Jump to content

szymonique

Members
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About szymonique

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hej, w jakim programie to robisz? Ja miałam podobny problem z retargetowaniem w Motion Builderze, z tym że korzystałam z nagrania z Mixamo. Nie mam pojęcia, czy na coś Ci się to przyda, ale w moim przypadku pomogło rozwiązane z forum: https://imgur.com/uLmWdw7
  2. To się chyba po prostu zdarza – też kilka razy miałam niespodzianki na ukrytych elementach, co zrobisz :d lepiej teraz, niż w renderze...
  3. Sprawdzałeś, czy na kościach nie ma jakiejś animacji?
  4. Próbowałeś tego: https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/troubleshooting/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/3ds-Max-Timeline-and-Track-Bar-are-missing-from-default-UI.html ?
  5. Wracam i są nowe rzeczy: synsketch: https://syncsketch.com/playground/61618c28ce77489191bbc0282dfd72c6#515761 i jeszcze breakdown: Dobrego dnia!
  6. Hej hej, mam problem z jednym kontrolerem riga, który przestał działać – rotuje się sam kontroler, bez geometrii (tak jak na obrazku). Konkretnie jest to końcówka palca w Stewarcie. Może ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym i ma pomysł jak to naprawić. Wszystkie pozostałe kontrolery działają normalnie, ten jeden aż do tej pory też nie sprawiał problemów. W channel boxie pojawiają się wartości, ale nie ma ich na geometrii. Po wyrenderowaniu też nie. Próbowałam już restartowania programu, odświeżania riga, usuwania animacji na nim, wyłączania atoolsa (który czasem powodował u mnie bugi). I szczerze mówiąc nie mam pojęcia, co jeszcze można zrobić. Ktokolwiek? https://ibb.co/gob6we
  7. Dzięki za kolejną super kompleksową korektę! Z tym początkiem była trochę batalia, to fakt. Z każdym skończonym ćwiczenie mam jakieś inne już trwające, i tak w kółko, więc nie wiem kiedy uda mi się wrócić do poprzednich i je poprawić, ale biorę sobie do serca i staram się myśleć o tym co tu słyszę z każdym kolejnym ćwiczeniem. Na przykład ta "pierdoła" z symetrią stóp - serio dobrze, że piszesz takie rzeczy :) w najbliższym czasie mam przymusową przerwę od animacji, a potem cisnę. Dzięki raz jeszcze!
  8. Hej Blaza! super, że robisz te bryłki, serio. Ja się absolutnie zgadzam z radami Sebastiana, a ze swojej strony mogę Ci polecić, to co mnie samej polecali inni przed egzaminami na architekturę. generalnie na bieżąco robić sześcian - mnie uczono wykreślać na walcu, ale sposobów jest dużo, ważne żeby zrozumieć jak on działa - jak wpisać w niego koło, jak zrobić drugi taki sam, stojący na nim, jak obrócić go o 90 stopni. To może być żmudne, ale jak się wyćwiczysz w sześcianie, to z niego stworzysz wszystko inne. Dobrze też tworzyć sobie kompozycje własne z bryłek geometrycznych (jak rozumiesz sześcian w perspektywie, to nie powinno być problemu). Tak jak pisał Sebastian, narysuj sobie linię horyzontu, eksperymentuj z położeniem brył - jeżeli coś będzie na górze to bardziej widoczny będzie dół, jeżeli będzie "dalej" to będzie mniejsze, w zależności od tego gdzie ustawisz punkty zbiegu, tym może być bardziej zdeformowane itd. Fajnym sposobem na wyłapywanie takich błędów konstrukcyjnych jest też obracanie pracy - spójrz na nią czasem do-góry-nogami, często widzi się więcej błędów. I oczywiście żadnych linijek - odręczna prosta kreska. Przesyłam Ci kilka obrazków - jest tam pare ćwiczeń z książki Podstawy Rysunku Architektonicznego - takich na przestrzeń i na elipsy. te pierwsze szkice, to taki bardzo konstrukcyjny sposób rysowania sześcianu, take it or leave it, mnie pomógł :) Zaczyna się narysowania kwadratu, na górze rysujemy jedną elipsę, na dolę drugą (większą - jeżeli sytuacja jest taka jak na tych skeczach), tak aby powstał nam w ten sposób walec, potem ustalamy punkt zbiegu, który przetnie nam walec na pół, tworząc płaszczyznę, w którą wpisujemy elipsę i i tak dalej, ale nie zanudzam - jest na rysunkach. https://imgur.com/a/emLyDoK Tu masz jeszcze kilka przykładów bryłek z wyobraźni zrobionych z szescianów: http://kurs-rysunku-architektura-gliwice-katowice.pl/foto/akt_14/max/2356_m%C5%82ouffo_118.jpg http://kurs-rysunku-architektura-gliwice-katowice.pl/foto/akt_14/max/307_nadwape_2013_120.jpg http://kurs-rysunku-architektura-gliwice-katowice.pl/foto/akt_14/max/2264_str2.jpg Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam :)
  9. Ja się tylko zastanawiam, czy akcja dzieje się w Polsce - jeżeli nie, to znaki drogowe i przystankowe za bardzo przykuły moją uwagę
  10. Ahoj! podrzucam dalsze próby: jeżeli ktoś ma ochotę porysować, zapraszam: https://syncsketch.com/playground/115a3b740f90417a890a28cae9a94ccd#487067 i jeszcze podział na etapy: Standardowo, pięknego dnia wszystkim!
  11. Dzięki chłopaki! Na razie robię dalsze ćwiczenia, ale jak skończę to rozgrzebię jeszcze tego pusza i poeksperymentuję z każdą jedną waszą korektą!
  12. O kurcze, na tej 57 rzeczywiście zgubiłam balans. Dobra uwaga! Zgadzam się z przesunięciem skrzyni - przyznaję, że trochę się zmieniało wraz rozwojem tej animacji. Jeszcze nie do końca ogarniam pracę z Ik... Właśnie też przeglądałam internetowe refki, ale ostatecznie nakręciłam własną, a że w wolnych od animacji chwilach próbuję zrobić szpagat, to chyba stąd taki wykrok. Z tymi rękami, to od początku uznałam, że będą prowadziły, dlatego startują tak wcześnie (to źle?). Po pierwszym pchnięciu - tak od 44 klatki - kiedy biodra idą do góry, zdecydowałam że podnosząc się do góry opiera swój ciężar na skrzyni (trochę jakby się od niej odpycha, żeby się wyprostować), dlatego box też powinien się poruszyć. Oczywiście nie sugerowałam się referencją 1:1, ale akurat to zaobserwowałam i chciałam taki ruch zachować. Zakładam, że trochę nie wyszło, skoro jednak skupia uwagę. Następnym razem lepiej przyaktorzę :D lukasz3467 przesyłam Ci wirtualne piwo za te wszystkie korekty!
  13. Jest i następne ćwiczenie: https://syncsketch.com/playground/36ee2f242c8f437da6b676168535a5e5#477020 Wspaniałego wieczoru wszystkim!
  14. Hej hej, jakby co, to nie pytałam, żeby otrzymać przepis na rytm idealny (słowo!). Chodziło mi raczej o to, czy są jakieś zasady/do's and donts', odpowiedni workflow, ewentualnie jak różne rodzaje rytmów i bitów wpływają na odbiór. Chyba po prostu lubię mieć teoretyczny background. Ale widzę, że trzeba pilnowąć, żeby rytm nie był zbyt nudny i, tak jak mówisz, eksperymentować. W każdym razie dzięki za materiały, a coaching na tym etapie zawsze dobra opcja :) Jeszcze tak w ramach ciekawostki, narzędzie do timingu, jeżeli ktoś lubi testować takie rzeczy: http://morganloomis.com/tool/ml_stopwatch/
  15. Korzystając z faktu, że w tej zakładce jest najwięcej animatorów - mam do Was pytanie: może macie do polecenia jakieś warte uwagi materiały - tutoriale, książki, artykuły, cokolwiek - na temat rytmu w animacji. Może nawet rytmu ogólnie, ale dla osoby bez wykształcenia muzycznego. Niby wiem, że rytm nie ma być równy itd, ale ciężko mi go jakkolwiek świadomie zaplanować... Niewiele udało mi się znaleźć, a konkretnie tyle: http://blog.navone.org/2009/09/rhyth...xture.html?m=1 https://www.animatorisland.com/anima...v=9b7d173b068d Jak zwykle, będę Wam bardzo wdzięczna!
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy