Skocz do zawartości

pojazd 3d: fso 1500 ze środkiem


Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcin_mocny
Napisano

witam. zaczynam robić pojazd w 3d studio, postanowiłem prezentować tu swoje efekty, aby uzyskać pomoc w nauce. nie wiem co w ogóle uda mi się stworzyć finalnie ponieważ mój komp nie jest super wypasiony i już podczas pracy nad tym pojazdem wkurzyłem się i zainwestowałem w pamięć, która nadal nie jest jakimś szczytem - skromna 512tka.

oto moje dzieło (w kilkudziesięciu procentach):

  • Odpowiedzi 277
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość marcin_mocny
Napisano

czy teraz mi się udało ??

Gość marcin_mocny
Napisano

ale ja go nie skończyłem rzuciłem co zrobiłem do tej pory

-> uncle

proszę o bardziej szczegółowe określenie gdzie jest krzywy

dzięki

Gość marcin_mocny
Napisano

a więc dawałem meshsmooth,

koła sobie zrobiłem osobno i po prostu się mi spodobały więc

je już dołączyłem choć na pewno je wyrzucę ponieważ to właśnie

przez nie z całą pewnością mi tak wolno chodzi bo te 4 koła z tyloma

polygonami muszą obciążać straszliwie

--> rumun

myślę że jeżeli bym go robił od nowa to zrobiłbym go dokładnie tak

samo chyba że mi powiesz co tu źle robię

 

a tak w ogóle to pokazuję siatkę mojego modelu

Napisano

elo, model niejest zły, ale jeśli to jest siatga bez meshsmooth to za gęsta, tylnie nadkole do wymiany, znaczy sie początek. Zapamiętaj, Nierób nigdy w modelu trójkątów, jeśli musisz to mozesz zrobić 1, 2 ale nie tyle. Zobacz sobie siatke mojego fiata na mojim topicu POJAZD 3D: Fiat 125p, tam jest siateczka, ale tylko kawałek, więc sobie zobacz.

Gość marcin_mocny
Napisano

ale jaja nawet nie zwróciłem uwagi musiałem coś spieprzyć że tam w

nadkolu są trójkąty dzięki za uwagę o3wiście to zmienię

a opony które tam wstawiłem, cóż faktycznie właśnie je dopracowuję

bo chyba przesadziłem z wielkością bieżnika - jak do traktora

--> egon14

mówisz że siatka podstawowa za gęsta

a ja myślałem że tak trzeba, czyli 1 słowem

lepiej jak jest rzadsza (tam gdzie może taka być?) ??

 

szkoda że nie mam za dużo czasu aż się chce robić.....

Napisano

Musiasz sie postarac i to bardzo zeby to przypominalo furke ! Wez skombinuj sobie jakies refki i wtedy bedzie ci latwiej ! O i nie skarz sie tak na ten komputer bo to przy takim modelu nie gra zbytnio roli bo przy nim majac p 233 z 64 ramu bys se poradzil :D a jak zwalnia cholernie to po prostu ukryj obiekty nad kturymi aktualnie nie pracujesz ! Samochud jest taka rzecza w ktorej jest duzo plaskich plaszczyzn wiec po co na nie tracic czas i mulic kompa zrub to jak najmniejszym kosztem facow !! O ile zwiekrzanie interactions w mesh smoofie jest dobre i oplacalne np w modelu glowy to w przypadku sdamochodu urzywaj go jak naj mniej a wiecej kraglosci rob wlasnorecznie ! Powodzenia

Gość marcin_mocny
Napisano

ale ja pisałem że go potraktowałem meshsmoothem :)

Napisano

O ile zwiekrzanie interactions w mesh smoofie jest dobre

 

co to jest interactions? jakas nowa akcja w ms? :P popraw go bo jest strasznie krzywy i naprawde rob malo polygonow na prostych powierzchniach. na dole masz mojego wipa to zobacz na siatke chociaz i tak nie jest dobra ;O

Gość marcin_mocny
Napisano

dziękuje za takie szczegóły wraz z wizualizacją RuMuN

chciałem taką uwagę podać że ja zacząłem sobie robić model po

tym jak w KŚ EKSPERCIE ukazał się artykuł o modelowaniu samochodu

ale tam szkoła była taka że modeluje się za pomocą plan'ów

natomiast po przeglądnieciu kilku tutoriali we wszystkich była metoda

modelowania za pomocą splin'ów

no i teraz głupi jestem i mam pytanie do wszystkich modelujących pojazdy

JAK TO TAK NAPRAWDĘ LEPIEJ SIĘ ROBI ??

Gość marcin_mocny
Napisano

oto poprawione całe koło alusik z oponką

już nie w wersji OFF-ROAD mam nadzieję że teraz

bardziej sportowy :p

Napisano

no bieznik caly czas wystaje jak z kolek z klockow lego (pierwsze skojarzenie) ogolnie material mi sie nie podoba ale zakladam ze uzywasz scanline, i co to jest co trzyma kolo :)

Gość marcin_mocny
Napisano

czyli co należałoby zrobić najlepiej aby bieżnik wyglądał naturalnie ??

to co trzyma oponę to stojak ale służy tylko w renderze pomocniczo

więc nie skupiałem się na jego wyglądzie

Gość marcin_mocny
Napisano

ja to zrobiłem tak: stworzyłem klocki bieżnika

za pomocą ARRAY stworzyłem cały

no i później BENDem owinąłem łysą oponę

 

jak stworzyć dobry materiał opony ?? lub

gdzie mogę znaleźć wzory materiałów

Napisano

Kome ladnie to tak mi bledy wypominac ! wystarcza 2 literowki i juz posmiewisko ze mnie robisz ty ty Bobie ( jesli wiesz o co mi chodzi nie chce napisac pelnej nazwy twojego avatarka bo nie znam (snash czy snach czy smash Bob) i bedziesz mial kolejny powod do wytykania mi bledow ) :) A co do tej pracki Marcinie_mocny to wez no zrob cos z karoserja bo sie na nia patrzec nie da a nie bierzesz sie za bierznik opony !!

Gość marcin_mocny
Napisano

BigBird uwierz gdybym mógł to na pewno karoseria byłaby już wykończona

może nie w 100% (taki dobry to jeszcze chyba nie jestem) ale może w 92%

 

Niestety ktoś musi budować naszą Polskę - a że jest to kraj największej

liczby chorych ludzi i inwalidów więc wiesz - praca praca praca (zawodowa

o3wiście)

 

Jeżeli chcesz mogę się wytłumaczyć pracę nad kołem (własnymi siłami) zaczynałem już wcześniej zanim dorwałem kurs modelowania samochodu a

nie wiedziałem wcześniej o tym wspaniałym portalu (netowiec od niedawna)

 

dzięki i proszę o komentarze pracy a postępy na pewno będą czynione (uwziąłem się i czas musi się znaleźć!!!)

Napisano

marcin_mocny no widac ze bedziesz z uporem usilowal skonczyc autko to dobze ale tutki przerob, pomogly mi a wracz sa potrzebne pelno jest na necie, wiecej sie nauczysz i zobaczysz rob wolniej i dokladniej.

Gość marcin_mocny
Napisano

właśnie po rozpoczęciu prac przeczytałem ich trochę ale nadal nie mogę

sobie poradzić z modelowaniem za pomocą splinów o wiele prościej

robić to plane'ami

mam troszkę teraz czasu może coś w końcu ruszy przy karoserii

Napisano

no to rob poly (plane jak to nazywasz), poducz sie troszke mesh smooth i oszczedzaj poly, np maska, dach, drzwi to miejsca gdzie nie potrzeba 36 kwadratow,

 

ale mam nadzieje ze nie opuscisz kanciaka

Gość marcin_mocny
Napisano

tak tak właśnie będę robił redukcję faców i stosował chamfera

Gość marcin_mocny
Napisano

witam więc zredukowałem ilość faców narazie zdążyłem to zrobić

na dachu i na masce jeszcze nie zastosowałem chamfera przy

wklęśnięciu blachy na masce - siatka po meshsmooth'ie z

interaction 1

 

jak teraz ??

Gość marcin_mocny
Napisano

oto dalsza część poprawiania to byłoby na tyle przodu i dachu

teraz kolej na bok i tyłek

pierwsze siatka od przodu bez meshsmooth'a

Gość marcin_mocny
Napisano

teraz siatka całości oraz bez siatki meshsmooth cały czas z interaction na 1

Gość marcin_mocny
Napisano

panie RuMuN dlatego widzisz bugi za nadkołem i drzwi powyginane

że ja doszedłem dopiero tak mniej więcej do nadkola :-p

a linia boczna w ogóle jeszcze nie ruchana przez blacharza

prawdopodobnie w środę będzie więcej czasu i mam nadzieję coś mocno

go poszlifować :-)))

Gość marcin_mocny
Napisano

a jednak zawsze (prawie) tak bywa, że jak coś się planuje to wtedy się to pieprzy. Niestety nici z wolnej środy i zrobiłem tylko trochę.

Ale udało mi się przejść od za koła przedniego poprzez bok do tyłu. Teraz jeszcze zostaje mi klapa bagażnika, no a potem szczegóły.

(: Może się jeszcze uda zakończyć jakoś tę pracę :)

Gość marcin_mocny
Napisano

a i jeszcze jedno wielkie dzięki KOME

Napisano

porady do wrzucania na forum:

1) blueprinty rob: prawy przycisk -> properties -> odznacz renderable

2) render -> environment -> bialy kolor w tle

 

porady do modelu:

1) coraz lepiej i dobrze ze sie nie poddales

2) linia boczna jest troszeczke rozjechana, zwelduj ja cala i chamfer jeszcze raz ale calosc za jednym pociagnieciem, bo na poczatku jest ostre a pozniej sie rozmywa i znowu

3) przejscie tego przetloczenia na masce sie dziwnie konczy, jest -> dochodzi do podszybia i nagle go nie ma, pokombinuj tutaj, nie wiem jak to we fiacie wyglada, przetloczenie moze byc ale musi sie gdzies estetycznie konczyc

4) slupki, ble, skasuj i zrob jeszcze raz, bo widac ze duzo razy poprawiales i sie pokrzywily, przynajmniej tam na dole z przodu przy laczeniu z reszta

5) tylna szyba troszeczke ma kanty i male wygiecie, te kanty sa przez to ze masz tam chamfer, musisz go troszeczke rozchylic recznie

6) tylnA czesc tylnego blotnika (tam na dole) tak brzydko odstaje, wepchnij ja do srodka pod spod

7) no i przednie nadkole jest troszeczku jajowate w poziomie (z tej perspektywy), pokaz model ze strony, a jesli jest tak naprawde to troche zwez to nadkole, ja sobie zawsze pomagam spline-> circle

 

Mam nadzieje ze poprawisz to i dasz nastepne rendery ktore beda coraz lepsze ;d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności