tobiq4 Napisano 4 Październik 2019 Share Napisano 4 Październik 2019 Cześć wszystkim na forum \o/ Postanowiłem założyć teczkę, wiadomo feedback głównie :). Z jakiegoś powodu z forum zniknął mój ostatni dodawany projekt, także wrzucam jeszcze raz, tym razem do teczki - helikopter wymodelowany na podstawie anatomii robaczka. Obecnie wymyśliłem zrobienie postaci w klimatach cyberpunkowych, koncept mocno inspirowany Bulgarovem i GITS 🙂 Wymodelowałem już mniej więcej ciało, większe zarysy mięsni potrzebne tam gdzie będą elementy mechaniczne, no i zacząłem hardsurface (większośc poli w maxie). Plan jest taki dokończyć modelować mechaniczne elementy, zrobić dalej detal ciała, retopologie ciała (jeśli w ogóle zostanie ciało), shader skóry - głowa, no i render. Jako, że przede mną sporo roboty, także mile widziany feedback. Teraz pytanko co do low poly, bo modelująć każdy element z tyłu głowy zawsze mam wersje lp, a że tych elementów będzie tu raczej dużo, to czy jest sens każdy oddzielnie robić low? - np. na głowie można wypalić te płytki oddzielnie albo jako całość głowy?. Jaki jest mniej więcej budżet poligonów we flagowych tytułach jeśli chodzi o postacie? Pzdr 🙂 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalo Napisano 4 Październik 2019 Share Napisano 4 Październik 2019 Hej! Fajny projekt się szykuje, na pewno będę obserwował. Dron wygląda bardzo spoko, co do postaci to nie będę nic marudził dopóki nie zaczniesz go "ubierać" 🙂 Uciąłeś stopy i ciężko proporcje ocenić. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejus5000 Napisano 4 Październik 2019 Share Napisano 4 Październik 2019 Cześć, To co przylega do ciała to spokojnie jako jeden mesz, szkoda czasu na zabawę i będzie łatwiej przepalić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobiq4 Napisano 30 Styczeń 2020 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2020 Troszkę było więcej czasu także poszło low i high, teraz detal jakiś skóry, oko i texturowanie 🙂 ... a jeszcze poukładanie tego na udimach.... wyszło 199 różnych elementów więc trochę słabo... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobiq4 Napisano 3 Kwiecień 2020 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2020 Done. Wincyj fotek na artstation: https://www.artstation.com/artwork/58yoOz 🙂 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobiq4 Napisano 5 Kwiecień 2020 Autor Share Napisano 5 Kwiecień 2020 Pliki trochę dużo ważą nawet do jpg, więc pojedynczo pododawałem 🙂 Render w Arnoldzie, na mój komp i5 6500, 32 ram to szło dobrych parę dni... trzeba pomyśleć nad zmianą kompa :F 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArnoldSzczesliwy Napisano 5 Kwiecień 2020 Share Napisano 5 Kwiecień 2020 spoko wyszło, z ciekawośći jak skóre robiłeś? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobiq4 Napisano 6 Kwiecień 2020 Autor Share Napisano 6 Kwiecień 2020 17 godzin temu, ArnoldSzczesliwy napisał: spoko wyszło, z ciekawośći jak skóre robiłeś? Odrazu mówię, że nie jestem żadnym prosem w tym i to co napiszę nie jest żadnym wyznacznikiem :D To było moje w sumie pierwsze podejście do skóry, ale przechodząc do rzeczy. Detal skóry Zbrush; base to surface noise na dwóch layersach, jeden to Turbulence/Voronoi w skali większej, a drugi to noise w skali mniejszej troche pokombinować trzeba. Kolejna warstwa to detale z alph, wykorzystując brushe Rafael Souza i jego darmowy skin kit, niektóre części ciała próbowałem robić przy pomocy skin kitów z .xyz używając spotlight, ale jakoś dla mnie to niewygodne, reszta to detaling dam standard/standard. Zrobiona była głównie głowa i dłonie. Nie było zabawy w robienie dokładnych porów etc. bo nie to było celem pracy, zresztą komp by mi całej takiej postaci nie udźwignął. Dalej to wypalenie jednej displacement mapy do subdiwizji na którą miały być nakładane detale skóry, oraz drugiej displacement mapy już z dodanymi detalami skóry. Jeśli chodzi o kolor skóry ogólnie mówiąc jest to mix malowania w Substance Painterze + textura z 3dscanstore plus lekkie poprawki w Photoshopie. Punktem wyjścia był „Skin Human Simple” w smart materials jest domyślnie w Substance, i jego lekkie modyfikacje. Dodanie kolorów do miejsca styków elementów nieorganicznych ze skórą. Później były dodane wariacje koloru skóry, niebiesko/fioletowy, czerwony, jasnoszary. Następnie dodanie textury z 3dscanstore, zamaskowanie niepotrzebnych części ciała etc. (aby wykorzystać tą teksturę niezbędne wiadomo było dopasowanie jej do modelu, uv, świetnie sobie z tym radzi wtyczka Zwrap do Zbrusha). Następnie były dodane złote przewodniki na skórze. Przywrócenie normal mapki na samą górę, bo tryb w ustawieniach textur robiłem "replace". Skin na szybko zrobiłem video: https://www.youtube.com/watch?v=fYliq8_pdqI Shader skóry w 3ds Maxie to nic specjalnego mapy powpinane tam gdzie trzeba. Jako, że w maxie nie ma plusminus average node to zassałem osl ładnie pod to napisany stąd: https://answers.arnoldrenderer.com/questions/20255/texturing-xyz-multi-channel-map-workflow.html Wiadomo wszystko może zupełnie inaczej wyglądać jak damy różne światła, także następnie była ustawiona scena z różnymi światłami i zbawa nimi plus ofc camery :) 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArnoldSzczesliwy Napisano 6 Kwiecień 2020 Share Napisano 6 Kwiecień 2020 Super, dzięki za tak rozbudowaną odpowiedź 😉 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobiq4 Napisano 13 Czerwiec 2020 Autor Share Napisano 13 Czerwiec 2020 Takie tam nowe wypociny w maxie i painterze na podstawie konceptu Kris Thylera. Zapraszam na artstation również hmmm.... https://www.artstation.com/artwork/B1o0Qm 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 14 Czerwiec 2020 Share Napisano 14 Czerwiec 2020 no fajnie, widac napracowanko 🙂 popracowalbym jednak nad oswietleniem tego + nad materialami metalu, troszke nie czuc go imo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobiq4 Napisano 16 Czerwiec 2020 Autor Share Napisano 16 Czerwiec 2020 Dzięki, wrócę z wakacji za półtora tygodnia to może zrobie porządny render, bo ten to na szybko hdrka studyjna i iray w painterze. Kurczę, a myślałem że spoko ten metal, pokombinuje jeszcze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelkos Napisano 16 Czerwiec 2020 Share Napisano 16 Czerwiec 2020 Model super i tekturki tez, ale ja podbonie jak @KLICEK , popracowal bym nad shaderem metalu, szczegolnie tego na lufie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobiq4 Napisano 24 Czerwiec 2020 Autor Share Napisano 24 Czerwiec 2020 (edytowane) Dobra wrócił do żywych i zrobił renderek w arnoldzie, pyk chyba lepiej ^_^. https://www.artstation.com/artwork/B1o0Qm Edytowane 25 Czerwiec 2020 przez tobiq4 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymin Napisano 26 Czerwiec 2020 Share Napisano 26 Czerwiec 2020 Hej, trafiłem dopiero teraz na teczkę i powiem, że niezła robota. Ten gun naprawdę fajnie już wygląda. Bardziej bym się do conceptu przyczepił z racji mojej profesji ale wiem, że nie jest twój a świetnie go oddałeś więc super. Bardziej bym się przyczepił to tej postaci. Jest ona zrobiona zajebiście, dużo w niej siedzi i ma piękne textury itd. Ale pokazanie jej i oświetlenie tej sceny sprawia, że wygląda 2 poziomy niżej niż powinna moim zdaniem. Sama pozycja tego gościa jest nieciekawa i wygląda trochę jak żywo wyciągnięta z DAZa. Pewnie nie będziesz do tego wracał ale na przyszłość polecam trochę odpocząć od pracy i wtedy można z nową siłą przysiąść i dopracować elementy do już pracy "w głowie skończona":). Szkoda po prostu żeby taki potencjał się marnował. Pozdrawiam i czekam na więcej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się