Skocz do zawartości

Wideo przedstawiające nowe funkcje Mudbox 2011


adek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wie ktoś może co to za bajer z tym malowaniem geometrii na podstawie jakiejś kolorowej mapki? Coś podobnego do diplace ale uwzględnia nie tylko przesunięcie góra-dół a jeszcze na boki. Np ucho na filmiku zostało tak w sekundę dodane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie mudbox jest naprawdę super i lubię w nim grzebać.

Mam tylko jedno zastrzeżenie. Czemu te pędzle są takie jakieś dziwne. Zrobili pełno dodatków naprawdę niesamowitych, ale pędzle chyba się nie zmieniły. Powiedział bym nawet że pędzel, podajże bulge działa jeszcze gorzej. Ale texturowanie mudboxa jest genialne. Super przydatne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale używacie tego wszystkiego w zbrushu? W MB może jest ich znacznie mniej, ale za to są to tylko te naprawdę potrzebne.

 

Z Mudbox community dostępnego bezpośrednio z progamu, można sobie ściągnąć przygotowane przez ludzi mapy vector displacementu, jest też to ucho zrobione przez Andrew Camenisha.

 

No i rzeczywiście teksturowanie w mudboxie jest bardzo przyjemne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam Bulge, Wax, Sculpt, Knife, Sculpt, Flaten.

Ale brakuje im sporo do claya w zbrushu.

Są też takie fajne jak fill (nie chce mi sie pisowni sprawdzać) i bodajże contrast. A bulge którego używam najczęściej, moim zdaniem chodził dużo lepiej w poprzednich edycjach.

Może to kwestia przyzwyczajenia, ale szczególnie jak się tego samego dnia przesiądę z Mudboxa do Zbrusha to czuję drastyczną różnicę w prowadzeniu pędzla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Morte

Ae to te mapki displacement mozna sobie jakos wypalic? typu zrobie sobie nos na planie i wypale z tego mapke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Tak - na community masz do zassania 4 vertexowy poly od Oglu, na którym możesz coś wyrzeźbić, a później korzystać z tego jak ze stempla. Świetny bajer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem z którym jeszcze się nie uporałem w mudzie. Używając move (w MB chyba grab) przesuwa mi z tego miejsca w którym mu "karzę". Natomiast używając innego pędzla mazia mi zupełnie gdzieś obok. Używając myszki wszystko działa normalnie. Natomiast jak chce pobawić się tabletem to jest właśnie ta sytuacja opisana powyżej.Czy ktoś wie dlaczego mam coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To malowanie w mudboxie wygląda bardzo ładnie, ale co jeśli chcę eksportować sculpta z tą właśnie mapką? Nie trzeba by tego jakoś zmapować, bo nie wierzę, że mudbox sam zrobi uvk'ę... Sorry za bzdurne pytanie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłem filmik na sendspace.

Pierwsze maźnięcia za pomocą tabletu.

Drugie myszką (drugie zaczyna się po kliknięciu PPM).

http://www.sendspace.com/file/rddimi

 

A jaki masz tablet? Wacoma?

 

To malowanie w mudboxie wygląda bardzo ładnie, ale co jeśli chcę eksportować sculpta z tą właśnie mapką? Nie trzeba by tego jakoś zmapować, bo nie wierzę, że mudbox sam zrobi uvk'ę... Sorry za bzdurne pytanie. :)

 

UV musisz mieć zrobione przed malowaniem tekstur. W mudboxie nie ma możliwości zrobienia UVałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności