Gość marcin_mocny Napisano 9 Listopad 2004 Napisano 9 Listopad 2004 witam. zaczynam robić pojazd w 3d studio, postanowiłem prezentować tu swoje efekty, aby uzyskać pomoc w nauce. nie wiem co w ogóle uda mi się stworzyć finalnie ponieważ mój komp nie jest super wypasiony i już podczas pracy nad tym pojazdem wkurzyłem się i zainwestowałem w pamięć, która nadal nie jest jakimś szczytem - skromna 512tka. oto moje dzieło (w kilkudziesięciu procentach):
Marcin Napisano 9 Listopad 2004 Napisano 9 Listopad 2004 niestety ale kod image nie pobierze ci obrazka z dysku ;)
illy Napisano 9 Listopad 2004 Napisano 9 Listopad 2004 zrob go advancec->zalaczniki albo wrzuc na ftp
RuMuN Napisano 10 Listopad 2004 Napisano 10 Listopad 2004 nie no popraw go a najlepiej zrob od nowa :/
Gość marcin_mocny Napisano 10 Listopad 2004 Napisano 10 Listopad 2004 ale ja go nie skończyłem rzuciłem co zrobiłem do tej pory -> uncle proszę o bardziej szczegółowe określenie gdzie jest krzywy dzięki
illy Napisano 10 Listopad 2004 Napisano 10 Listopad 2004 krzywy jest wszedzie, dajesz meshsmooth czy smooth?
Luke3D Napisano 10 Listopad 2004 Napisano 10 Listopad 2004 Daj dwustronną mapę, światła boczne szyby i nigdy dopóki nie skończyłeś robić modelu to nie dawaj kół!!!
zipper Napisano 10 Listopad 2004 Napisano 10 Listopad 2004 umm :) kolka sa nie najgorsze :) pozdrawiam
Gość marcin_mocny Napisano 11 Listopad 2004 Napisano 11 Listopad 2004 a więc dawałem meshsmooth, koła sobie zrobiłem osobno i po prostu się mi spodobały więc je już dołączyłem choć na pewno je wyrzucę ponieważ to właśnie przez nie z całą pewnością mi tak wolno chodzi bo te 4 koła z tyloma polygonami muszą obciążać straszliwie --> rumun myślę że jeżeli bym go robił od nowa to zrobiłbym go dokładnie tak samo chyba że mi powiesz co tu źle robię a tak w ogóle to pokazuję siatkę mojego modelu
egon14 Napisano 11 Listopad 2004 Napisano 11 Listopad 2004 elo, model niejest zły, ale jeśli to jest siatga bez meshsmooth to za gęsta, tylnie nadkole do wymiany, znaczy sie początek. Zapamiętaj, Nierób nigdy w modelu trójkątów, jeśli musisz to mozesz zrobić 1, 2 ale nie tyle. Zobacz sobie siatke mojego fiata na mojim topicu POJAZD 3D: Fiat 125p, tam jest siateczka, ale tylko kawałek, więc sobie zobacz.
polka dot Napisano 11 Listopad 2004 Napisano 11 Listopad 2004 hłe hłe hłe jak bedziesz mial 3 trojkaty to nie masz co dalej modelu robic ;) przerob jakies tutoriale o samochodach ;) co to za opony? czy to wersja offroad? ^^
Gość marcin_mocny Napisano 11 Listopad 2004 Napisano 11 Listopad 2004 ale jaja nawet nie zwróciłem uwagi musiałem coś spieprzyć że tam w nadkolu są trójkąty dzięki za uwagę o3wiście to zmienię a opony które tam wstawiłem, cóż faktycznie właśnie je dopracowuję bo chyba przesadziłem z wielkością bieżnika - jak do traktora --> egon14 mówisz że siatka podstawowa za gęsta a ja myślałem że tak trzeba, czyli 1 słowem lepiej jak jest rzadsza (tam gdzie może taka być?) ?? szkoda że nie mam za dużo czasu aż się chce robić.....
BigBird Napisano 12 Listopad 2004 Napisano 12 Listopad 2004 Musiasz sie postarac i to bardzo zeby to przypominalo furke ! Wez skombinuj sobie jakies refki i wtedy bedzie ci latwiej ! O i nie skarz sie tak na ten komputer bo to przy takim modelu nie gra zbytnio roli bo przy nim majac p 233 z 64 ramu bys se poradzil :D a jak zwalnia cholernie to po prostu ukryj obiekty nad kturymi aktualnie nie pracujesz ! Samochud jest taka rzecza w ktorej jest duzo plaskich plaszczyzn wiec po co na nie tracic czas i mulic kompa zrub to jak najmniejszym kosztem facow !! O ile zwiekrzanie interactions w mesh smoofie jest dobre i oplacalne np w modelu glowy to w przypadku sdamochodu urzywaj go jak naj mniej a wiecej kraglosci rob wlasnorecznie ! Powodzenia
uncle Napisano 12 Listopad 2004 Napisano 12 Listopad 2004 ja sugeruje zapoznac sie z linijka;) on jest poprostu wszedzie krzywy;)
prabab Napisano 12 Listopad 2004 Napisano 12 Listopad 2004 Mnie się wydaje, że on go potraktował meshsmoothem i mu się wszystko powyginało, żeby mieć miękkszy wygląd.
Gość marcin_mocny Napisano 12 Listopad 2004 Napisano 12 Listopad 2004 ale ja pisałem że go potraktowałem meshsmoothem :)
prabab Napisano 12 Listopad 2004 Napisano 12 Listopad 2004 To spróbuj teraz tą zmeshsmoothowaną siatką zmodyfikować i wyrównać...
polka dot Napisano 12 Listopad 2004 Napisano 12 Listopad 2004 O ile zwiekrzanie interactions w mesh smoofie jest dobre co to jest interactions? jakas nowa akcja w ms? :P popraw go bo jest strasznie krzywy i naprawde rob malo polygonow na prostych powierzchniach. na dole masz mojego wipa to zobacz na siatke chociaz i tak nie jest dobra ;O
illy Napisano 13 Listopad 2004 Napisano 13 Listopad 2004 edge powinny byc w miejscach gdzie sa rozne zgiecia wygiecia itd, wiec nie warto ich naduzywac , ale za malo to tez zle
spike Napisano 13 Listopad 2004 Napisano 13 Listopad 2004 oponki ma fajowe i zgadzam sie z poprzednikami trzeba mieć wyczucie na edge nie za dużo nie za mało pozdro
RuMuN Napisano 13 Listopad 2004 Napisano 13 Listopad 2004 ja bym tak zrobil :D opis :D napis kolo dachu : Za duzo polygonow na dachu tam gdzie jest kropa :D to tego vertexa to gory :D
Gość marcin_mocny Napisano 15 Listopad 2004 Napisano 15 Listopad 2004 dziękuje za takie szczegóły wraz z wizualizacją RuMuN chciałem taką uwagę podać że ja zacząłem sobie robić model po tym jak w KŚ EKSPERCIE ukazał się artykuł o modelowaniu samochodu ale tam szkoła była taka że modeluje się za pomocą plan'ów natomiast po przeglądnieciu kilku tutoriali we wszystkich była metoda modelowania za pomocą splin'ów no i teraz głupi jestem i mam pytanie do wszystkich modelujących pojazdy JAK TO TAK NAPRAWDĘ LEPIEJ SIĘ ROBI ??
Gość marcin_mocny Napisano 15 Listopad 2004 Napisano 15 Listopad 2004 oto poprawione całe koło alusik z oponką już nie w wersji OFF-ROAD mam nadzieję że teraz bardziej sportowy :p
illy Napisano 15 Listopad 2004 Napisano 15 Listopad 2004 no bieznik caly czas wystaje jak z kolek z klockow lego (pierwsze skojarzenie) ogolnie material mi sie nie podoba ale zakladam ze uzywasz scanline, i co to jest co trzyma kolo :)
Gość marcin_mocny Napisano 16 Listopad 2004 Napisano 16 Listopad 2004 czyli co należałoby zrobić najlepiej aby bieżnik wyglądał naturalnie ?? to co trzyma oponę to stojak ale służy tylko w renderze pomocniczo więc nie skupiałem się na jego wyglądzie
illy Napisano 16 Listopad 2004 Napisano 16 Listopad 2004 nie wiem jak robiles bieznik ale albo wymodeluj jako mniejszy albo daj mniejszy bump/displace
Pawkiller Napisano 16 Listopad 2004 Napisano 16 Listopad 2004 Dorzucam sie do pytania marcina_mocnego jak to sie robi.
polka dot Napisano 16 Listopad 2004 Napisano 16 Listopad 2004 marcin poprostu zrob mniejsze szparki miedzy segmentami bieznnika (węższe rowki) - to n pewno zalatwi sprawe ;) węższe rowki ;)
Gość marcin_mocny Napisano 16 Listopad 2004 Napisano 16 Listopad 2004 ja to zrobiłem tak: stworzyłem klocki bieżnika za pomocą ARRAY stworzyłem cały no i później BENDem owinąłem łysą oponę jak stworzyć dobry materiał opony ?? lub gdzie mogę znaleźć wzory materiałów
ReflectVision Napisano 16 Listopad 2004 Napisano 16 Listopad 2004 ktos juz mowil ze siatka za gęsta ?
BigBird Napisano 17 Listopad 2004 Napisano 17 Listopad 2004 Kome ladnie to tak mi bledy wypominac ! wystarcza 2 literowki i juz posmiewisko ze mnie robisz ty ty Bobie ( jesli wiesz o co mi chodzi nie chce napisac pelnej nazwy twojego avatarka bo nie znam (snash czy snach czy smash Bob) i bedziesz mial kolejny powod do wytykania mi bledow ) :) A co do tej pracki Marcinie_mocny to wez no zrob cos z karoserja bo sie na nia patrzec nie da a nie bierzesz sie za bierznik opony !!
polka dot Napisano 17 Listopad 2004 Napisano 17 Listopad 2004 maly zart no ;) jezeli cie to urazilo to sorry ;) S P O N G E B O B ;)
Gość marcin_mocny Napisano 17 Listopad 2004 Napisano 17 Listopad 2004 BigBird uwierz gdybym mógł to na pewno karoseria byłaby już wykończona może nie w 100% (taki dobry to jeszcze chyba nie jestem) ale może w 92% Niestety ktoś musi budować naszą Polskę - a że jest to kraj największej liczby chorych ludzi i inwalidów więc wiesz - praca praca praca (zawodowa o3wiście) Jeżeli chcesz mogę się wytłumaczyć pracę nad kołem (własnymi siłami) zaczynałem już wcześniej zanim dorwałem kurs modelowania samochodu a nie wiedziałem wcześniej o tym wspaniałym portalu (netowiec od niedawna) dzięki i proszę o komentarze pracy a postępy na pewno będą czynione (uwziąłem się i czas musi się znaleźć!!!)
RuMuN Napisano 18 Listopad 2004 Napisano 18 Listopad 2004 marcin_mocny no widac ze bedziesz z uporem usilowal skonczyc autko to dobze ale tutki przerob, pomogly mi a wracz sa potrzebne pelno jest na necie, wiecej sie nauczysz i zobaczysz rob wolniej i dokladniej.
Gość marcin_mocny Napisano 18 Listopad 2004 Napisano 18 Listopad 2004 właśnie po rozpoczęciu prac przeczytałem ich trochę ale nadal nie mogę sobie poradzić z modelowaniem za pomocą splinów o wiele prościej robić to plane'ami mam troszkę teraz czasu może coś w końcu ruszy przy karoserii
illy Napisano 18 Listopad 2004 Napisano 18 Listopad 2004 no to rob poly (plane jak to nazywasz), poducz sie troszke mesh smooth i oszczedzaj poly, np maska, dach, drzwi to miejsca gdzie nie potrzeba 36 kwadratow, ale mam nadzieje ze nie opuscisz kanciaka
Gość marcin_mocny Napisano 18 Listopad 2004 Napisano 18 Listopad 2004 tak tak właśnie będę robił redukcję faców i stosował chamfera
Gość marcin_mocny Napisano 19 Listopad 2004 Napisano 19 Listopad 2004 witam więc zredukowałem ilość faców narazie zdążyłem to zrobić na dachu i na masce jeszcze nie zastosowałem chamfera przy wklęśnięciu blachy na masce - siatka po meshsmooth'ie z interaction 1 jak teraz ??
zipper Napisano 19 Listopad 2004 Napisano 19 Listopad 2004 no juz wyglada duzo lepiej niz na poczatku ... keep on working ;) pozdro
Gość marcin_mocny Napisano 20 Listopad 2004 Napisano 20 Listopad 2004 oto dalsza część poprawiania to byłoby na tyle przodu i dachu teraz kolej na bok i tyłek pierwsze siatka od przodu bez meshsmooth'a
Gość marcin_mocny Napisano 20 Listopad 2004 Napisano 20 Listopad 2004 teraz siatka całości oraz bez siatki meshsmooth cały czas z interaction na 1
illy Napisano 20 Listopad 2004 Napisano 20 Listopad 2004 jak sam zauwazyles, od razu lepiej, teraz zrob linie boczna i daj iterations x2 o ile komp ci pociagnie
RuMuN Napisano 22 Listopad 2004 Napisano 22 Listopad 2004 yy troche z boku jest bugow ale ;) troche dzwi wystaja ale to tylko maly szczegol :)
Gość marcin_mocny Napisano 22 Listopad 2004 Napisano 22 Listopad 2004 panie RuMuN dlatego widzisz bugi za nadkołem i drzwi powyginane że ja doszedłem dopiero tak mniej więcej do nadkola :-p a linia boczna w ogóle jeszcze nie ruchana przez blacharza prawdopodobnie w środę będzie więcej czasu i mam nadzieję coś mocno go poszlifować :-)))
Gość marcin_mocny Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 a jednak zawsze (prawie) tak bywa, że jak coś się planuje to wtedy się to pieprzy. Niestety nici z wolnej środy i zrobiłem tylko trochę. Ale udało mi się przejść od za koła przedniego poprzez bok do tyłu. Teraz jeszcze zostaje mi klapa bagażnika, no a potem szczegóły. (: Może się jeszcze uda zakończyć jakoś tę pracę :)
Gość marcin_mocny Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 a i jeszcze jedno wielkie dzięki KOME
illy Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 porady do wrzucania na forum: 1) blueprinty rob: prawy przycisk -> properties -> odznacz renderable 2) render -> environment -> bialy kolor w tle porady do modelu: 1) coraz lepiej i dobrze ze sie nie poddales 2) linia boczna jest troszeczke rozjechana, zwelduj ja cala i chamfer jeszcze raz ale calosc za jednym pociagnieciem, bo na poczatku jest ostre a pozniej sie rozmywa i znowu 3) przejscie tego przetloczenia na masce sie dziwnie konczy, jest -> dochodzi do podszybia i nagle go nie ma, pokombinuj tutaj, nie wiem jak to we fiacie wyglada, przetloczenie moze byc ale musi sie gdzies estetycznie konczyc 4) slupki, ble, skasuj i zrob jeszcze raz, bo widac ze duzo razy poprawiales i sie pokrzywily, przynajmniej tam na dole z przodu przy laczeniu z reszta 5) tylna szyba troszeczke ma kanty i male wygiecie, te kanty sa przez to ze masz tam chamfer, musisz go troszeczke rozchylic recznie 6) tylnA czesc tylnego blotnika (tam na dole) tak brzydko odstaje, wepchnij ja do srodka pod spod 7) no i przednie nadkole jest troszeczku jajowate w poziomie (z tej perspektywy), pokaz model ze strony, a jesli jest tak naprawde to troche zwez to nadkole, ja sobie zawsze pomagam spline-> circle Mam nadzieje ze poprawisz to i dasz nastepne rendery ktore beda coraz lepsze ;d
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się