Napisano 18 Kwiecień 20186 l Cześć, mam problem w maxie 2016. Ponieważ przerabiam model który pobrałem z internetu, i jestem na etapie wygładzania krawędzi, okazało się że są błędy w cieniowaniu.. Pytanie, jak to naprawić?
Napisano 18 Kwiecień 20186 l smoothing groups. Musisz poustawiać dla poszczególnych grup poligonów osobne grupy smooth
Napisano 18 Kwiecień 20186 l Autor Mógłbyś szerzej rozpisać? Jestem jeszcze trochę "nobem" szczerze mówiąc :)
Napisano 19 Kwiecień 20186 l Poczytaj: http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2016/ENU/?guid=GUID-1244162D-A063-486C-BD9B-168466F6488B http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2016/ENU/?guid=GUID-239E3C58-BBC5-4DFB-9037-B595A1188DC8 http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2016/ENU/?guid=GUID-FF7D7633-03AD-4427-821A-65F8AC484CDD Poeksperymentuj: Wrzuć modyfikator Smooth, zaznacz Auto smooth i zobacz co dzieje sie przy zmianie parametru Threshold. Jeżeli nie zamierzasz poprawiać geometrii modeli to ustaw oddzielną smooth grupę na płaską cześć modelu, i inną na wnętrze okna. Jeżeli chcesz poprawić szybko model. zaznacz linie krawędzi okna na połączeniu z płaską powierzchnią kadłuba i w edit poly wybierz extrude, z wartością height 0 a width wedle uznania. Da to ci dodatkowe support loopy, które wygładzą przejście.
Napisano 20 Kwiecień 20186 l Kilka tutoriali onodśnie grup wygładzania. Co się stało z formatowaniem na stronie? Wygląda koszmarnie :) [/url] Edytowane 20 Kwiecień 20186 l przez 2013
Napisano 23 Kwiecień 20186 l Autor Dziękuje za poradniki! Przydały się bardzo i dziękuje za poświęcony czas. Pytanko, czy zaznaczone na czerwono okno jest teraz ok w porównaniu z prawym?
Napisano 23 Kwiecień 20186 l Niestety model nie został dobrze podzielony na grupy wygładzania, no i nie wygląda dobrze. Musisz zobaczyć tutoriale ponownie :) Celem grup wygładzania jest podzielenie cieniowania na modelu tak aby nie tworzyły się artefakty. Aby zlikwidować niechciane cieniowanie, musisz odciąć grupą wygładzania zaokrągloną cześć szyby/ramy od płaszczyzny w której jest wycięta. Można także dać dodatkowego loopa, który powstrzyma cieniowanie od rozciągania się, wszystko zależy od sytuacji. Na tej ogromnej płaszczyźnie (chyba wagonu) gdzie wycięte są szyby dajesz jedną grupę wygładzania, a na zaokrąglonych wycięciach okien drugą, i tym sposobem odetniesz cieniowania od siebie i zlikwidujesz artefakty. No chyba, że model nie jest równy, więc i to może nie dać zadowalającego efektu.
Napisano 24 Kwiecień 20186 l Autor Akurat byłeś blisko, ale to lokomotywa towarowa :-) Dziękuje za pomoc spróbuję coś poćwiczyć może się uda. edit: poćwiczyłem, oglądałem trochę poradniki, mam nadzieje że teraz idzie w dobrym kierunku. Edytowane 24 Kwiecień 20186 l przez szogun
Napisano 24 Kwiecień 20186 l Autor Smoothgrupą jak wcześniej pisaliście, nie da się raczej tego zrobić. Próbuję i próbuję nie da rady, jest jakiś inny sposób? chodzi o to zaznaczone na czarno, wgłębienie w pudło.
Napisano 11 Lipiec 20186 l Autor Odświeżam, uporałem się z problemem. Okazało się że trzeba ustawić wektory ręcznie.
Napisano 25 Sierpień 20186 l Modelowanie takie sobie. Ja bym się pozbył tych trójkątów i potem poukładał grupy wygładzania.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto