Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem forum i jest to moja pierwsza wizualizacja wnętrza po ok. roku nauki w 3D ( praca została wykonana w 3ds max 2009 i wyrenderowana w v-rayu ).Niestety jestem tak sobie zadowolony z efektu bo wydaje mi się, że mało realistycznie to wygląda. Ale chciałbym, abyście przedstawili swoje opinie oraz porady co i jak poprawić.Z góry przepraszam za wielkość zdjęcia. Pozdrawiam.

Edytowane przez Mikolc
  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Sam zmieniasz nazwę wątku. Musisz bodajże zedytować pierwszy post (nie bijcie jeśli się mylę ale nigdy nie pamiętam jak to się robi:P). No i większy render potrzebny.

Napisano

aby zmienić nazwę wątku wystarczy tylko wejść w pierwszego posta poprzez opcję "edycja".

dalej wejść w zaawansowane i na górze w sekcji tytuł zmienić właśnie tytuł wątku.

Napisano

Tak jak powiedziałem wstawiam większego rendera. Mam nadzieję, że teraz można na spokojnie ocenić i możecie mi udzielić cennych wskazówek.

Napisano

Jak masz słabego kompa to zapodaj sobie backburnera i renderuje pass'ami w większych rozdziałkach. Wydaje się ładnie ale to tak zawsze jest z "miniaturkami" ;]

Napisano

nie. Ja osobiście nic nie musiałem ustawiać więc możliwe że Tobie też pójdzie po tym co napisze. Będziesz robił za server i podłączysz sie do niego.

 

1. Otwórz sobie monitor, server i manager z folderu autodesk>backburner ze startu.

2. w monitor daj connect i standardowe opcje powinno Cie podłączyć do servera - w manager powinieneś mieć o tym napisane

3. wchodzisz do maxa i ustawiasz w zakładce "common" opcje "net render"

4. włączasz opcje zapisania pliku pod jakąś tam nazwą jeżeli tego nie zrobisz max wyrenderuje pasek kadru (jak sobie tam ustawisz...zaraz napisze o co kaman) i nie zapisze go przez co pod koniec nie będzie miał czego łączyć w całość ;)

5. klikasz "render" ;]

6. wyskauje Ci okno i w nim ważne funkcje to:

Split scan lines - dzieli render wedle Twoich upodobań :P

rendered frame window - jakbyś chciał wyrenderować tylko ramke - jeżeli tego nie włączysz a w maxie dasz ramke to on i tak wyrenderuje cały obrazek.

7. Wciskasz "connect" i po prawej powinieneś mieć nazwę servera - w tym wypadku siebie samego

8. wciskasz "submit"

9. patrzysz jak komputer i max pracują w harmonii aby Ciebie zadowolić :D gotowy render pojawi się w folderze "renderoutput"

 

Powinno działać, ja tak zrobiłem :P

Napisano

Jak na rok to ładnie, oby tak dalej a będzie jeszcze lepiej.

Ogólnie proponuje oglądać dużo wizualizacji wtedy latwiej zrozumiec samo przedstawianie wnetrz/ujecia itp, przegladac tutoriale dot. Vray`a bo musisz popracowac nad shaderami i oswietleniem. Tutaj taki wielki help: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/ zawsze sie przyda.

pozdr.

Napisano

Dzęki. Staram się i cały czas się uczę. Oleksiak - czy faktycznie szybciej sie renderuje? Bo ten większy render to zajął mi ponad 2h przy procku 2x2,5 ghz i 4gb ramu.

Napisano

639x479 i 2h ? matko córko czym renderujesz ? Nie znam się na wizkach ale to chyba o wiele za dużo jak na tak mały render.

 

Sądziłem że wrzucasz tak mały render bo ramu brakuje. Net renderem szybciej nie idzie chyba nawet ciut wolniej bo niektóre rzeczy musi wrzucać do pamięci za każdym razem ale pewien nie jestem. Za to jak Ci braknie ramu albo max się dziwnie zachowuje można backburnerem renderować.

Napisano

Oczywiście, żę vrayem. Jak przeglądałem tutki to maksymalnie myślę, że mógłbym zejść do ponad 90 minut. Ale z tego co wiem przy dobrych ustawieniach raczej wizualka sie nie renderuje krótko. Ale jeśli ktoś ma jakiś sposób na rendering wizualizacji w dobrej jakości i krótkim czasie to poproszę.

Napisano (edytowane)

Jak masz procek 2x2,5 ghz to czy to jest core 2 duo? Podaj konkretną nazwę procesora..

w takim razie skoro renderujesz vRayem, podaj jakie nadałeś parametry:

-jaki i jak ustawiony został primary bounces

-jaki i jk ust. secondary bounces

-sampler obrazu (antialiasing)

-ustawienia DMC sampler

-sampling bardziej złożonych materiałów np. ten zlew ma rozmyte odbicie - jaki jest subdivs?

 

Dziwię się że na takiej res poszło o wiele za dużo czasu.. więc pokaż, jak masz nastawiony vRay.

 

A pracka no trochę przyzwoicie wygląda jak na naukę vRaya :)

Edytowane przez Camel
Napisano

To jest procesor core 2 duo T9300. Oczywiście pracuje narazie na laptopie, więc może dlatego. Sybdivs - w kilku materiałach od 10 do 15, a w świetle 20. W DMC sampler Noisa ustawiłem na 0,001, a Globa subdivs na 3, reszta bez zmian. Image sampler to: Type Adaptive DMC, a filter aliasingu to Catmull-Rom - nic nie zmieniałem w ustawieniach tych 2 rzeczy. Primary i Secondary bounces po 1. 1 silnik GI to Irradiance map z presetem ustawionym na Medium, HSph. subdivs na 50, interp. samples na 30. 2 silnik GI to light cache gdzie nic nie zmieniałem oprócz Pre-filter dałem na 100.

Napisano

DMC możesz spróbować do 0,003 lub 0,005, global subdivs przestaw na 1 (domyślnie tak jest), w świetle możesz zmniejszyć do 16, materiały akurat dobrze, a light cache ustawiasz liczbę Passes na 2 (bo masz dwa rdzenie) i dla takiej resolki lc powinieneś ustawić subdivs na mniej niz 1000 - w tym wypadku starzczy 300-500 - zależy od wielkości obrazu..

Na razie ustaw nisko - light na 8, dmc noise 0,01, i być moze przez ten global subdivs tracisz czas..a więc nie 3 tylko 1. spróbuj jak wychodzi. Zmierz czas. Moze spakuj scenkę i mi prześlij na priva i obluknę w czym jest problem?

 

Ja akurat posiadam czterordzeniówkę Quad Q9300 @ 3.15 GHz więc to biega koło 20-30 minut a w duzych bardzo obrazach - 3 godziny..

Napisano

No dobra. Wyrenderowałem jeszcze raz i zajęło mi to 1 h 39 min więc ustawienia Dunablastera troche pomogły ( dzięki za pomoc ), ale tym razem dodałem słońce ( direct light ) i powiedźcie szczerze, który render lepszy. Tamten chyba wyszedł ciut realistyczniej. Bo w tym chamsko mi te szafki na dole wyszły.

Napisano (edytowane)

to z sunlightem nawet bardziej soczyście i raczej realistyczniej wyszło a co do szafek to nawet nie chamsko tylko bardzo fajnie, przyjemny obrazek. Taki jaskrawy a ja lubie troche jaskrawych kolorów. zresztą nie martw się - jeszcze popełnisz więcej moze i ciekawszych wizek :)

BTW skoro zeszło do jednej godzinki to śmiało ucz się vRaya i optymalizuj ustawienia wtedy dojedziesz do wiekszych rozdzielczości! :D

Edytowane przez Camel
Napisano (edytowane)

No to jeszcze porobiłem kilka ujęć. Kończę z tym projektem bo już mnie męczy. Teraz troche Zbrusha sie pouczę. Zrobiłem rendery w rozdzielczości 800x600 i ten pierwszy wyrenderował się w 1 h 14 min a 2 w 54 minuty więc wynik całkiem niezły w porównaniu do moich początków.

Edytowane przez Mikolc
Napisano

Całkiem ładne, ale kilka rzeczy możnaby jeszcze poprawić.

Widok za oknem nieciekawy (jak twoja kuchnia, to może ok, ale na wizualizację do zachęty klientów się nie nadaje).

Rendery jakby nieostre, może zły filtr AA? Jakiego używasz? Mitchell daje dobre efekty.

Najładniej wyszło pierwsze ujęcie, światłocień tam się fajnie rozkłada i ostrość też wygląda lepiej.

Sama kuchnia co prawda nieduża, ale przyjemna, w ciepłych kolorach. Zapraszająca. Trochę może brakuje blatu roboczego, dlatego skrzynię na chleb przesunęłabym w kierunku okna w ten róg.

Napisano

Co do ostrości to u mnie na kompie są bardzo ostre. Po wstawieniu tutaj takie się zrobiły, nie wiem czemu, chyba przez te limity załączników. Otoczenie za oknem to jest zdjęcie tego co na co dzień widze za oknem ( tylko słaby aparat ). A wielkość i ustawienia tych chlebaków itd. są mniej więcej tak jakie mam w rzeczywistości. Kuchnia mała, ale przytulna i nie narzekam. Ale dzięki za opinie.

Napisano

Ja bym zmienił ustawienia kamery. Spróbuj dopasować do rzeczywistego aparatu fotograficznego. U ciebie w rogach rozciąga obraz i kwiatek wygląda jak z gumy.

Fajne kolorki. Może jeszcze wzmocnisz to światło słoneczne?

Co do tego roku to nie ważne jak długo dłubiesz tylko ile już wydłubałeś.

Napisano
Całkiem ładne, ale kilka rzeczy możnaby jeszcze poprawić.

Widok za oknem nieciekawy (jak twoja kuchnia, to może ok, ale na wizualizację do zachęty klientów się nie nadaje).

Rendery jakby nieostre, może zły filtr AA? Jakiego używasz? Mitchell daje dobre efekty.

Najładniej wyszło pierwsze ujęcie, światłocień tam się fajnie rozkłada i ostrość też wygląda lepiej.

Sama kuchnia co prawda nieduża, ale przyjemna, w ciepłych kolorach. Zapraszająca. Trochę może brakuje blatu roboczego, dlatego skrzynię na chleb przesunęłabym w kierunku okna w ten róg.

 

Mam trochę styczności z projektowaniem wnętrz (przez rodzinę) i wiem że klienci wogóle na to nie patrzą. Najważniejsze żeby wyglądało czysto i równo. Często są zachwyceni renderingiem w 3d viz wewnętrznym scanline bez GI czy AO, na dodatek z gigantycznym aliasingiem.

Napisano

Dzięki za komenty. Przy następnych wizkach napewno wykorzystam wszystkie rady. W sumie przez ten rok dużo nie wydłubałem ( wszystkie są na moim portfolio ). Teraz ucze się troche zbrusha. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności