Jump to content

Recommended Posts

Podpisuję się pod NMA, rewelacyjna strona. Jeśli chodzi o perspektywę to wykłady Olsona są super.

 

Offtopic - faktycznie coś ostatnio wielkie ożywienie na forum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie ostatni myślałem żeby pójść na jakiś kurs. Chwilowo nie mogę ale myślę że niedługo powinno się to zmienić.

 

Te są z dzisiaj 2 z linijką i 2 bez

6jpg_qwsxxwh.jpg

7jpg_qwsxxwr.jpg

 

Co do formatu to najlepiej mi się rysuje ba A3, chociaż teraz mam A4 :(

 

W ogóle dzięki wielkie za komentarze i pomoc.

Edited by Blaza

Share this post


Link to post
Share on other sites

zobacz jakie to krzywe wszystko: https://justpaste.it/20etc

 

te od ręki: może zacznij od rysowania szprych rowerowych od środka na zewnątrz. Każda pod nieco innym kątem bez obracania kartki. Podstawowy skill i nauczy oko obserwować kąty przy okazji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Właśnie ostatni myślałem żeby pójść na jakiś kurs. Chwilowo nie mogę ale myślę że niedługo powinno się to zmienić.

 

Co do formatu to najlepiej mi się rysuje ba A3, chociaż teraz mam A4 :(

 

W ogóle dzięki wielkie za komentarze i pomoc.

Ajj olaf był szybszy xD

 

brGxQfw.jpg

 

Tak powinny wyglądac te sześciany wrysowanw w perspektywe która sobie wybrałeś.

 

nie dość że piony lecą to perspektywa jest do minimum 4 różnych punktów, weź rysuj sobie siatki, bo nie radzisz sobie próbując na czuja trafić w zbieg, 50 x 70 ma to do siebie że masz na tyle miejsca że możesz sobie umieścić zbiegi na kartce właśnie, a rysunek nie będzie przy tym mikroskopijny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest lepiej. Co zaskakujące, używasz linijki, a one nadal są koślawe. To pewnie w miejscach, które sobie dociągnąłeś bez linijki. Rzuć na nie okiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie używałem linijki wszystko jest odręcznie. Rysowałem te szprychy jak mówiłeś mam ich kilka stron. Staram się żeby linie były w miarę proste i niektóre faktycznie się udają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest na pewno lepiej. Jak użyjesz linijki, będziesz widział, gdzie jesteś z tygodnia na tydzień.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie używałem linijki wszystko jest odręcznie.

 

Skąd ja to znam? ;D Sam przez lata zbyt mocno zawierzałem swojej wyobraźni i umiejętnościom. Ale progress przyszedł dopiero wtedy, gdy zacząłem świadomie używać narzędzi i korzystać z referencji. Działając w inny sposób sam sobie robisz pod górę i wydłużasz przez to proces nauki. Święty nie jestem, sam długo stawiałem opór takim wpisom, jak ten który własnie tutaj popełniam :P I tak się zastanawiam, czy każdy musi przez to przejść :D

Te sześciany i tak służą wyłącznie temu, abyś zaczął myśleć bardziej przestrzennie i umieszczał te podstawowe bryły w takiej orientacji w przestrzeni jak sobie tylko sobie zechcesz. Tam gdzie potrzeba prostej linii użyj po prostu linijki i nie baw się w kozaka co to proste linie z ręki potrafi rysować. Takie umiejętności w dzisiejszych czasach i tak są już zbędne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i super! O to chodziło :) Tak trzymaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
https://justpaste.it/3runi - jeżeli będziesz tak robił, Twoje oko nigdy nie nauczy się rozpoznawać koślawych kształtów i będziesz cały czas myślał, że jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już rysuje z linijką. Po prostu gdzieś słyszałem żeby rysować wszystko odręcznie, bo wtedy się ręka bardziej ćwiczy no i lepsze i płynniejsze linie potem się rysuje czy jakoś tak. Potem jak je poprawiam miększym ołówkiem to już bez linijki, to chyba nie problem? Jakoś mi tak szybciej i wygodniej.

 

10jpg_qwsseea.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz, każda rada jest dobra jeżeli trafia do odpowiedniej osoby. W swoich szkicach miałeś problem, który widać z zewnątrz ale Ty nie wyłapałeś. A to oznacza, że masz jeszcze za mało wytrenowane oko w kształtach.

 

Możesz także rysować od ręki i później przykładać linijkę, by spostrzegać gdzie jest koślawo. Jakbyś nie robił, pamiętaj, że przede wszystkim oko musi się nauczyć, bo na tej podstawie podejmujesz decyzje czy coś skorygować czy nie. Na cokolwiek byś się nie zdecydował, staraj się sprawdzać to co powstało z linijką i bez, by trenować oko. Za jakiś czas będzie git i ruszysz dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem dlaczego ale nie działają mi te przyciski pod postami "Dzięki" "plus". Wy też tak macie?

 

11jpg_qwsqphx.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

niestety, nie działają te guziki. Zaczyna wyglądać ciekawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popróbuj też z wałkami i stożkami. A potem sześciany w 3- zbiegowej perspektywie. Umieszczaj bryły w tkzw. stożku widzenia. Czyli jak robisz jeden punkt zbiegu to drugi musi być oddalony o jakieś 4- 6 kartek A4- żeby bloki nie były takie strasznie zniekształcone (jak na rysunku nr1). No chyba że będziesz je malował na A4- dużo mniejsze.

Good job!

Share this post


Link to post
Share on other sites

12jpg_qwaphqa.jpg

 

Te dwie mają jeden punk zbiegu poza kartką, także mogą się rozjeżdżać.

13jpg_qwaphqq.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

elipsy będą Ciebie jeszcze jakiś czas męczyć - ciężko tak od ręki. Ale już możesz rzucić okiem na rzeczy sprzed miesiąca - będziesz widział jak krzywe to byo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy