Jump to content

Question

Cześć, mam problem w maxie 2016. Ponieważ przerabiam model który pobrałem z internetu, i jestem na etapie wygładzania krawędzi, okazało się że są błędy w cieniowaniu.. Pytanie, jak to naprawić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

smoothing groups. Musisz poustawiać dla poszczególnych grup poligonów osobne grupy smooth

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Mógłbyś szerzej rozpisać? Jestem jeszcze trochę "nobem" szczerze mówiąc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Poczytaj:

http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2016/ENU/?guid=GUID-1244162D-A063-486C-BD9B-168466F6488B

http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2016/ENU/?guid=GUID-239E3C58-BBC5-4DFB-9037-B595A1188DC8

http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2016/ENU/?guid=GUID-FF7D7633-03AD-4427-821A-65F8AC484CDD

 

Poeksperymentuj:

Wrzuć modyfikator Smooth, zaznacz Auto smooth i zobacz co dzieje sie przy zmianie parametru Threshold.

 

Jeżeli nie zamierzasz poprawiać geometrii modeli to ustaw oddzielną smooth grupę na płaską cześć modelu, i inną na wnętrze okna.

 

Jeżeli chcesz poprawić szybko model. zaznacz linie krawędzi okna na połączeniu z płaską powierzchnią kadłuba i w edit poly wybierz extrude, z wartością height 0 a width wedle uznania. Da to ci dodatkowe support loopy, które wygładzą przejście.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Kilka tutoriali onodśnie grup wygładzania. Co się stało z formatowaniem na stronie? Wygląda koszmarnie :)

[/url] Edited by 2013

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Dziękuje za poradniki! Przydały się bardzo i dziękuje za poświęcony czas. Pytanko, czy zaznaczone na czerwono okno jest teraz ok w porównaniu z prawym?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Niestety model nie został dobrze podzielony na grupy wygładzania, no i nie wygląda dobrze. Musisz zobaczyć tutoriale ponownie :) Celem grup wygładzania jest podzielenie cieniowania na modelu tak aby nie tworzyły się artefakty. Aby zlikwidować niechciane cieniowanie, musisz odciąć grupą wygładzania zaokrągloną cześć szyby/ramy od płaszczyzny w której jest wycięta. Można także dać dodatkowego loopa, który powstrzyma cieniowanie od rozciągania się, wszystko zależy od sytuacji. Na tej ogromnej płaszczyźnie (chyba wagonu) gdzie wycięte są szyby dajesz jedną grupę wygładzania, a na zaokrąglonych wycięciach okien drugą, i tym sposobem odetniesz cieniowania od siebie i zlikwidujesz artefakty. No chyba, że model nie jest równy, więc i to może nie dać zadowalającego efektu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Akurat byłeś blisko, ale to lokomotywa towarowa :-) Dziękuje za pomoc spróbuję coś poćwiczyć może się uda. edit: poćwiczyłem, oglądałem trochę poradniki, mam nadzieje że teraz idzie w dobrym kierunku.

Edited by szogun

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Smoothgrupą jak wcześniej pisaliście, nie da się raczej tego zrobić. Próbuję i próbuję nie da rady, jest jakiś inny sposób? chodzi o to zaznaczone na czarno, wgłębienie w pudło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Odświeżam, uporałem się z problemem. Okazało się że trzeba ustawić wektory ręcznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Modelowanie takie sobie. Ja bym się pozbył tych trójkątów i potem poukładał grupy wygładzania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy