Skocz do zawartości

drakul

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. ja bym sie raczej za bardzo tym nie przejmowal, tzn rozwiazanie jest dostepne od wielu lat. jesli nie bedzie pokazywal spodu wnetrza elementow to mozesz tylko zrobic extrude krawedzi, jak bedziesz pokazywal to solidify. najlepiej jak pojdziesz na parking i sprawdzisz, zmierzysz przerwy miedzy blachami, grubosc itp. poza tym jest troche baboli w krzywiznie blach w roznych miejscach. pokaz siatke i zmien swiatlo/otoczenie dla odbic. ktore pokaze lepiej krzywizny i wychwyci wiecej bledow.
  2. @ZiN ciekawy wzor, wpada w oko. ale troche bym go zmienil i poprawil ze wzgledu na logike. jesli bedziemy dzielic przez j to wyjdzie nam niska wycena tzn przyjmujac jeden z atrybutow np problemowy klient za ilosc (wspolczynnik) 2 nasza wycene bedzie 2krotnie mniejsza. dopiero przyjmujac ten atrybut jako 0.5 (co jest nielogiczne , bo im bardziej problemowy klient tym wieksza ilosc powinna byc , nie mniejsza) wyjdzie wycena 2 krotnie wieksza, dlatego proponuje taki wzor: W = c*h*u*j (lepiej zapamietac :) ) w- wycena c- calkowita ilosc przewidywanych godzin h - stawka za godzine (uwzglednia koszt produkcji plus marze) u - urlopy, czas wolny, R&D - na to tez musimy zarobic j- reszta rzeczy ktore wypisales (stanowi iloczyn skladowych atrybutow) i dla przykladu W= 50*100*1.10*1.5 , W=8250 [waluta] ostatecznie i tak wszystko glownie sprowadzi sie do ilosci godzin i stawki godzinowej, jakis produkt/usluga na rynku jest warta pewna kwote w przyblizeniu. my jako wykonawcy niedoswiadczeni zrobimy to w dluzszym czasie i tym samym nizszej stawce godzinowej. po zdobyciu skila i doswiadczenia zrobimy to szybciej i tym samym za wyzsza stawke godzinowa. takze nie ma co sie obrazac na stawke godzinowa , bo ona jest fundamentalna i wynika z doswiadczenia i wyliczen innych zmiennych na przestrzeni lat.
  3. ta pani z filmiku z prezentacji cinemy pokazuje sama soba że do normalnosci jej daleko i pewnie nigdy jej nie osiagnie. haslo " nie oceniaj ksiazki po okladce" nabiera tutaj jakze symbolicznego wymiaru. i nawet tego nie ukrywa, jak chociazby polityk ubrany w garnitur, ktory mialby zakryc jego idiotyzm. nie łudźmy się że softy beda lepsze, skoro ludzie, ktorzy stoja za jego rozwojem i go promuja, prezentuja takie podejscie jak wygladaja. @Destroyer ciezko w ogole probowac zrozumiec nowe pokolenia , ktore zeby zaistniec biora udzial w konkursie " kto okaze sie najwiekszym przyglupem". kiedys musiales cos soba reprezentowac , pokazac skila, pokazac ze cos umiesz, teraz wystarczy byc pajacem. i nie dziwie sie tym madrzejszym wielkim graczom tego swiata, ze tak cisna na ejaj. poziom debilizmu ogolu zaszedl tak daleko ze wystarczy baza danych z generatorem, zeby przebic ich inteligencje. btw @adek zauwazylem znaczacy spadek ladowania sie stron maxa od jakiegos czasu (ok tygodnia ).
  4. drakul dodał odpowiedź w temacie → w Dyskusje o grafice
    tez zrobilem test dla sprawdzenia czy to moze jakies wyrywkowe na stronce https://chat-gpt.com/chat jest 50 prob dziennie do wykorzystania jak widac powyzej samo ejaj dobrze siebie okresla z porownaniu z tlumem ludzi myslacych ze to jest inteligencja.
  5. myslę @adek ze moznaby utworzyc oddzielny watek o narzedziach ejaj ktore sie sprawdzaja w pracy grafika. cos na wzor starego watku o tutorialach gdzie byla lista tutoriali z opisem i linkami do ciekawych rzeczy. ten cursor wyglada niezle. meshpad pomine milczeniem, bo to jest delikatnie mowiac na ten moment zalosne i dluugoo tak zostanie.
  6. inaczej bym powiedzial @Nezumi. ograniczenia czasowe i budzet, a co za tym idzie to sprzet i zespol, Blender to jedyna mozliwosc zeby cos takiego zrealizowac i w ogole pomyslec o takim projekcie. Gdyby byl budzet, to bylby i czas zaoszczedzony przez wiekszy zespol lub po prostu by dluzej go robili za ta sama kase co wiekszy zespol krocej. i wtedy albo w eevee by to dopiescili lepiej albo wrzucili w cycles i byloby o wiele lepiej. Takze dzieki Blenderowi jest o wiele nizszy prog wejscia zrobienia czegos kozackiego. wczesniej mozna sie bylo tylko ślinić, marzyć i zazdroscic wielkim bogatym studiom. a teraz one majac pelne pole kapusty i "profesjonalne" narzedzia przegrywaja z malymi studiami bez tego zaplecza.
  7. drakul dodał odpowiedź w temacie → w Galeria
    i wlasnie za to Was kocham Panowie i maxa3d, wchodze i czytam. Normalni ludzie z normalnym i prawdziwym spojrzeniem na swiat, a przynajmniej widzacy to podobnie do mnie. bez udawania i pierdobelkotu by sie komus przypodobac. niestety lata nas nie oszczedzaja i coraz trudniej stac prosto kiedy wokol tyle bagna. Ale stoimy dalej i przynamniej mozemy sie posmiac.
  8. drakul dodał odpowiedź w temacie → w Komentarze, propozycje ...
    jest lepiej, powiedzialbym bardziej "solid" , spojne i jednolite. wczesniej bylo to ,uzywajac obecnego jezyka kultury, bardziej diversity.
  9. drakul odpowiedział n-pigeon → na odpowiedź w temacie → Aktualności (mam newsa)
    @Nezumi ze zmienili podejscie, i teraz maja skupiac sie na stabilizacji kodu i dzialania programu, wprowadzaniu nowych rzeczy po ich dokladnym przetestowaniu. Zobaczymy jak bedzie to wygladac w dluzszej perspektywie, ale juz winter of quality pokazal, ze idzie to w dobra strone.
  10. drakul odpowiedział Destroyer → na odpowiedź w temacie → Hardware
    @Destroyer zniszczyłes się sam swoim nickiem :} . Pierwsze co robie po zakupie nowego proca to odpalam jakiś render, menedżera i patrzę ile jest słupków i jak wysoko leca
  11. drakul odpowiedział artursadlos → na odpowiedź w temacie → Dyskusje o grafice
    Wg tego co czytałem to będzie właśnie ten kod. Sam go mam
  12. drakul odpowiedział SebastianSz → na odpowiedź w temacie → Work in progress (WIP)
    Zaprawdę godne to i sprawiedliwe, słuszne i zbawienne. Perspektywa i jej wykreślanie to sztuka sama w sobie. Jako że mamy możliwość skorzystać z dobrodziejstw współczesności to lepiej będzie zrobić to w 3d i dopiero po przestudiowaniu cienia i kierunków słońca , spróbować wykreślić to ręczne, i najpierw zrobić to w aksonometrii a potem w perspektywie. Na moje oko to @SebastianSz za 1 razem zrobiłeś cień na rysunku prawie dobrze tyle że bardziej plaskie luki cienia powinny byc
  13. drakul odpowiedział SebastianSz → na odpowiedź w temacie → Work in progress (WIP)
    ja pier...le, ladne naprawdę. mysle ze spokojnie moglbys te obrazki umiescic gdzies gdzie mozna je drukowac i kupowac jako obrazy. @blood_brother tak jak napisał , troche leci w prawo. jakbys troche uwypuklil krawedz sciany i przyciemnil ta wewnetrzna to byloby lepiej.
  14. drakul odpowiedział n-pigeon → na odpowiedź w temacie → Aktualności (mam newsa)
    Dobra wiadomość dla używających blendera , @Nezumi też powinieneś się ucieszyć https://devtalk.blender.org/t/takeaways-from-feedback-for-the-blender-4-3-release/38698
  15. drakul odpowiedział JonJoan → na odpowiedź w temacie → Blender
    myslę ze odpowiedz na swoje pytanie znajdziesz szybciej na forum BA.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności