Witam. Używam maxa 2013 Jak wiadomo nie ma w nim już reaktora. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak zrobić softbody? Załóżmy że mam boxa 50x50x50 poly 50x50x50 cm chciałbym żeby upadając się powykrzywiał tak jak by był z plasteliny powiedzmy. Wiem że można popróbowac z cloth, lecz to mnie przerosło ze względu na to że miałem niewiele styczności z tym modyfikatorem. Jeśli znacie jakieś alternatywne sposoby, czekam na odpowiedź.
No własnie, nie do końca o to mi chodzi. W ten sposób sam też umiem to zrobić. Ale mam ok 40 metalowych beczek do z animowania. Zastanawiam się czy jest może jakiś program, który mi to ułatwi.
Witam. Mam problem z wielkością sceny. Czy da się jakoś zmienić skalę exportowanej sceny z 3ds do RF? Mam tam animację więc "ręczne" skalowanie nie wchodzi w grę.
Jak w temacie, czy da się zrobić bake z animowanych obiektów? Konkretnie chodzi mi o to, że mam animację spline do której przypięte są obiekty i poruszają się na zasadzie path constraint. Chciałbym zrobić tak, żeby były z animowane po najprostszej drodze oporu.
Witam.
Mam pytanie, jakich świateł i jakich cieni najlepiej używać w animacji fumefx (chodzi o dym). Nie wiem do końca jakie cienie współpracują z fumefx, a światło ma przypominać światło słoneczne.
Witam. Mam problem, ponieważ chciałbym podpalić tylko drugi event w PF. Drugi event zaczyna się z pierwszego przez colision spawn. Jakich operatorów użyć? żeby palił się tylko ten drugi po colision spawn.
@Traitor
Zgadzam się. Do prostych rzeczy jest idealny, ponieważ jest szybki i łatwy w konfiguracji jak na cząsteczki.
@uncle
Zakładam że masz na myśli np thinking particles. Zgadzam się, że jest to genialny system cząsteczek, ale przygotowanie czegoś od postaw jest niesamowicie czasochłonne i pracochłonne. Wiadomo że z czasem masz gotowe "systemy" które możesz przekonfigurowywać. Ale do prostych rzeczy PF jest wystarczający.
Będę chyba musiał po prostu zrobić deflektor do każdego emitera :P da się zrobić. Dzięki za pomoc
Też o tym myślałem, ale do każdego emitera musiałbym podpiąć kilka nodów. A w wypadku, kiedy mam trzy razy po cztery emitery, i każdy strzela ze dwadzieścia razy... Wiem jak to zrobić żeby działało. Ale puki mam czas, mimo że zajmuje mi to znacznie więcej czasu, szukam rozwiązań mniej pracochłonnych i czasochłonnych, na przyszłość. Dlatego staram się znaleźć najrozsądniejsze rozwiązanie dla tej sceny.