Jump to content

Recommended Posts

Więcej "głów"

glowyjpg_qwwxhsn.jpg

glowy1jpg_qwwxhss.jpg

Pozy:

cialajpg_qwwxhap.jpg

Na wszystko około 10 min.

 

Jeszcze taki pająk

pajjpg_qwwxhah.jpg

I na koniec kotek

kotjpg_qwwxhax.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mysle, ze tu trzeba wrócić jeszcze bardziej. Do malowania brył w ogóle. Są jeszcze koślawe i przekłada się to bardzo na całą resztę.

Wróć do czegoś prostszego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W mojej ocenie, te wszystkie ćwiczenia są, przepraszam za wyrażenie, robione na odpierdziel... A jak prosiłem o sześciany, walce i kulki dokładnie rok temu, tak do dzisiaj ich nie ma. To cię musi jednak chyba bardzo relaksować ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widać duże błędy w proporcjach. Tak jak koledzy mówią, wróć do bardziej podstawowych figur. Wiem, że to boli, ale nie przeskoczysz. Potem zobaczysz ładny progress jak znowu wrócisz do postaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rysowałem sześciany i inne bryły tylko nie wrzucałem ich tutaj, mam ich cały szkicownik :( teraz jak na nie patrze to faktyczne są krzywe. Starałem się robić te lekcje z tej strony po kolei https://drawabox.com/ te późniejsze już wrzucałem. Chyba będę musiał zrobić te dwa challenge na 250 cylindrów i sześcianów. Jeszcze robiłem lekcje z kanału na YT creosfera. Tylko tu jest wszystko tak bardzo matematycznie mierzone, jakoś nie mogę się do tego mierzenia wszystkiego przekonać.

Wracam do mojej ulubionej martwej natury, przedmiotów i innych bibelotów :)

 

W Zbrushu mogę się uczyć modelować anatomie, czy też sobie darować?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W Zbrushu mogę się uczyć modelować anatomie, czy też sobie darować?

Skoncentruj swoje wysiłki na jednej rzeczy. Fakt, że nie dostrzegasz takich błędów będzie ciążył na całej reszcie. Nie musisz się martwić postępem, bo z lepszymi podstawami szybciej dojdziesz do dobrego poziomu niż gdybyś chciał już teraz skakać na anatomię.

 

Może wymyśl sobie ćwiczenia z anatomii, które będą odskocznią od nudnych brył ale może bardziej w kierunku researchu i poznawania układów kostnych i szkieletowych bardziej niż rysowania/modelowania ich na tym etapie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak interesuje cie rysowanie nie trać czasu na zbrusha. Zresztą zbrush to bardziej rysowanie niż modelowanie, więc będzie ci łatwo przenieść potem wiedzę jak by co. Łatwo... łatwiej na pewno ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Celuje w Concep Art, jak się kiedyś nauczę rysować oczywiście :P Zbrush to takie dopełnienie. Najpierw wymyślić i narysować a później wymodelować w 3D, tak sobie to wymyśliłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rysowałem sześciany i inne bryły tylko nie wrzucałem ich tutaj, mam ich cały szkicownik :( teraz jak na nie patrze to faktyczne są krzywe. Starałem się robić te lekcje z tej strony po kolei https://drawabox.com/ te późniejsze już wrzucałem. Chyba będę musiał zrobić te dwa challenge na 250 cylindrów i sześcianów. Jeszcze robiłem lekcje z kanału na YT creosfera. Tylko tu jest wszystko tak bardzo matematycznie mierzone, jakoś nie mogę się do tego mierzenia wszystkiego przekonać.

Wracam do mojej ulubionej martwej natury, przedmiotów i innych bibelotów :)

 

W Zbrushu mogę się uczyć modelować anatomie, czy też sobie darować?

 

A powiedz mi ile masz lat? Bo aż sobie sobie wbiłem na ten kanał na YT żeby zobaczyć cóż oni tam tak mierzą i powiem ci że to co tam jest pokazane to są absolutne podstawy i nie znając ich nie będziesz w stanie dobrze rysować z głowy. A to chyba chcesz robić jeśli planujesz zostać koncepciarzem?

W twoich rysunkach widać że nie zastanawiasz się co rysujesz, niby zaczynasz od jakiś linii konstrukcyjnych ale tylko kilka tych pierwszych a potem próbujesz wrażeniowo wrysować oko czy usta i powstaje taki efekt, zaburzonych proporcji.

 

Są całe system uczące jak konstruować postać z prostych brył, pokazujące jak upraszczać skomplikowane obiekty jak oko itd.

na przykład Hampton, albo reilly method

 

Nauka anatomii czyli działanie mięśni, zrozumienie motoryki ludzkiego ciała powinna przebiegać równocześnie do nauki rysowania postaci

 

Na poprzednich stronach faktycznie rysujesz sitaki, idąc za tym kolesiem z Creosfery, ale potem jakby w każdym rysunku o nich zapominasz i maziasz formy nie związane z wyznaczonymi podziałami, na przykład elipsy powinny być wpisane w płaszczyzny wyznaczone przez zbiegi, nie rysuj na oko bo jeszcze nie potrafisz.

 

No i przestań od razu rysować wszędzie cylindry, które opierasz na źle wrysowanych elipsach, zostań przy prostopadłościanach i nimi zacznij konstruować na przykład człowieka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rysowałem sześciany i inne bryły tylko nie wrzucałem ich tutaj

 

Ale dlaczego? Bo nie ma się czym chwalić, bo to tylko sześcianik, a nie super-duper wymuskana głowa/twarz? To wspaniałe forum jest po to, żeby dostać feedback, na każdym etapie. Im jest ten etap niższy tym łatwiej wprowadzić korektę. Podstawy są trochę jak absolut, pojęcia pierwotne. Koło to koło, kwadrat to kwadrat, jeśli to zniekształcisz, wszystko co na ich bazie stworzysz będzie zniekształcone.

 

Chyba będę musiał zrobić te dwa challenge na 250 cylindrów i sześcianów.

 

Po co od razu 250? Zrób jeden, miej jeden cel. Jeden dobrze zanalizowany i narysowany sześcian jest wart więcej niż milion spartolonych. Oczywiście, za pierwszym razem nie wyjdzie, ale nanoś na niego korekty. Naucz swój mózg poprawnie obserwować. Jeśli zrobisz go źle i to zostawisz, nie wyciągając z tych błędów żadnych wniosków, w kolejnych podejściach będziesz tylko powielał te błędy i przez to wyrabiał złe nawyki. W końcu wyjdzie ci ten sześcian/cylinder jak należy, obróć go trochę i znowu analizuj, rób aż wyjdzie. Jeśli solidnie popracowałeś nad pierwszym, z tym drugim będzie znacznie łatwiej, potem następny i następny, każdy coraz prostszy, bo wiesz o co w tym chodzi. Każdy z nas to przechodził.To nie ilość wykonanych rysunków jest tu nauką, ale właśnie sumienna analiza tego co robisz. Mi na studiach też kazano robić po 50 rysunków na tydzień... I co to dało? Skupiałem się na ilości a nie na jakości. To droga donikąd.

 

Z resztą, po prostu tego spróbuj. Gdy ci wyjdzie coś dobrze, odczujesz taką satysfakcję, że sam będziesz się napędzał do szlifowania swojego warsztatu. Początki są najgorsze. Nie zniechęcaj się. Wyrobienie dobrych nawyków wymaga czasu ale i aktywnego zaangażowania, a nawet sposobu podejścia. Jeden będzie wkurzony, że mu nie wychodzi, inny przekuje tą złość na energię do jeszcze sumienniejszej pracy. Najgorsza jest tu bylejakość, o czym napisałem wyżej. Ja mam np. tak, że po skończeniu jednego arta, biorę się za następny, z tym, że początkowa faza pracy jest zwykle takim badziewiem, że odechciewa mi się dalej tego robić, wtedy zerkam sobie na swoje wcześniej wykonane prace i myślę sobie "Jak dałem radę ostatnim razem to i tu się postaram." I za każdym razem staram się podnosić poprzeczkę coraz wyżej. A kiedyś miałem podejście zupełnie inne : "a co się będę starał... męczę się kilka godzin, a zobaczy to tylko parę osób, ta praca nie jest warta włożonego wysiłku" - w takim błędnym kole można siedzieć do śmierci.

 

Tylko tu jest wszystko tak bardzo matematycznie mierzone, jakoś nie mogę się do tego mierzenia wszystkiego przekonać.

 

No niestety. Żyjemy w świecie, który da się zmierzyć. Ale to przecież bardzo dobrze. Chciałbyś zawsze wszystko robić na oko? Musisz się trzymać ogólno przyjętych zasad, ponieważ rysunek jest formą komunikacji z odbiorcą. Odbiorca wie, że kwadrat to kwadrat a koło to koło. Gdy ty, jako nadawca, zamiast koła podajesz mu elipsę (nie mówię tu teraz o zniekształceniu przez perspektywę), to zaburzasz "język" komunikacji. Musisz poznać język, żeby móc tworzyć później własny "slang", ten "slang" to twój styl, twój indywidualny akcent, coś co będzie cię wyróżniać spośród reszty. To jak próba pisania książek bez znajomości wszystkich liter w alfabecie.

 

W Zbrushu mogę się uczyć modelować anatomie, czy też sobie darować?

 

Daruj. Na to przyjdzie jeszcze czas. Czy wiesz, jak znajomość podstawowych brył geometrycznych upraszcza konstruowanie tych wszystkich rzeczy? Każdy obiekt można rozbić na proste bryły geometryczne. Dobra rozpisałem, się, a miało być tylko "Wrzuć w końcu ten sześcian" xD

Share this post


Link to post
Share on other sites
A powiedz mi ile masz lat? Bo aż sobie sobie wbiłem na ten kanał na YT żeby zobaczyć cóż oni tam tak mierzą i powiem ci że to co tam jest pokazane to są absolutne podstawy i nie znając ich nie będziesz w stanie dobrze rysować z głowy. A to chyba chcesz robić jeśli planujesz zostać koncepciarzem?

 

No niestety dzieckiem już nie jestem, powyżej 20. On an tym kanale rysuje prawie tylko budynki i sam mówi że to jest kurs pod architekturę. Rysowanie ludzi i ogólnej anatomii to oglądam na tym kanale najwięcej https://www.youtube.com/channel/UClM2LuQ1q5WEc23462tQzBg

 

Znalazłem stare sześciany trochę nieczytelne :( Wiem że linie krzywe, ale wszystko staram się z ręki rysować.

5jpg_qwsrsww.jpg

1jpg_qwsrssr.jpg

 

Trochę martwej

2jpg_qwsrswr.jpg

 

Tu z linijką perspektywa żeby nie było że nie wiem o co chodzi

3jpg_qwsrswn.jpg

 

Te są z dzisiaj, trochę się rozjechały. Też z ręki wszystko bez mierzenia.

4jpg_qwsrswe.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Te są z dzisiaj, trochę się rozjechały. Też z ręki wszystko bez mierzenia.

 

Spoko, zacznijmy od nich. Rozjechały się i to bardzo. Teraz narysuj je jak należy "z mierzeniem".

 

Wiesz, można by powiedzieć, że po co rysować takie rzeczy jak mamy dziś programy 3d? A no po to, żebyś przestawił swój sposób widzenia na właściwy. Ty chcesz rysować z ręki, a twój mózg Cię oszukuje, bo to co tobie wydaje się proste, tak naprawdę jest krzywe. Jak opanujesz poprawne rysowanie "z ręki" możesz śmiało używać 3d softu. To tylko narzędzie, które ma przyspieszyć twoją pracę, a nie zupełnie cię wyręczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oj jeszcze długa droga. Ale przynajmniej wiadomo czego brakuje. Zrób sobie kilku tygodnowa sesję z bryłami. Srtaraj się stworzyć jak najlepsze kształty - proste i pasujące do założonej perspektywy. Na razie warto trzymać się sześcianów.

 

- - - Połączono posty - - -

 

przypomniałem sobie ultimate quest: malowanie od ręki szprych rowerowych. Możesz zacząć od środka :D

To da Tobie wyobrażenie o tym jak kontrolujesz to, co chcesz narysować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No niestety dzieckiem już nie jestem, powyżej 20. On an tym kanale rysuje prawie tylko budynki i sam mówi że to jest kurs pod architekturę. Rysowanie ludzi i ogólnej anatomii to oglądam na tym kanale najwięcej

Czyli chcąc być koncepciarzem od postaci próbujesz się uczyć technik od tak zwanego "fine artist"? Zobacz sobie ten kanał gość robi fajne ćwiczenia na zrozumienie perspektywy i rysowanie postaci : https://www.youtube.com/channel/UCI8GDFj5BQCQrSHITFebzkA

 

Kolejna rzecz jest taka że oprócz rysowania anatomicznie poprawny postaci musisz umieć zaprojektować ich ubiór, ekwipunek i tak dalej i tutaj właśnie przyda ci sie wzgardzona tylko do architektury umiejętność mierzenia i dzielenia obiektów w perspektywie, już nie mówiąc o tym że kiedy będziesz rysował jakieś pojazdy czy inne propsy...

 

Po za tym nie rozumiesz co do ciebie mówię, organike najłatwiej się rysuje zamykając ją w prostych bryłach, to że patrzysz na gość który robi kurs pod architekturę to już twój wybór.

Zobacz sobie na przykład Scotta Robertsona.

 

Tu z linijką perspektywa żeby nie było że nie wiem o co chodzi

Nic mi przez ten rysunek sześcianów w perspektywie nie udowodniłeś, nadal podtrzymuje że nie rozumiesz o czym mówię.

 

Mówię o upraszczaniu rzeczywistości przy użyciu prostopadłościanów i cylindrów, ale do tego trzeba wiedzieć jak konstruować elipsy w perspektywie

 

Te są z dzisiaj, trochę się rozjechały. Też z ręki wszystko bez mierzenia.

od ręki też można rysować proste linie, tylko trzeba sie tego nauczyć, nie przemawia do mnie tłumaczenie że krzywo bo od ręki, przyłóż sobie kartkę w pobliżu ołówka i zacznij robić linie wzdłuż niej, od punktu do punktu, nie łam jej na 100 malutkich, obracaj kartkę do góry nogami co jakiś czas, zobaczysz błędy w pionach, a i jeszcze dobrze jest rysować na dużych formatach, optymalnie 50 x 70 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn, ale krytyka odchodzi tutaj :O

 

Ale to prawda, że podstawy się sypią. Kurde, najlepiej to jakbyś miał kogoś kto by Ci po prostu pokazał co i jak, jak na kursach na architekture, przy Tobie by porysował. CHodzi o to, że te linie w sześcianach nigdy nie idą przypadkowo, czy się rysuje je z ręki czy nie, i trzeba trochę teorii kumać, żeby to wyglądało realistycznie. Skup się na teraz na jednym - perspektywa i sześiany w niej. Linia horyzontu, punkty zbiegu, skrót perspektywiczny, stożek dobrego widzenia -> te pojęcia powinieneś bardzo dobrze rozumieć (nie tylko znać).

 

Nie poddawaj się bo tego da się nauczyć tylko to jest zwyczajnie trudne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"jeśli z góry wiesz co zamierzasz zrobić, nie zrobisz tego" - Frank Gehry

 

spróbuj, rysując sześciany, nie myśleć o karierze koncepciarza i w ogóle zapomnij o progresie. przywiązanie do rezultatu to generalnie przeszkoda w kreatywności. posłuchaj, co podpowiadają Ci doświadczeni koledzy i zacznij od nowa - jeśli zaufasz i będziesz trzaskał sześciany bez myślenia dlaczego to robisz, i jak Ci to wychodzi, do wakacji będziesz miał opanowaną perspektywę. nie staraj się rysować dobrze - po prostu rysuj dużo

 

powodzenia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zainwestuj w kursy:

https://www.nma.art/

 

Oni wydawali mi się bardzo rzetelni i rzeczowi zawsze. Więc zaryzykuj z jakimś podstawowym kursem. A najlepiej jakbyś odłożył hajs i poszedł (nawet online) na jakiś kurs na żywo, z krytyką itd. Byś miał o wile szybszy progres niż teraz, jak sam będziesz kombinował, trochę z youtube, trochę po omacku.

 

@SebastianSz - chyba trochę nas poruszyła ostatnia dyskusja o umierającym forum ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy