Jump to content

Recommended Posts

Witam

W temacie będę umieszczał moje concept arty. Ciągle doskonale swój warsztat dlatego liczę na jakieś porady i konstruktywną krytykę.

 

Portrety:

onijpg_qrqrqxn.jpg

maskjpg_qpwhaxs.jpg

4jpg_qxreqan.jpg

 

Środowisko:

kuzniajpg_aqsewsa.jpg

 

Bronie:

10jpg_qherqsq.jpg

13jpg_qrrahxn.jpg

14jpg_qrsspxw.jpg

 

Postacie:

vayaronjp_qraswxh.jpg

szczjpg_qhpwxnx.jpg

smok2ajpg_qxnnhxh.jpg

 

Oczywiście jest tego dużo więcej, ale wybrałem te które moim zdaniem jakoś się prezentują.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej! Będę pisał wprost, nie żeby Cię zniechęcać, tylko po prostu owijanie w bawełnę nic Ci nie da :)

 

Jeśli miałbym dać Ci jakieś ogólne rady, to zabrałbym się na Twoim miejscu za podstawy, bo kuleją. Wszystko jest bardzo płaskie, perspektywy brak, światło to taki pillow shading i przez to Twoje prace wyglądają jak wycinanki z papieru, a nie obiekty, które mają objętość. Zostawiłbym póki co design i concept i wziął się po prostu za klasyczny rysunek, bo co Ci po dobrym pomyśle na postać jak nie będziesz w stanie tego pomysłu narysować?:)

 

Zacznij od rysowania prostych brył - sześcian, walec, kula, a to będzie wymagało poznania perspektywy. Polecam Ci książkę How to Draw Scotta Robertsona albo Framed Perspective 1 Marcosa Mateu-Mestre. Książek o perspektywie jest masa, większość tych dobrych ma to samo w środku i tak :) Ustaw sobie martwe natury i staraj się narysować je najpierw jako proste bryły w perspektywie - kubek to walec, jabłko to kula etc. a potem trochę modyfikuj, żeby bardziej przypominały to co rysujesz. Rysowanie często sprowadza się właśnie do tego - prosta bryła, poprzycinana trochę i z dodanymi detalami.

 

Światło to inna bajka, najpierw zaznajomiłbym się z bryłami. Łatwiej zrozumieć jak światło ma się rozchodzić na walcu jak umiesz narysować walec :) Ale dobre książki to How to Render Scotta Robertsona i jego DVD o świetle (nie pamiętam tytułów, ale z Gnomon w każdym razie). Fajna jest też książka Zasady rysunku realistycznego.

 

Odstaw PS, weź ołówek i kartkę i rysuj tradycyjnie, szybciej się nauczysz bo nie będziesz mógł wiecznie wszystkiego poprawiać, a przestawienie się z tradycyjnych mediów na digital jest dużo, dużo prostsze niż z digitalu na tradycyjne.

 

Nie poddawaj się a będzie dobrze:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za komentarz, wracam do ołówka. Nie sądziłem że jest taka lipa, ale pocieszające jest to że 2 lata temu było o wiele gorzej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z racji tego że skończyły mi się kartki, to skrobnąłem taką panią na kompie.

 

panijpg_qnhxhsq.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zostaw te twarze/głowy z wyobraźni. Tzn, jeśli to Cię relaksuje to spoko, możesz malować je dalej, ale jednak skupiłbym się na Twoim miejscu na konkretnych ćwiczeniach, o których napisał Ci już SebastianSz. Tylko tak zrobisz postępy, a chyba o to Ci chodzi.

 

Ustaw sobie martwą naturę (zacznij od rzeczy najprostszych, np. jeden sześcian, potem dwa, walec, kula, itd), narysuj ją i wrzucaj, będzie co "krytykować". Do tych tworów z wyobraźni, gdzie zapewne nie użyłeś ani jednej refki nie mamy nawet jak się odnieść.

 

Jak masz możliwość, wrzuć skany/zdjęcia tego co zrobiłeś na papierze.

 

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety albo stety do wszystkich używałem refek, ale to teraz nieważne. Nie mam teraz dostępu do starego szkicownika, ale dzisiaj kupiłem nowy.

Proszę bardzo martwa natura a dokładniej szafka. Wiem że cenie słabe, ale nie lubię ich robić ołówkiem. W PS jest dużo szybciej :|

 

2018-02-0_qnhapps.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, że zrobiłeś taką martwą nature, naprawdę! Cytując klasyka, wincyj k...!

 

Widać po tym rysunku gdzie są problemy i nie chodzi tu wcale o słabe cienie bo to nieistotne. Brak bryły, perspektywy też, rybki zamiast elips, światła też w sumie nie ma. Wejdź sobie na tą stronę: http://drawabox.com/ i przerób ćwiczenia, które tam są.

 

Serio, Twoje problemy są z podstawami, cokolwiek dalej będziesz chciał zrobić to te braki będą Cię ciągnęły w dół cały czas. To tak jakbyś chciał grać w piłkę i zastanawiał się czemu Ci nie idzie, podczas gdy masz wydolność starej babci i dostajesz zadyszki po minucie biegania. Żadne triki Ci nie pomogą w takiej sytuacji, tylko długi, regularny i przemyślany trening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znowu muszę się podpisać pod tym, co napisał SebastianSz. Myślę, że póki co możesz olać cieniowanie i wszelkie detale. Skup się na razie na budowaniu samych kształtów w perspektywie.

 

To jest Twoja martwa rozebrana na czynniki pierwsze.

 

0Ycte0f.jpg

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za porady, biorę się za ćwiczenia.

Wczoraj narysowałem jeszcze taką:

IMG201802_qnhanhh.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie szkice roślin, jest jakaś poprawa? Bez-nazwy_qnwrprs.jpgJeszcze dwa kwiatkikwaiatki2_qnwrpxw.jpg

Edited by Blaza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest to krok w dobrym kierunku :) Szczególnie robale, rośliny trochę płaskie, niestety. Staraj się to jeszcze bardziej uprościć, do dosłownie samych brył, coś takiego:

 

sebastian-szmyd-planar-analysis-2.jpg?1515769539

 

Rób nawet jeszcze prostsze, np. gruszka to tylko stożek z kulą. Takie ręczne low-poly, jak w starych grach 3D :)

 

Oczywiście, jeśli chodzi Ci o przestrzenny rysunek. Warto przy okazji rozwijać znajomość designu, bo bardzo "poprawny", bryłowaty rysunek nie musi wcale być dobry i ciekawy. Pooglądaj sobie bardzo ciekawie sytlizowane prace, jak tutaj:

 

https://www.artstation.com/sidre1

albo tu:

https://www.artstation.com/michalsawtyruk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbardziej podobają mi się rysunki rysowników z Blizzard albo styl taki jak w Warhammer, ewentualnie Wiedźmin i Gwint. Może kiedyś coś podobnego będę rysował.

Na razie mam jeszcze tylko takie robaki.

robakijpg_qnsxpww.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, że kminisz bryłowo, ale pamiętaj, że tam wszędzie powinien gdzieś być horyzont. Linie muszą się w odpowiednim miejscu zbiegać, inaczej będzie koślawe. Poza tym elipsy. Zerknij na to:

 

CqjXK2w.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Blaza! super, że robisz te bryłki, serio. Ja się absolutnie zgadzam z radami Sebastiana, a ze swojej strony mogę Ci polecić, to co mnie samej polecali inni przed egzaminami na architekturę. generalnie na bieżąco robić sześcian - mnie uczono wykreślać na walcu, ale sposobów jest dużo, ważne żeby zrozumieć jak on działa - jak wpisać w niego koło, jak zrobić drugi taki sam, stojący na nim, jak obrócić go o 90 stopni. To może być żmudne, ale jak się wyćwiczysz w sześcianie, to z niego stworzysz wszystko inne. Dobrze też tworzyć sobie kompozycje własne z bryłek geometrycznych (jak rozumiesz sześcian w perspektywie, to nie powinno być problemu). Tak jak pisał Sebastian, narysuj sobie linię horyzontu, eksperymentuj z położeniem brył - jeżeli coś będzie na górze to bardziej widoczny będzie dół, jeżeli będzie "dalej" to będzie mniejsze, w zależności od tego gdzie ustawisz punkty zbiegu, tym może być bardziej zdeformowane itd.

 

Fajnym sposobem na wyłapywanie takich błędów konstrukcyjnych jest też obracanie pracy - spójrz na nią czasem do-góry-nogami, często widzi się więcej błędów. I oczywiście żadnych linijek - odręczna prosta kreska.

 

Przesyłam Ci kilka obrazków - jest tam pare ćwiczeń z książki Podstawy Rysunku Architektonicznego - takich na przestrzeń i na elipsy. te pierwsze szkice, to taki bardzo konstrukcyjny sposób rysowania sześcianu, take it or leave it, mnie pomógł :) Zaczyna się narysowania kwadratu, na górze rysujemy jedną elipsę, na dolę drugą (większą - jeżeli sytuacja jest taka jak na tych skeczach), tak aby powstał nam w ten sposób walec, potem ustalamy punkt zbiegu, który przetnie nam walec na pół, tworząc płaszczyznę, w którą wpisujemy elipsę i i tak dalej, ale nie zanudzam - jest na rysunkach.

https://imgur.com/a/emLyDoK

 

Tu masz jeszcze kilka przykładów bryłek z wyobraźni zrobionych z szescianów:

http://kurs-rysunku-architektura-gliwice-katowice.pl/foto/akt_14/max/2356_m%C5%82ouffo_118.jpg

http://kurs-rysunku-architektura-gliwice-katowice.pl/foto/akt_14/max/307_nadwape_2013_120.jpg

http://kurs-rysunku-architektura-gliwice-katowice.pl/foto/akt_14/max/2264_str2.jpg

 

 

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dalej problemy ze zbiegami. Jak juz rysujesz przy linijce to zbiegi powinny być precyzyjniejsze.

Zobacz jak to tu wygląda:

EnU9qvV.jpg

 

W sumie to chyba żadne linie nie zbiegają się na horyzoncie, a powinny wszystkie. Do tego, ponieważ to są linie równoległe, to wszystkie idace w prawo mają zbiegać się jednym punkcie, wszystkie oddalające się na lewo też muszą zbiec się w jednym miejscu. Inaczej nie są równoległe. Jak rysujesz z ręki to spoko, że nie wszystko trafia ale i tak jest jakiś limit.

 

Druga sprawa to to jak blisko są zbiegi. Im bliżej tym bardziej zaburzona perspektywa bo wychodzisz poza stożek dobrego widzenia (pomyśl sobie o wysokim FOV w grach FPS - przy 160 więcej obejmujesz wzrokiem ale bardziej nienaturalnie rozciągnięty jest obraz). Oczywiście, jak chcesz efekt rybiego oka czy coś to jasne, że zbiegi mogą byc blisko, ale generalnie nie jest to wskazane.

 

sWKB3W3.jpg

 

I tak, wiem, "ale jak ja mam te linie ołówkiem do zbiegu narysowac, skoro te zbiegi wypadają mi 3 metry za kartką, hę?! Gdzie ja taką linijkę znajdę?!" Cóż, zwykle trzeba to na wyczucie zrobić jak rysujesz odręcznie, niestety. Po prostu rysuj je "bardziej równolegle", pod mniejszym kątem do siebie nawzajem :) Ale bez paniki, są metody, żeby geometrycznie wykreślić sobie bardzo odległe zbiegi jeśli bardzo musisz, w książce How to Draw Scotta Robertsona jest to wytłumaczone :) Digitalowo to polecam Lazy Nezumi do Photoshopa albo Clip Studio Paint, tam są layery do perspektywy. Ale lepiej nauczyć się odręcznie, a nie polegać na ułatwieniach, przynajmniej na początku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy