Oleksiak Napisano 18 Lipiec 2008 Napisano 18 Lipiec 2008 (edytowane) Witam wszystkich. Oto wyciągnąłem swoją motykę z szafki i postaram się wymodelować Apache AH-64A Oto real: Wiem że na forum jest sporo osób które znają się na czołgach, samochodach więc może ktoś się będzie znał na śmigłowcach szturmowych :D, a właściwie chodzi mi o dostęp do jakiś ciekawych zdjęć, dokumentów tego śmigłowca których nie znajdę w necie albo są gdzieś poukrywane na japońskich stronach ;) Mam sporo materiałów takiego ogółu ale potrzebuje jakieś szczegóły np. mocowań kół, rakiet czy np. jak tam się łączą te łopaty wirnika (?). Im więcej takich detali będę miał tym wierniej postaram się go odwzorować - mam nadzieję że mi się uda. Tym razem postaram się zachować proporcje modelu... Mam nadzieje że będę miał jakąś małą pomoc ;) Ps. albo jakieś detale tych wszystkich dziwnych rzeczy których nazw nawet nie znalazłem :P a są na zewnątrz śmigłowca. Edytowane 10 Maj 2009 przez Oleksiak
KamillM Napisano 18 Lipiec 2008 Napisano 18 Lipiec 2008 Widzę, że jak dotąd robiłeś prostsze obiekty (choć ładnie wychodziły), jesteś pewien że podołasz? Warto spróbować, ale może lepiej najpierw coś prostszego zrobić? :) Powodzenia w każdym razie.
Oleksiak Napisano 18 Lipiec 2008 Autor Napisano 18 Lipiec 2008 Martwi mnie jedynie utrzymanie proporcji tego modelu ale kiedyś trzeba zacząć się tym bawić. Poczekam do jutra może ktoś podrzuci jakieś referki a później zacznę modelować i będę wrzucał na bieżąco up-y. Proszę jedynie o konstruktywną krytykę ;) Pozdrawiam. Ps. Podołam ;)
FF Napisano 18 Lipiec 2008 Napisano 18 Lipiec 2008 Może nie widziałeś:) http://www.trmilitary.com/forum/5-vt12927.html?start=80 Powodzenia.
M4rcus Napisano 18 Lipiec 2008 Napisano 18 Lipiec 2008 :/ narazie wrzucasz same refki, a modelu ani widu ani slychu
rallyman Napisano 18 Lipiec 2008 Napisano 18 Lipiec 2008 tez kiedyś o nim myślałem ale szybko odpuściłem, mega trudny :/ Przeglądnij paczke, szału nie ma ale może Ci się przydadzą, blueprint jest ale kiepskiej jakości http://www.sendspace.pl/file/12aXdD1t/ pozdrawiam i życze powodzenia ;)
tokem Napisano 19 Lipiec 2008 Napisano 19 Lipiec 2008 może Ci się przyda: http://richard.ferriere.free.fr/3vues/apache_1_3v.jpg http://richard.ferriere.free.fr/3vues/apache_2_3v.jpg i dalej: http://www.airwar.ru/other/draw_c.html dużo takich rzeczy jest chyba na stronach stricte modelarskich; może tam spróbuj
Oleksiak Napisano 19 Lipiec 2008 Autor Napisano 19 Lipiec 2008 Witam wszystkich ! Nie spodziewałem się takiej pomocy, wielkie dzięki ! Mam już chyba wszystko. Wielkie dzięki tokem za blueprinty miałem podobne ale w gorszej rozdziałce. rallyman - mam te zdjęcia ale dzięki. Freedom Fighter - toś doje*** coś pięknego, fajna stronka - już wiem jak odróżnić te dwa modele ;] Dobra spadam coś przegryźć i jak mi się uda wieczorem będzie up. Ps. M4rcus - widzimy się wieczorem. piksar - Najbardziej motywujący post w życiu i to nie sarkazm ;) Pozdrawiam.
Oleksiak Napisano 19 Lipiec 2008 Autor Napisano 19 Lipiec 2008 Hey, niby wieczór ale bitwa raczej przegrana :P 7 godzin modelowania z ustawieniem sceny itp. oraz mnóstwo czasu na zrozumienie tego czegoś z przodu (system PNVS i TADS ^^) i nie mam pytań. Musze to napisać: wielki szacunek dla tych co tworzą te wszystkie złożone cudeńka na tym forum. Musze odpocząć na kilka godzin bo przed chwilą zobaczyłem że blueprint'y nie pokazują pewnej linii i źle modelowałem jak widać te uchwyty są zbyt wysoko a bryła nie jest taka jak powinna być... Daje "up'a" żeby można mnie było zgnoić za wkroczenie w świat zakazany dla nowicjuszy :D A tak na poważne jeszcze dziś skasuje praktycznie całość i zacznę modelować od nowa bo przód jest strasznie złożoną bryłą (a przynajmniej ja tak sądzę :P) Pytanie: jak mam taką bryłę jak teraz zrobiłem i ona zostanie poddana MS, czy powinienem na bieżąco dokładać chamfer'y i loopy czy może na samym końcu wszystko dać bo ma się jakąś tam większą kontrolę - bo sam już nie wiem - nie miałem doświadczenia z aż tak złożonymi bryłami ;/ żałosne :P
M4rcus Napisano 19 Lipiec 2008 Napisano 19 Lipiec 2008 slowa dotrzymal, ale coz...- powodzenia ale naprawde nie potrzebnie rzucasz sie na gleboka wode
mrys Napisano 19 Lipiec 2008 Napisano 19 Lipiec 2008 Zanim w ogóle zaczniesz modelowanie tego śmigłowca spróbuj "zrozumieć" bryłę, przeanalizuj geometrię i podziel go sobie na bryły składowe. Apache to trudny geometrycznie model, ale do zrobienia. I nie zaczynaj od przodu, bo zanim dojdziesz do silników pogubisz się. Modeluj od partii kabin w przód i w tył. Małe niedokładności (nie do unikniecia bez rysunków fabrycznych) będą wtedy mniej widoczne. Oczywiście to wszystko moim zdaniem. Powodzenia, ale powinieneś zacząć od czegoś prostszego.
Oleksiak Napisano 20 Lipiec 2008 Autor Napisano 20 Lipiec 2008 (edytowane) M4rcus - Głęboka woda to racja ale jedno już wiem jeśli chodzi o przód modelu, a mianowicie rozpracowałem sobie skubańca i jest tam mnóstwo osobnych części i oprócz ramy tej tylnej której nie widać na blueprintach to reszta będzie miała w miarę dobre proporcje a wspomnianą wcześniej ramę zrobię tak że będzie wyglądać dobrze - mam nadzieje ;] Dzisiaj znów przesiedziałem 6 godzin ale w końcu są jakieś "efekty" mojej pracy... Prawda jest taka że ten model składa się z wielu części które spokojnie mogłyby być osobną pracą (dla mnie) a po kiego grzyba ? :P Teraz zawiesiłem się na systemie TADS tym nocnym (po lewej). Jak widać na renderach poukładałem makiety części na ramie do której wszystko dopasowałem. Jedną z ważniejszych rzeczy to jest to że udało mi się to tak skombinować że jak pododaje te wszystkie "systemy" to będą się obracały tak jak to jest w rzeczywistości. Chciałem dać jedynie znać że się nie poddałem, a wręcz przeciwnie pracuje jeszcze bardziej zawzięcie. Jutro powinien być zrobiony przód tylko wykombinuje sposób na wymodelowanie tego systemu żeby się ładnie prezentował. Jakieś sugestie do tego? Bo ja to widzę tak jak to ostatnio zrobiłem (tyle że się rypłem..), czyli zrobiłem cylinder o odpowiednim profilu, później splinami kształt tego wytłoczenia, na spline extrude i bolenkiem z opcją cut, a później dopasowałem siatkę do cut'a ale to raczej marne efekty daje. Mam jeszcze kilka innych pomysłów ale to już nie będę pisał. Equilibrium` - dzięki, zapieprzam jak dziki Kaziu nawet sobie drugi monitor dodałem żeby mieć widok na referki ^^ mrys - Wielkie dzięki już rozumiem że bez dogłębnego zrozumienia takiego modelu nie można go nawet dotknąć :P Co do modelowania to się nie przejmuję bo przód jest całkowicie osobną bryłą i to przód będę dopasowywał do początku kokpitu bo ten akurat już ma na referkach (tak wiem pokręcone). Uff wielkie dzięki za pomoc i zaglądanie tutaj. Póki co jeszcze nic ciekawego... Ps. jak patrzę na tą siatkę to mi się słabo robi :P Ps.2 Na dziś koniec. Up'a dam jutro jak napisałem. Z DATS już sobie poradziłem. Edytowane 20 Lipiec 2008 przez Oleksiak
Oleksiak Napisano 21 Lipiec 2008 Autor Napisano 21 Lipiec 2008 (edytowane) Witam wszystkich. W sumie można to nazwać oficjalnym up'em ;] Ten prawy "system TADS" ma póki co środek pusty bo nie wiem czy go jeszcze raz nie zrobię - to urządzonko jest zbyt duże ale na razie zostawię i jak się będzie zbytnio rzucać w oczy to zmienię. Oczywiście przód jest jeszcze nie skończony jeśli chodzi o części, a reszta trzyma się w miarę oryginału - kurde trudne to cholerstwo ;] Up'y Edytowane 21 Lipiec 2008 przez Oleksiak
Oleksiak Napisano 22 Lipiec 2008 Autor Napisano 22 Lipiec 2008 Dziś znów coś wymodeluje tyle że nie rozumiem dwóch rzeczy: tego haczyka który gdzieś tam wchodzi w ten uchwyt który mam już wymodelowany - on z tym uchwytem jest jakoś zespawany ? a druga sprawa to ta jakaś opaska która opasa obwód tego górnego urządzenia to jest jakiś rodzaj zacisku ? Jak nie wiecie o co mi chodzi to rozrysuje ;] Mam nadzieje że ktoś mi to wyjaśni bo zaraz chce to zacząć modelować :P
Oleksiak Napisano 22 Lipiec 2008 Autor Napisano 22 Lipiec 2008 Witam. Na dzisiaj już koniec trza coś odpocząć a następne up'y będą za kilka dni bo mam małe zajęcie... Na zdjęciu powyżej nie ma takiego zaokrąglenia, które jest w tym modelu ale na innym zdjęciu jest takie coś, a jako że mi się spodobało to zrobiłem taką wersję. Pozmieniałem trochę kolory części żeby je była w miarę dobrze widać ;) Pozdrawiam.
Poke Napisano 22 Lipiec 2008 Napisano 22 Lipiec 2008 Taka moja mała rada , unikaj jak tylko się da ms'a bo później będziesz miał duuużo poly .
Beatou Napisano 22 Lipiec 2008 Napisano 22 Lipiec 2008 pokaz im ze to wcale nie głęboka woda dla Ciebie :P dopracuj to a wiele sie nauczysz
eddypc Napisano 22 Lipiec 2008 Napisano 22 Lipiec 2008 Wow! patrząc tam na początek nie zapowiadało się obiecująco... ale teraz :) naprawdę trzymam kciuki! powodzenia ;)
Oleksiak Napisano 23 Lipiec 2008 Autor Napisano 23 Lipiec 2008 Witam! Poke - dzięki za radę choć trzeba to było napisać kilka dni temu :P bo teraz już zaczynam stosować różnego rodzaju smooth'y. Beatou - a postaram się postaram ;) i liczę na pomoc bo widzę że modelować potrafisz (chociaż te skrzywione rury ehh :P) eddypc - dzięki. Będzie jeszcze lepiej ;) Taki oftop bo jeszcze jestem zajęty a tak mnie naszło żeby sprawdzić ile poly udźwignie 2GB ramu, więc zrobiłem tak: wstawiłem do sceny 3 kulki z 200 segmentami i każdej dałem MS z różnymi wartościami. Podczas rendera wyskoczyło mi najwięcej coś koło 1 900 000 poly czy taki test odzwierciedla warunki jak będę miał takiego Apache który będzie składał się z części o łącznej "pojemności" właśnie koło 1 900 000 ? Mówię oczywiście o renderze Clay bo wiadome że shadery też swoje robią. Pozdrawiam i w niedziele powinien być kolejny up. Ps. Teraz mam 180 000 poly ale gdy kamera się oddali to wtedy zmniejszę wartości w MS co powinno sporo dać ;)
Beatou Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 chyba nie musisz ywciskac górnej granicy przy tym modelu :D zostaw troche na scene i materiały. chyba ze to bedzie tylko model.. i co chcesz od skrzywionych rur?o.O
mrys Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 Ilość poly dla RAMu to najmniejszy problem. Przy 2GB renderowałem juz sceny z 3-5 milionami. Zeżrą ci RAM dopiero tekstury. Tu masz statystyki dla mojego Su-7: Model Statistics: //Number of triangular faces..... 1036651 //Number of vertices............. 545690 //Number of normals.............. 441984 //Number of UV coordinates....... 38389 //Number of lines................ 0 //Number of materials............ 10 //Number of groups/meshes........ 1 //Number of subdivision faces.... 0 //UV boundaries........ from u,v=(-3.6E-5,-6.7E-5) // to u,v=(1.000083,1.000033) //Bounding Box....... from x,y,z=(-10.10908,-3.285583,-35.30241) // to x,y,z=(10.10907,6.611897,4.686246) // size dx,dy,dz=(20.21815,9.89748,39.98865) // center x,y,z=(-1E-6,1.663157,-15.30808) // diagonal 45.88928 //Surface area................... 1345.999 // Smallest face area 1.01E-10 // Largest face area 0.2407325 //Memory allocated for geometry.. 78 MBytes
eco Napisano 25 Lipiec 2008 Napisano 25 Lipiec 2008 ...jeeedziesz bracie - gleboka woda to jest to- nie ma lepszej metody na obcykanie modelowania ale trzeba miec samozaparcie- jak widze na razie z tym problemow nie masz takze nie zawiedz gawiedzi :) - dla podumania- wkurzenia i "eureki" wrzucam adres z fotami - jest tam nieco wiecej ciekawych "walkaround'ów" wiec pewnie sie przyda nie tylko w tym temacie. http://www.b-domke.de/AviationImages/Apache.html
Oleksiak Napisano 2 Sierpień 2008 Autor Napisano 2 Sierpień 2008 Witam. Beatou - Zobaczę co da się zrobić :P mrys - aaaaha ;) Dzięki za pomoc. eco - Hey bracie :P jadę jadę choć ostatnio mało czasu to dziś troszkę podłubałem i wrzucam bo z pustymi rękoma to ... ;] No... staram się trzymać oryginału choć wersji jest kilka (z różnym osprzętem). Gdzieniegdzie są błędy albo wynikają z braku umiejętności albo dopiero będą poprawiane :P To mój pierwszy taki projekt dlatego chce zobaczyć ile taki model potrafi wybaczyć w późniejszej robocie jak teraz coś zostawię przypadkowi... - takie widzimisię. Pozdrawiam :)
SereCk Napisano 3 Sierpień 2008 Napisano 3 Sierpień 2008 duze znaczenie ma tez liczba obiektow w scienie... wstaw sobie np jeden obiekt z 1 000 000 poly, a nastepnym razem 10 000 obiektow kazdy po 100 poly... zauwazysz roznice
Oleksiak Napisano 22 Sierpień 2008 Autor Napisano 22 Sierpień 2008 Witam wszystkich. Byłem zajęty ale teraz z racji wolnego czasu i chęci ;] modeluje tego skubańca. Jestem ciekaw waszych opinii chociaż chcę podkreślić że zdaje sobie sprawę że przód kokpitu odstaje od oryginału a jak się lepiej przyjrzeć to niestety w jednym miejscu nawet bardzo ALE ;) nie sądziłem że aż taki błąd popełnię z tym przodem i teraz dużo nie da się naprawić. Moja podejście jest proste narypać tyle detalu żeby to zatuszować :D I tu zwracam się do Was z prośbą o małą pomoc: Otóż nie wiem jak będzie lepiej, efektywniej, efektowniej .... zrobić nity na modelu. Jestem prawie pewien że jak dorzucę te wszystkie dodatkowe blaszki spawy i nity to model będzie trzymał znośny poziom :P Oto referka nitów coby pokazać Wam jaki wkład mają nity itp. i progres z apache. Teraz skupie się na dodaniu ostatnich drzwi detalu na boku śmigłowca oraz zrobię karabinek M230 który znajduje się pod spodem i koła oczywiście ;) i tak for fun Ps. tylko nie bijcie ;]
M4rcus Napisano 22 Sierpień 2008 Napisano 22 Sierpień 2008 mesh mesh mesh! tlum chce siatkiXD BTW ktos sie orientuje jakies +/- jest grubosci blacha w pojazdach latajacych, zastanawiam sie czy np. z kalacha mogi rozestrzelac pilotow w Bellach podczas wietnamu EDIT: model idzie calkiem nice ale sam apache przez ta cholerna technologie z kosmosu wyglada potwornie -.-'
Oleksiak Napisano 22 Sierpień 2008 Autor Napisano 22 Sierpień 2008 (edytowane) Oto siatka jak widzicie w niej jakiś straszny błąd albo znacie lepsze wyjście z jakiejś sytuacji to nie krępować się :P Topornie mi idzie rozkładanie i planowanie tej siatki... http://img361.imageshack.us/img361/8125/siatka2kj8.jpg http://img382.imageshack.us/img382/2710/siatkabd3.jpg A co do grubości blachy to mam referke na której są otwarte drzwi i mniej więcej widać jakie to grube ale wartości nie znam ;) Pozdrawiam. Ps. jak widać na screen'ach z boku potrzebowałem dodatkowego podziału siatki żeby miało co trzymać drzwi ale stwierdziłem że nie będę tego ciągnął do samego końca i zatrzymałem się w połowie tego co otacza "bryłę" :P Czy powinienem takie edge dociągnąć do końca czy można tak zostawiać jeżeli nie ma błędów ? Edytowane 22 Sierpień 2008 przez Oleksiak
M4rcus Napisano 24 Sierpień 2008 Napisano 24 Sierpień 2008 najlepiej ciagnac to do kolejnego podzialu bryly - ukonczenie chaferem wtedy wyjdzie czysciutko
Oleksiak Napisano 31 Sierpień 2008 Autor Napisano 31 Sierpień 2008 Witam. najlepiej ciagnac to do kolejnego podzialu bryly - ukonczenie chaferem wtedy wyjdzie czysciutkoMożesz mi to "rozrysować" bo nie kapuje :P Wrzucam up'a i z niecierpliwością czekam na komentarze. M230 zwany też karabinkiem :P dopiero zacząłem i jest dosłownie w połowie zgodny z oryginałem patrząc od lufy ;) Jak dodam kilka elementów i połączę ramą ze śmigłowcem to powinno to dobrze wyglądać. Po tygodniu widzę jak wygląda całość i dostrzegłem parę błędów ale jak widzicie coś kategorycznie złego to dawać znać najlepiej z jakąś propozycją zmiany ;). A... i nie atakujcie zbytnio za poprawność mechanizmu za kołami - no normalnie nie mam referek dobrych, a google i ruskie japońskie koreańskie strony nic nie mają nawet tego TinEye używałem i nic. Ogół i kilka szczegółów: i pytanie do ludu z doświadczeniem czy taki detal opłaca się modelować?
Yasutoco Napisano 1 Wrzesień 2008 Napisano 1 Wrzesień 2008 to zalezy jak chcesz robic close up'y to warto jesli nie mozesz zrobic fake tex z odpowiednim bumpem choc oba rozwiazania czasochłonne pierwsze mocniej odbija sie na kompie tzn jak bedziesz konczył model bedziesz mial max 5 - 10 fps ... albo nawet mniej. jeszcze jedna rada nie modeluj tego czego nie widac szkoda czasu ...
mrys Napisano 1 Wrzesień 2008 Napisano 1 Wrzesień 2008 Ilość detali zależy od celu, w jakim modelujesz. Generalnie się opłaca, bo jak ci przyjdzie do głowy zmieić ujęcie czy coś, to nie masz kłopotu. Kiedyś modelując coś pod konkretne ujecie darowałem sobie elementy niewidoczne. Było super, dopóki klient nie zmienił koncepcji i kazał zrobić ujecie z drugiej strony :) Do podwozia nigdy nie znajdziesz wystarczających blueprintów (poza nielicznymi wyjątkami), ale fotografie zwykle wystarczają zby je odtworzyć. A do Apache jest tego w sieci od metra. Wystarczy wpisać w google Apache walkaround albo AH-64 walkaround i masz z piętnaście stron. Idzie nieźle. Kip gołing ;)
Oleksiak Napisano 1 Wrzesień 2008 Autor Napisano 1 Wrzesień 2008 (edytowane) O żesz **** wszystko w google wpisywałem ale "walkaround" to na to nie wpadłem. Ostatnio siedziałem 3 godziny żeby pozbierać więcej referek o M230 a tu tyle tego wyskoczyło jasna cholera... ehh gdybyś to mi się odezwał wcześniej ileż to ja bym zachodów słońca nie stracił :D Wielkie dzięki że pomogłeś już myślałem że praktycznie wszyscy wątek olewają a tu taka miła niespodzianka ehh nawet nie wiesz jak mi się micha cieszy z tych refek co teraz znajduje :P Na początku sądziłem że kilkanaście zdjęć wystarczy (hehehe młody - głupi :P) zanim pomogłeś miałeś jakieś 60 może więcej ale teraz to hooo. Jeszcze raz dzięki mrys. Yasutoco - to mi raczej nie grozi, pracuje na warstwach jedynie co to ramu do renderu może braknąć ale wtedy to dokupię jeżeli model będzie tego wart. Kurde ale mi się micha cieszy :PPP hhehe (to jakieś zboczenie chyba :P) Ps. euforii dobiegł kres gdy doszło do mnie że mnóstwo godzin straciłem na tym aby domyślać się jak dany obiekt może wyglądać albo wpatrywać się w zoom'owane zdjęcie 640x480 z chęcią zrozumienia bryły - qrwa - kilka rzeczy muszę poprawić bo jest niezgodna z oryginałem a do tego dążę... Edytowane 1 Wrzesień 2008 przez Oleksiak
mrys Napisano 1 Wrzesień 2008 Napisano 1 Wrzesień 2008 już myślałem że praktycznie wszyscy wątek olewają Eeee tam, olewają... 34 odpowiedzi to niezły wynik. Jeżeli chcesz mieć więcej jednak, to niestety musisz wymodelować samochód, gołą babę albo potwora. :) Zwłaszcza gołe baby są w cenie. Po każdym upie masz z 15 odpowiedzi... ;)
Poke Napisano 1 Wrzesień 2008 Napisano 1 Wrzesień 2008 Siemka , bardzo fajnie Ci to idzie ;] . Co do detalu to tak jak mrys powiedział , zależy w jakim celu modelujesz .... jak modelujesz dla siebie to można sobie pozwolić na bardzo duży detal , zawsze to jakieś ćwiczenie , takie moje skromne zdanie ;]
Oleksiak Napisano 1 Wrzesień 2008 Autor Napisano 1 Wrzesień 2008 (edytowane) Heheh... zostanę przy apache z tą ilością materiału jaką teraz mam to mogę modelować... Zapał póki co znikł bo tyle modelowania poszło na marne ale wrócę do modelu i poprawię błędy. Polecić trzeba stronkę bo aż się prosi gdybym na początku ją dostał ehhh http://www.primeportal.net/home.htm Poke - dzięki. Tak dla siebie i tak ma to być ćwiczenie takie solidne :P i tak btw. może to i dobrze się stało że teraz dostałem te refeki bo gdyby zobaczył ogrom detalu w tym śmigłowcu pewnie bym odpuścił hehehe ;] I tu adresowane do wszystkich z uwagą na mryś ;] a mianowicie: jak powinienem rozwiązać problem nitów? bo ja stwierdziłem że tam gdzie będę potrafił zrobić ładną UVW map to będzie disp z nitami a w innych miejscach będzie to wymodelowane - chyba dobre rozwiązanie. Edytowane 1 Wrzesień 2008 przez Oleksiak
mrys Napisano 1 Wrzesień 2008 Napisano 1 Wrzesień 2008 Apache ma dość wyraźne nitowanie, zwłaszcza w rejonie kabiny, a w rezultacie ilość nitów jest (w miarę) ograniczona. Gdybym ja miał to robić, to pewnie bym je sobie wymodelował. Nic nie zapewnia takiego efektu jak trójwymiarowy element. No i ni ema problemu z rozciągniętymi czy spłaszczonymi nitami w na UVowanej teksturze. Odradzałbym łączenie dwóch technik, zwłaszcza w przypadku grup podobnych elementów. Jak modelujesz mniejsze nity - to modeluj wszystkie albo od razu załatw je bumpem czy displacem (ten ostatni bywa zawodny przy regularnych kształtach). Nie łącz tego i tego, bo efekt wizualny może byc kiepski. Przy większych nitach to samo - albo-albo. Ja robię nity (jeżeli robię) jako ośmioboczny "cylinder" z wywalonym spodnim denkiem i sfazowaną krawędzia przy górnym. Ma toto 40 poly (trójkątów), więc nawet 1000 nitów zbytnio modelu nie obciąża. No, a przy okazji człowiek się uczy np. rozmieszczania po ścieżkach i takich tam głupot :)
max_1989 Napisano 1 Wrzesień 2008 Napisano 1 Wrzesień 2008 Hej, wszyscy z poczatku watpili a tu prosze ... moja rada kopiujac obiekt w wyskakujacym okienku zamiast zaznaczac copy wybierz instance. Oszczędzi Ci to troche pamięci. Druga rada to modelujac umieszczaj obiekty na warstwach np: wylanczajac warstwe typu "srobki" zaoszczedzisz wiele fps'ow :) pozdr.
Oleksiak Napisano 1 Wrzesień 2008 Autor Napisano 1 Wrzesień 2008 max_1989 - "to mi raczej nie grozi, pracuje na warstwach jedynie co to ramu do renderu może braknąć ale wtedy to dokupię jeżeli model będzie tego wart" ;) Ale co do kopiowania to nie rozumiem ? jak to zaoszczędza pamięci ? tak po prostu jest czy może chodziło Ci o czas ? mrys - w takim razie zapewne postawię na modelowanie choć muszę przyznać że wcale ta technika nie jest wolna od wad oprócz zeżarcia większych ilości zasobów kompa to pojawiają się problemy z ustawieniem nitów względem płaszczyzny. Testy nitowania robiłem kilka dni temu i już opatentowałem sobie sposoby na umieszczenie ich chociaż nie wiem jak zrobić żeby właśnie nity na ścieżce powiedzmy ustawiały się względem płaszczyzny ale może wykombinuje jakiś system ;] "Nie łącz tego i tego, bo efekt wizualny może być kiepski" Sądziłem że jak mam taki ogon gdzie jest około 2000 nitów i można go łatwo zmapować to że zrobię sobie w PS nity i wymyśle taką technikę abym mógł sobie poziomami w ps regulować ich wysokość i promień - a same nity nałożę na apache jak wszystkie wymodelowane nity będą na miejscu żeby te nity z mapki dopasować do już istniejących - czy takie coś będzie trudne w praktyce ? Jeszcze raz dzięki za pomoc i duchowe wsparcie ;)
mrys Napisano 1 Wrzesień 2008 Napisano 1 Wrzesień 2008 2000 nitów - przy tej ilości zdecydowałbym się jednak na mapowanie.. Jedynie te większe wymodelowałbym. Skoro to model "szkoleniowy" testuj różne rozwiązania.
Yasutoco Napisano 2 Wrzesień 2008 Napisano 2 Wrzesień 2008 ja tam lubie modelowac wiec bym modelna... ale jak chcesz ty rządzisz :P jednak licząc poly 50 * 2000 = 100000 chyba warto zmapować :) co do modelu czekam na upy
Oleksiak Napisano 3 Wrzesień 2008 Autor Napisano 3 Wrzesień 2008 Hey. mrys zrobię tak jak mówisz zwłaszcza że podobnie planowałem ;] Swoją drogą (Yasutoco) to zrobiłem kiedyś próbny nit który miał podajże 33 poly i przy tej ilości nitów w modelu i moim zdaniem ich wielkim znaczeniu to zarezerowałbym im nawet do 300-400 000 poly jeżeli tylko byłyby one tak widoczne jakbym chciał. W tym modelu jak sobie człowiek poogląda foty to widać Śmigłowiec ;) > kabina/uzbrojenie > wielgaśnie śmigła z rotorem > ii nity :D Dlatego uważam nity za tak ważne jak zrobienie uzbrojenia czy wymodelowanie kabiny. A tak z innej beczki. Staram się dotrzymywać swoła, a jako że jakoś mi motywacji ostatnio brakowało to powiadam wam (ehhe ;)) że up będzie do soboty. No i teraz mam motywację heheh :P Dzięki za pomoc. Pozdrawiam i łisz mi lak.
Oleksiak Napisano 5 Wrzesień 2008 Autor Napisano 5 Wrzesień 2008 I witam wszystkich. Nie będę dużo pisał: praktycznie skończony moduł z M230 dam tylko kilka kabli i system podawania amunicji. Tutaj tylko pytanko: dodaje linka do tego-czegoś co mi zostało do wymodelowania i wiem jak sobie teoretycznie ułatwić życie ale nie wiem jak to zrobić w praktyce :P zrobię jedno "ogniwo" które będę sobie zapętlał. Myślę że dobrym rozwiązaniem jest poprowadzić je po kształcie i tu pytanko: jak zrobić żeby takie ogniwa automatycznie układały się po linii pod kontem i nachyleniem - bo tym spacing tool'em to nie chce mi wyjść :/ Będzie ich jakieś 20 więc w najgorszym wypadku zrobię to ręcznie ale tamta wiedza i tak w przyszłości mi się przyda ;] Help'ika proszę. A tu Up (ostatni render pokazuje jak widoczny powinien być ten moduł z M230 więc jak widzicie lekkie błędy to i tak normalnie ich nie powinno być widać - myślę że takie podjeście to nic złego ? ;)) Prosze o komentarze... Taki Pi-razy-drzwi jeden z planowanych ujęć Ps. Tak z ciekawości, czy te rozdziałki renderów są denerwujące bo nie wiem czy dawać same linki... ?
Yasutoco Napisano 6 Wrzesień 2008 Napisano 6 Wrzesień 2008 Jak uważasz z tymi nitami. Tylko położenie ich na całym modelu może być denerwujące chociaż w modo jest coś takiego jak track tool, ale ty chyba robisz to w maxie wiec nie przeszkadzam. co do rozmieszczania pomoże ci coś co się nazywa space tool (albo podobnie), chodzi o to ze rysujesz spline i rozmieszcza ci obiekty. Niestety robi oddzielne obiekty wiec miej sie na baczności. Co do rozdziałki to na moją 19'' panoramiczną jest niewygodna staraj sie dawać max 1200 / cośtam. Poprostu mozna nie zauważyc dużej ilości szczególów. Co do modelu to chyba nie osszczędzasz na poly... ale to dobrze! :) pytanko to na kole tylko tyle poligonów czy po prostu GI ?? (takie czarne kreski) Czekam na wiecej:P
TheCapo Napisano 8 Wrzesień 2008 Napisano 8 Wrzesień 2008 Dla mnie modela pierwsza klasa. Z tymi nitami to rzeczywiście się po bawisz trochę.
Oleksiak Napisano 16 Wrzesień 2008 Autor Napisano 16 Wrzesień 2008 Hey. Yasutoco - To na kole to bieżnik :D jeszcze go poprawie bo powinien być bardziej widoczny ale to później. O Track tool pisałem w swoim poście. TheCapo - dzięki. Wracam do modelu po małej przerwie i postaram się niedługo wrzucić jakiegoś porządnego up'a. Pozdrawiam.
Tomasz_87 Napisano 17 Wrzesień 2008 Napisano 17 Wrzesień 2008 jak nie wiesz jak wygląda mocowanie łopat, piast wirnika nosnego i ogonowego , jak to wszystko działa to daj znac. najlepiej na pw
Oleksiak Napisano 23 Listopad 2008 Autor Napisano 23 Listopad 2008 Hey ! Jakby ktoś pomyślał że się poddałem.. zwłaszcza Ci którzy wątpili... Oto jestem :P Ciągle pracuje nad kształtem pod silnikami i ogonem oraz zaczynam robić końcówkę ogona i mechanizmy na nim się znajdujące. Później zrobię mocowanie pod uzbrojenie i przeklęty "mechanizm nośny". W planie jest zrobienie również kabiny i ludka ale to lepiej nie mówić hop ;] Takie for fun robione bo pewnie nie udami mi się tego M230 ładnie zaprezentować I ??
Beatou Napisano 24 Listopad 2008 Napisano 24 Listopad 2008 i wypas! zrobiłeś spore postępy ;] się nie pomyliłem :D robi bardzo dobre wrażenie ;] zwłaszcza karabin :D pojechałeś ;] czekam na ogon bo dopiero wtedy będzie czad ;] a finalnie to już w ogóle heh :D dokończ to bo jestem mega ciekaw :P a jak nie skończysz to Cie znajdę :D pozdro i keep workin'
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się