i też się wciąż uczę. Napiszę jednak co mnie razi:
coś z proporcjami między stolikiem a zestawem kanapa/fotele. Pejzaż za oknem - wygląda jak płaski obrazek. Może przepal go trochę. Czym świeciłeś scenę?
Samą teksturą tego nie zrobisz. Materiał to też zdolność dobijania światła, otoczenia, nierówności na nim.
Musisz przyjrzeć się jakimś zdjęciom oryginalnych mieczy i luf i na podstawie tego spróbować uzyskać podobny efekt.Tyle mogę pomóc.
Czy korzystasz z jakiś domyślnych parametrów w Mentalu? Spróbuj zwiększyć antaliasing, ewentualnie rozdzielczość obrazka. może przy wyższych ustawieniach problem zniknie.
W samym rogu sufitu robi Ci się dziwne światło. Jakby było tam dodatkowe źródło światła lub dziura.
Podejrzewam że ta krawędź bardziej pionowa też będzie później chamferowana. Może kiedy zaznaczasz krawędzie zaznacz również tę. Wtedy jest szansa że w miejscu gdzie pojawił się trójkąt będzie czworobok. Zresztą najważniejszy jest efekt końcowy. Jeśli po mesh smooth jest ok to co się przejmujesz że są trójkąty ;)
Gorzej jak masz w modelu mesh smooth lub co insze. Wtedy chyba sposób podany przez Blejsoid nie wystarczy.
Pozostaje złączyć model, później weld itp. . Dopiero później uvw unwrap
Bardzo fajny model budynku. Otoczenie moim zdaniem też OK. Jedyne co mnie drażni to te odbicia w oknach. Sprawiają wrażenie jak się na nie patrzy że budynek to ściana a przez okna widać co jest o drugiej stronie :)
Wydaje mi się że wystarczy zaznaczyć odp. poligony czy krawędzie i z tak zaznaczonymi zastosować MS. Co do grupowania - myslę że ma np. w animacji. W renderingu raczej nie.
Jak już będziesz miał wymodelowaną piłkę to chyba najlepiej użyć modyfikatora FFD. Jednak to chyba nie wystarczy. Trzeba bedzie dodać edge aby uzyskać efekty pogniecenia. Co do materiałów to zależy przez co renderujesz czy przez Mental Ray'a czy V-ray'a a może przez coś innego. Masz referkę czyli fotkę którą dołączyłeś. Jeśli chcesz uzyskać taki sam efekt to przy modyfikacji materiału przyglądaj się referce.
mirach - to nie to. wtdy pokazałby się napis user albo co inszego. Pewnie jest tak jak pisał Quadysz
Quadysz - gówienka nie irytują. Możliwe że przez przypadek tak właśnie było. Jak wrócić do normalnego widoku z góry?